Мода – одна з найпрогресивніших індустрій світу. Те, що стає об’єктом її уваги змінює наше з вами життя.
Тренд на незвичайних моделей виник досить давно. Непропорційно великі риси обличчя, широкі брови, пігментація – всі ці особливості тепер стали своєрідною «ізюминкою» образу. Це і зрозуміло, адже показна ідеальність набридла як спостерігачам, так і учасникам модного бізнесу. Всі захотіли бачити на обкладинках та подіумах реальних людей, а не видуманих ідолів. Пам’ятаєте відому цитату супермоделі Сінді Кроуфорд?
«Навіть я зранку не виглядаю як Сінді»
Відтак, вона неабияк характеризує цінності модного світу того часу.
Зараз в моді inclusion та diversity. Більш гнучкі й свідомі бренди скоріше віддадуть перевагу бабусі за 70, ніж молодій моделі. З соціальної точки зору, марки борються з ейджизмом та демонструють красу старшого віку; з фінансового боку вирішується проблема продажів. За даними різних досліджень, основна цільова аудиторія люксових брендів – люди після 50. Тому відомі торгові марки прагнуть стати ближче до своїх клієнтів: для реклами наймають моделей літнього віку зі звичайними фігурами, аби потенційні покупці мали змогу побачити як та чи інша річ буде виглядати на них самих.
Ми схильні віддавати перевагу тому, хто розділяє наші погляди. Власники брендів це розуміють і беруть до уваги не тільки вік та статуру, але й вивчають інтереси, проблеми та стиль життя своєї аудиторії. Як би ми не романтизували моду, але в першу чергу – це великий бізнес і виграє тут той, хто швидше адаптується до нових реалій.
Українські дизайнери починають розуміти особливості модного ринку. Відтак, вони стають чутливіші до змін та готові прийняти більше викликів суспільства. Створюючи кампанії з людьми старшого віку, дизайнери свідомо чи несвідомо стають учасниками антидискримінаційного руху.
Спробуйте уявити, якщо в рекламі буде дівчина схожа на вас, хіба це не додасть вам трішки більше впевненості?
Коли з`являється подіумне шоу з людьми третього віку, їхній образ набуває іншого значення. Вони враз стають сучасними, активними та здатними на звершення. Ми перестаємо асоціювати цих моделей із хворобами, самотністю та немічністю.
Таким чином мода розширює уявлення про бабусь та дідусів, ставлячи їх на один рівень з молодими людьми.
Гарний приклад цьому – показ весна-літо 2020 дизайнерки Марина Рибалко (RYBALKO) на Українському тижні моди. Вона присвятила його людям старшого віку, де вони, власне, й були головними дійовими особами.
the COAT by Katya Silchenko також часто роблять різноманітні кампейни приурочені людям старшого віку. Одним з таких став спеціальний проект “the COAT Lady”, де в ролі моделей були жінки старше 50.
Разом з цим, модний світ все частіше цікавить сама особистість, а не тільки її зовнішність. Тепер для колекцій шукають не просто «красиве лице», а цілий «сформований образ». Амбасадор повинен мати вплив, як мінімум, на думку певної аудиторії.
Знову ж, це тому, що сучасний покупець набагато розумніший та спостережливіший, ніж раніше. Він не витрачатиме кошти на річ, яка граничить з його цінностями. Тому модель, як обличчя тієї чи іншої марки, повинна уособлювати собою не тільки естетичну сторону бренду, але і його головний посил.
Автор: Олена Юрковська