Закрити
UA
Життя

Не лише еко-матеріали: Як в Україні будують Sustainable бізнес

Поділись:

Перші компанії пройшли тест на “відповідальне виробництво” від проєкту Svidomo Made. Один із восьми перевірених бізнесів вже сертифіковано, ще 6 можуть розраховувати на успіх, усунувши виявлені експертами недоліки.

 

15 малих і середніх підприємств подали заявки на добровільну сертифікацію виробництв відповідно до розробленого командою Made in Ukraine проєкту Svidomo Made Стандарту із корпоративної сталості для МСП. 

Проект втілюється громадською спілкою Made in Ukraine та Представництвом Міжнародної організації з міграції (MOM) в Україні, за фінансової підтримки Фонду міжнародного розвитку МОМ (IDF) та Агентства Сполучених Штатів Америки з міжнародного розвитку (USAID). Мета проєкту – популяризація відповідального виробництва і споживання в Україні. Йдеться про усвідомлення бізнесом того, як його робота впливає на суспільство, культуру, навколишнє середовище й на всю планету. А звідси — намагання вести діяльність так, щоб мінімізувати або й повністю унеможливити негативний вплив. Те ж стосується й усвідомленого споживання: у світі люди дедалі більше уваги звертають на політику брендів, чию продукцію обирають для себе і своїх родин, у соціальних та екологічних питаннях. Завдання проєкту – підвищити й рівень свідомого споживання у нашій країні.

Вимоги Стандарту із корпоративної сталості для МСП Svidomo Made ґрунтуються на шести загальновизнаних принципах сталості:

  • гідна оплата праці;
  • безпечні умови робочого місця;
  • відмова від дитячої праці та експлуатації працівників;
  • повага до прав людини;
  • захист і збереження довкілля;
  • прозорість мережі поставок.

Бізнеси, які добровільно погоджуються на візити експертів (до перевірок залучено 9 авторитетних фахівців) і таким  чином  стають частиною «свідомої спільноти», незалежно від результатів аудиту отримують консультації щодо того, як покращити свої практики. А тих, що дотримуються всіх 6-ти принципів корпоративної сталості, нагородять знаком якості Svidomo Made. Для споживачів це буде гарантією того, що компанія відповідально ставиться до навколишнього середовища й до своїх працівників, а для виробників – знаком приналежності до нового тренду сталого виробництва і споживання (sustainable production and consumption) та гарантією того, що їхній бренд асоціюватиметься із чесною працею, надійністю і відкритістю.

Вже завершено перевірки 11 вітчизняних компаній. Одна з них  успішно пройшла аудит. Ще 6 зможуть також отримати сертифікати після усунення виявлених перевіряльниками недоліків.

Перевірки тривають. Їх підсумки оприлюднять 20 жовтня на 3й конференції Svidomo Made. Тоді ж оприлюднять і найкращі кейси, що слугуватимуть прикладом для інших. 

Читайте також: Sustainability Guide: Как узнать, что бренд этичный: 5 вопросов, которые стоит задавать

При цьому команда Made in Ukraine запевняє: робота проєкту  Svidomo Made триватиме. Виробники, які вважають себе відповідальними вже зараз, можуть подавати заявки на проходження добровільної перевірки на відповідність шести принципам корпоративної сталості, і в разі позитивної оцінки отримати відзнаку Svidomo Made, яку можуть використовувати для маркування своєї продукції. З умовами участі можна ознайомитися тут (посилання)

В Україні наразі доволі багато підприємств говорять про стале виробництво. Але коли починаєш дивитися трохи глибше, ніж маркетинг та гасла, може виявитися, що виробники більше переймаються відходами, ніж комфортними умовами праці своїх співробітників.  Або навпаки – виконувати трудове законодавство і не думати, як зробити безпечнішим для планети пакування. Своєю роботою ми хочемо щодня нагадувати, що свідомість – це щоденний вибір власників бізнесу. І в перспективі такі принципи роботи впливають не лише на формування лояльності та поваги з богу клієнтів, а, зрештою, формують середовище, де нам і нашим дітям жити і купувати цей продукт,

говорить ідеолог проекту Юлія Савостіна. 

 

Нагадаємо, ідеологія відповідального (або «свідомого») виробництва та споживання ґрунтується на Цілях Сталого Розвитку ООН  — 17 засадничих глобальних принципах, затверджених світовими лідерами на історичному Саміті ООН у вересні 2015 року, та покликаними до 2030-го подолати всі форми бідності, нерівність і негативні прояви кліматичних змін. “Багато українських компаній вже є свідомими у тому чи іншому аспекті (наприклад, переробка відходів чи повага до прав людини), проте, ми хочемо зробити відповідальне виробництва та споживання в Україні трендом й досягти того, щоб кожен розумів повне значення цих термінів і свою силу змінювати культуру споживання та бізнес-культуру на краще і йти в ногу зі світом”, – наголошують в Made in Ukraine.