Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainable Talk, який ми говоримо про свідоме споживання, і це чудова новина, адже українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. Тому ми хочемо познайомити вас з Rekava, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновниками бренду Юрієм Тустановським та Дмитром Бідюком.
Як народилась ідея створення бренду?
Rekava – це український бренд біорозкладних виробів на основі використаної кавової гущі. Ми обидвоє давно мали інтерес до кругової економіки, відповідального споживання, тож після знайомства поступово почали разом працювати над втіленням своїх ідей в життя. Водночас, ми з Дмитром поціновувачі кави, тож у місці перетину цих двох інтересів – утворилась reкava (recycling + кава).
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Кавову гущу нам передають наші партнери – еко-свідомі бізнеси. Серед них кав’ярні, офіси. Решту компонентів купуємо у провідних світових виробників. Усі вони натуральні.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Місія. Справжня, яка підтверджується щоденними діями. Наша – це змінити звички споживачів за рахунок створення дружніх до довкілля продуктів. Тому серед наших напрацювань є біорозкладні одноразові стаканчики, горщики для рослин та найекологічніші в Україні аромасвічки.
Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
До початку повномасштабної війни росії проти України пілотне виробництво reкava знаходилося у місті Суми. У нас були амбітні цілі на 2022 рік, ми налагоджували партнерства з кав’ярнями, виробляли тестові партії наших стаканчиків. Але коли наша лабораторія опинилася в безпосередній зоні бойових дій і ми майже не мали до неї доступу протягом місяця, ми прийняли рішення – переїхати в умовно більш безпечне місце.
Ми почали шукати способи релокації, щоб врятувати наше виробництво. Таким чином, знайшли ініціативу уряду України, яка допомагає переїхати підприємствам в центр та на захід України. Саме так reкava і опинилася у Львові. Але, на жаль, на цьому наші пригоди не закінчилися, бо неподалік нинішньої нашої локації у Львові були удари рашистських ракет… Незважаючи на війну та ризики, reкava залишається в Україні. Ми хочемо виходити на новий рівень і продовжувати розвивати наше виробництво, ми хочемо створювати нові робочі місця та продукт, яким можна пишатися. В планах – доповнити наше виробництво необхідним обладнанням саме українського виробництва. reкava – це український мікро бізнес з великою соціальною місією. І ми пишаємося, що ми з України.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Вже після релокації, в рекордні терміни, ми створили абсолютно новий продукт – reкava candles – це екологічні свічки у ємностях з використаної кавової гущі, соєвого воску найвищої якості, ароматичних та ефірних олій преміум-класу.
У липні 2022 року ми відкрили продажі через наш інтернет-магазин shop.rekava.com Партнери та покупці з цікавістю та захватом оцінюють нашу розробку, адже наша ємність для свічок є повністю біорозкладною, ми також не застосовуємо класичних металевих тримачів для гніту. Це означає, що наша свічка не продукуватиме сміття, а після використання свічна ємність може бути утилізована шляхом сортування в органічну фракцію, компостування або використана як біорозкладний горщик для рослин.
Таким чином rekava candles – це дружня до довкілля альтернатива звичним декоративним свічкам, ємності яких виготовлені з пластику, скла, дерева чи бетону.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Ми створили нашу першу колекцію свічок із ароматами українських міст та регіонів. Для нас цей продукт – це щось більше, ніж просто інноваційна свічка. Це про любов до рідного краю, про теплі спогади, про віру у майбутнє і водночас про турботу до довкілля.
Колекція свічок представлена у 6 варіантах:
свічка “Київ” із ароматом бузку та каштану
свічка “Львів” із ароматом кави
свічка “Донецьк” із ароматом троянд
свічка “Херсон” із ароматом кавуна
свічка “Карпати” із ароматом меду та трав
свічка “Крим” із ароматом винограду
Читайте також: Sustainability Talk: етичний косметичний бренд Lac Sante
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?
Безумовно, під час війни тема екологічності займає не провідні місця, бо мова йде про виживання… Та незабаром ми переможемо, і нам треба буде відбудовувати Україну. Серед першочергових доцільних кроків для державних органів: створити для бізнесу передумови відмови від використання пакування та тари, що не підлягає переробці, розвивати культуру поводження з відходами серед громадян, збудувати нарешті сучасні сміттєпереробні заводи, імплементувати необхідне законодавство та забезпечити контроль за його дотриманням.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Звісно. Ми почали ще більш творчо мислити. Приведу приклад – після того як у нашій rekava candles віск згорить, і наш контейнер потрапить, наприклад, в грунт, він повністю розкладеться за кілька місяців і стане добривом. Станом на зараз ніхто на ринку такого не створив. І нас це надихає, бо ми робимо правильні продукти, і показуємо дружній до довкілля шлях розвитку бізнесів.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Якби в країні не було війни, то хотіли б вирішити глобальну проблему одноразового пластику. Але зараз для кожного українця глобальним є значно більше зло… І народ України скоро його переможе. Уся наша команда щиро вдячна Збройним Силам України за можливість продовжувати працювати на своїй землі. Разом ми непереможні, адже в єдності сила.