Шостий кінофестиваль «Київський тиждень критики» розпочнеться 20 жовтня. Фестиваль зібрав у програмі фільми з лайн-апів головних європейських кінофестивалів цього року. Докладніше про програму ми розпитали одного з його кураторів – кінокритика, режисера та засновника інтернет-журналу про авторське кіно Cineticle Станіслава Битюцького.
Станіславе, чим цьогорічний «Київський тиждень критики» відрізнятиметься від попередніх?
Цьогорічний фестиваль буде більше спрямований на українське кіно. Сьогодні це видається вкрай важливим для нас: дивитися українське, говорити про нього, намагатися осмислити через кіно нашу історію та сьогоденність. Саме цьому будуть присвячені відразу три програми фестивалю, а також дискусії та круглі столи, які традиційно відбуватимуться в його рамках.
Яка частина програми фестивалю є вашою улюбленою та чому?
Мені дуже подобаються наші ретроспективні програми. Це неймовірна можливість подивитися на великому екрані фільми, які ти давно любиш і які завжди мріяв побачити саме в кінотеатрі. Разом з тим, це класна можливість зануритися в певну епоху, тему, період кіно. В різні роки ми показували такі шедеврі як «Апокаліпсис сьогодні», «Космічну Одіссею», «Яскравий літній день» чи «Приятель небіжчика». Цей рік не стане виключенням. Нас знову чекатиме дуже крута світова класика, а поруч з нею й програма української комедії, де разом з Довженко-Центром, ми зібрали добірку фільмів від періоду німого кіно до 90-х.
Цього року одна з секцій фестивалю присвячена українській комедії. Хто ваші улюблені герої комедій?
Насправді таких дуже багато, адже в Україні є величезна кількість чудових комедійних стрічок та персонажів. І, власне, вся наша програма про це. Тут і легендарний комедійний дует Штепселя та Тарапуньки, й Іван Миколайчук в «Пропалій грамоті», й герої комедії одного з найбільш недооцінених українських режисерів Миколи Шпиковського «Шкурник», й неймовірні персонажі комедійних стрічок 90-х – «Вперед за скарбами гетьмана» Миколи Костеллі та «Фучжоу» Михайла Іллєнка
Яку кінострічку ви особисто вважаєте революційною, такою, що вплинула на історію кінематографу?
«Вечір на Івана Купала» Юрія Іллєнка. Це одночасно найбільш революційна наша стрічка, і найбільш недооцінена. Про неї не так часто згадують, як скажімо про «Тіні забутих предків», або «Білого птаха з чорно ознакою». Багато хто, досі навіть не чув про неї. Проте навіть сьогодні фільм Іллєнка вражає своєю насиченістю та зображальною сюрреалістичністю, неймовірними образами, кіномовою, переосмисленням історії України. Більш того, стилістика цього фільму, знятого в 1968 році, багато в чому випередила свій час – в тому числі й незвичним візуальним рішенням та монтажем, який можна сміливо назвати передвісником кліпової естетики та відеоарта.
Читайте також: ОГОЛОШЕНО НОМІНАНТІВ НА 5-ТУ НАЦІОНАЛЬНУ ПРЕМІЮ КІНОКРИТИКІВ «КІНОКОЛО»