Євробачення-2023 року приймала Україна в Ліверпулі. Відома в Україні режисерська група TRI DIRECTION цього року понад 3 місяці працювали над номером співачки Alyosha та британської виконавиці Rebecca Ferguson в рамках Євробачення. Співавтором ідеї цього номеру є креативний директор Євробачення від України Герман Нєнов. Marie Claire підготували ексклюзивне інтерв’ю про залаштунки пісенного конкурсу, підготовку та важливі закладені сенси у перформансі на Євробаченні 2023.
Як взагалі виникло Євробачення в вашій історії?
Ми дуже любимо конкурс “Євробачення” ще зі студентських років, адже вивчали загалом його на парах в університеті як формат конкурсу. Ми обожнювали збиратися тоді величезними компаніями, аби підтримати учасників з України. Щороку стежимо за конкурсом, сценографією, освітленням, номерами, підходом до зйомки. Це важливо не тому, що нам просто подобається цей формат, а тому, що це важливо з професійної точки зору, адже кожен рік країни стараються використати нові технології чи нову подачу пісні в постановці, а нам за цим точно цікаво спостерігати.
Що ви відчували перед початком номера Alyosha та Rebecca Ferguson?
Звичайно, відчували хвилювання. Переживали, чи все відбудеться правильно, чи всі інтерактивні взаємодії спрацюють, і в цілому, чи достукаємось ми до сердець глядачів. Тим паче ми були розділені, частина команди була безпосередньо за лаштунками біля виходу на сцену, частина в зоні делегацій — спостерігали і дивилися номер на великому екрані, озираючись на глядачів поруч і слідкуючи за їхніми реакціями. Це були найдовші 4:20 в нашому житті.
Чи все спрацювало злагоджено «по годиннику», що відбувалося на бекстейджі під час номера?
Взагалі весь процес роботи дуже продуманий. У всіх є своя зона відповідальності і таймінг, який не можна порушувати, бо це дуже впливає на всі процеси. Тому всі працюють дуже чітко та професійно. Так було і на репетиціях, і під час ефіру.
Під час номера в залі та на бекстейджі була тиша. Це дуже сильна тиша, тому що всі, не відриваючись, слідкують за історією. І тільки у фіналі зал зривається на оплески. Організатори та менеджери BBC (які знаходяться в залі під час шоу) казали, що в залі всі плакали під час виступу, а найголовнішим є емоція глядача, здається, нам вдалося її викликати.
Які коментарі від колег та від кого саме ви вже встигли отримати щодо постановки?
Перший відгук ми отримали від Юлії Саніної після першого прогону, вона не могла стримати сліз і тому в ефірі намагалась не дивитись номер, щоб не зірватись. Одразу після виступу нам написала велика кількість друзів, колег та родичів, всі були вражені, всім дуже сподобалось. Приємно було почути захват Джамали та Тіни Кароль – їм теж відгукнулась наша робота, сенси, які ми вклали, прийоми, якими скористались, сказали, що в самісіньке серденько.
Як вважаєте чи європейці встигли за номер зрозуміти всі закладені меседжі?
Думаємо, всі все зрозуміли, дуже багато відгуків було від глядачів – розібрали номер по дрібницях, навіть побачили, що на годиннику було 4:20, до речі, дуже дивний збіг, що коли ми додали всі саунд-ефекти в музику, необхідні паузи та акценти, трек став довжиною 4:20.
Які режисерські «фішки» залучили в номері?
Інтерактивність, занурення героя в діджитальні образи за рахунок багаторівневої екранної конструкції, герої цієї історії мали змогу органічно взаємодіяти з мультимедійним контентом, альтер его співачки – артистка балету – ми використали прийом з двійником для того, щоб підкреслити емоційний стан нашої героїні. Використовуючи виразність хореографії, двійник Альоші в більш експресивному вигляді доносив до глядача, що переживає героїня. Так само ми показали закоханість і щастя на початку, розбите серце, знесилення, відчай в другій частині постановки. Доповнена реальність – ми використали цю технологію в простому виконанні альфа-графікою для того, щоб візуальні образи вийшли за кордони сценічного простору, демонструючи масштаб і кількість тривожних повідомлень, якими обмінюються українці кожного дня.
В номері багато доповненої реальності, розкажіть як технічно синхронізувати з артистом?
Найбільше ми переживали чи встигне артистка Alyosha вивчити всі акценти та хореографію номера. Тому що у нас була перша репетиція тільки 6 травня. До цього ми були на звʼязку та відправляли відео з репетиції з поясненнями. Але в неї було дуже багато задач, тому ми проводили репетиції, коли був вільний час у артиста, навіть коли це було на вулиці 10 хвилин, поки вона чекає авто, щоб їхати на концерт. Все вдалося, завдяки наполегливій праці та професійному ставленню до такого важливого проєкту.
Які вкладали сенси у створенні номера?
Ми хочемо ще раз донести всьому світу, що у нас в країні відбувається війна. І ми мріємо повернути час назад, щоб опинившись 23 лютого у своїх домівках, ми не прокинулись зранку наступного дня від звуку вибухів та сирени. І найголовніше – це величезна подяка за допомогу Україні та українцям, які були вимушені покинути свій дім. Ми ніколи цього не забудемо! В фіналі номера ми хотіли показати, що де б не знаходилися українці, в їхніх серцях завжди Україна. Для цього була використана вишивка з дзеркальних елементів, завдяки потраплянню кольорових променів на неї, дозволила створити ефект синьо-жовтого сіяння з серця.
Читайте також: THE WEEKND ХОЧЕ ЗМІНИТИ СЦЕНІЧНЕ ІМ’Я