Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з You.Cee, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Юляною Чорною.
Як народилась ідея створення бренду?
Я завжди любила додавати родзинки до своїх речей: спочатку це був простий дизайн – пошматовані шпильками майки, вкорочені чоловічі сорочки. Завжди отримувала масу компліментів та питань «де я таке взяла». Пізніше в мене зʼявилась «подруга» , яка запропонувала створити бренд.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Матеріли я закуповую на стоках, секонд-хендах та Shafa, також іноді пишуть люди в дірект з пропозиціями купити у них речі.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Пишатися та наголошувати як це важливо для екології, адже тільки одна нова футболка це 2.700 літрів води і це лише вершина айсбергу.
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Їх було дуже багато: блекаути – ти не можеш шити, не можеш спустити і підняти 20 кг речей на 14 поверх; тривога – не можеш продавати, тому що люди не знають що буде завтра. Саме тому частина не купує, бо боїться витрачати кошти на задоволення від покупок.
Читайте також: Тканини з волокон кропиви та конопель, глиняні прикраси: slow fashion бренд selera презентує нову колекцію
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Багато людей захоплені, хтось трохи зверхньо ставиться до моїх моделей, адже вони не купують речі вторинного використання. Але більшість захоплюються моїм дизайном.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Зазвичай це щось дивне, наприклад, кіно чи цікаві зйомки. Коли я тримаю в руках певну річ, я вже знаю що я буду з неї творити.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Важко, бо в них ще повністю не сформоване етична позиція щодо моди. В нас менше наголосу та екології, на жаль. Люди не розуміють, з чого формується ціна на річ . До прикладу, метр якісної шерсті коштує від 1000 грн, тож собівартість пошиття вже в тисячах. Не беручи до уваги 1000 інших дрібниць.
Думаю, популяризувати це мають лідери думок, блогери та медіа. Вони мають відкрито засуджувати дешеві речі, і не пропагувати ідею одноразового гардеробу.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Ще глибше почала розуміти шалений та страшний вплив моди на екологію, тому купую менше речей для себе, та звертаю увагу на якість. Я використовую лише екологічне пакування для бренду – екоторби з повністю переробленої сировини!
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Я б відгородила сусідів-терористів від іншого населення.