Все буде свідома Україна!
В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з SIDORUK , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновником бренду Дмитром Сидоруком. Дизайнеру щойно виповнився 21 рік, але його бренд успішно процвітає і пропагує філософію повільної моди.
Як народилась ідея створення бренду?
Ідея створення бренду зародилася доволі давно, будучи студентом на факультеті дизайну я, звичайно, мріяв знайти власний шлях у світі fashion та створювати унікальний продукт на українському ринку. На той момент це була просто мрія, яка не полишала мене під час навчання, а потім і в процесі роботи у сфері дизайну. Моєю метою було перетворити мрію в реальність і я докладав максимальних для цього зусиль.
Представив вперше свій бренд я 01.01.2023, ми є дуже молодий бренд з молодою командою і в цьому наша особливість. До презентації я пів року працював над продуктом, концепцією, формулюванням власних ідей і перетворенням їх в красу, яку наразі ми з командою даруємо своєму клієнту. Чому slow fashion? Тому що ще будучи студентом я писав всі свої роботи саме в цьому напрямі, це те, що мені завжди хотілось створювати, тому я просто продовжив свою справу й надалі.
Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?
Всі матеріали, які використовуються в колекціях, я обираю особисто. Мені надзвичайно важливо впевнитися в якості матеріалу, зрозуміти наскільки зручним і актуальним він буде та чи пасуватиме до конкретної моделі одягу. Наразі в Україні ситуація з матеріалами дещо складніша, ніж була до війни, тому це займає немало часу. Я прагну використовувати лише найкращі матеріали для виготовлення одягу, тому часто вибір припадає на італійського виробника, та з початком війни імпорт тканин та фурнітури дещо ускладнився, і звичайно зʼявилось бажання підтримувати саме український продукт, тому коли стоїть вибір між українським виробником та італійським, я обираю нашого, адже підтримка вітчизняного бізнесу, великого чи малого, є надважливою.
Що найголовніше у роботі sustainable бренду?
Я обрав для себе та свого бренду шлях slow fashion, тому що хочу поширити думку розумного споживання речей. В Україні дуже активно підхоплюють світові тренди, але при умові активного розголосу, тому дуже важливо підтримувати та поширювати концепцію сталого дизайну в нашій країні. Я вважаю, що найголовніше в роботі sustainable бренду – це знайти власний правильний та якісний шлях. Адже насправді сталий дизайн може бути дуже різним, це може бути переробка вживаних речей, яка наразі є надзвичайно популярною в Україні, або використання екологічно чистих матеріалів, також це може бути створення лімітованої кількості продукту, що є прямою протилежністю масмаркету.
Особисто для себе я обрав останній шлях, але не виключаю, що в майбутньому буду розвивати проект в інших напрямах також. Ми виготовляємо лімітовану кількість одягу і в цьому є дві головні переваги:
1) повага до довкілля – наші речі завжди знаходять свого клієнта, ми не створюємо речей під впливом швидкої моди, і це означає, що купуючи наш продукт клієнт впевнений в тому, що він буде в тренді не один сезон і немає потреби кожного сезону купувати щось нове;
2) купуючи наш продукт, клієнт може з впевненістю відчувати себе особливим, адже він один з небагатьох власників цієї моделі.
Читайте також: Sustainability Talk: український бренд одягу You.Cee
Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?
Бренд розпочав роботу вже під час війни, насправді, війна була основним тригером для початку роботи, щоб підтримати економіку країни. Але маючи досвід роботи й раніше, можу сказати, що працювати з початком війни стало набагато складніше, не лише фізично, а й морально. Але після кожної тривоги, кожного обстрілу зʼявляється ще більша мотивація працювати задля підтримки економіки та українського народу, адже зараз кожному з нас бракує краси та позитивних емоцій в житті. Наша мета – подарувати цю красу та емоції нашим клієнтам.
Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?
Варто зазначити, що сфера сталого дизайну є затратною, тому звичайно цінова політика відрізняється від того ж масмаркету з очевидних причин, все ж, ми докладаємо неабияких зусиль, щоб ціна була максимально приємною. Ми неабияк працюємо не лише над самим продуктом, а й над його презентацією, візуальна складова – це половина успіху продукту, адже поки що ми працюємо у форматі онлайн продажів і людям важливо бачити естетичну картинку, саме тому ми отримуємо від клієнтів безліч неймовірно позитивних емоцій та захвату з презентацією нової колекції.
Ми й надалі в пошуках своїх потенційних клієнтів, тому час від час ви можете фізично зустріти нас на різного роду маркетах та фестивалях. Я неймовірно пишаюся, тим, що як тільки наш потенційний клієнт стає реальним – він завжди залишається задоволеним, адже це наша головна мета.
Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?
Якщо ви переглянете наявні колекції мого бренду, то обовʼязково помітите, що вони різняться між собою, виконані в різних стилях, адже джерелом мого натхнення є власні емоції та їх контрасти. Я дуже емоційна людина і різка зміна емоцій для мене – це звична справа. Ще колись давно я собі вирішив, що це потрібно сприймати швидше як плюс ніж мінус, тому почав працювати з цим і створювати колекції опираючись саме на свої власні емоції. Для мене цілісна колекція несе в собі глибокий сенс, який я туди заклав, а для людей це просто гарна річ і, купуючи її, вони проживають вже власні емоції.
Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?
Відповідь на це запитання криється в ньому ж, тому що це більш відповідально, але неймовірно важливо. До того ж, як я зазначав раніше, розумне споживання є затратнішим у всіх сенсах. Я впевнений, що українці дійдуть до повного розуміння сталої моди, але для цього потрібен час, підтримка малого та середнього бізнесу. Українці вже давно почали підтримувати вітчизняні бренди, та, на жаль, дуже багато наших брендів продовжують працювати у форматі швидкої моди. Я вважаю, що потрібно мотивувати не клієнтів, а творців. Як тільки дизайнери та власники великих брендів почнуть рухатися в напрямі розумного споживання речей – клієнти послідують за ними.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?
Я почав роботу одразу на «зеленій стороні» і, очевидно, це впливає на відношення клієнтів. Ми помічаємо повагу до нашої роботи і нам це неймовірно цінно та приємно.
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?
Якби мені випала можливість виправити одну глобальну проблему – це звичайно була б проблема екології. Людство невпинно розвивається і я впевнений, що ми дійдемо до моменту, коли легка промисловість не буде нести за собою таких жахливий екологічних наслідків, які ми спостерігаємо сьогодні.