Закрити
UA
Мода

Sustainability Talk: український свідомий бренд TG Botanical

Поділись:

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з TG Botanical , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Тетяною Чумак.

Фото:Yukka Podolskaya

Як народилась ідея створення бренду?

За двадцять років моєї роботи у моді я зрозуміла дуже важливу річ — мені набридло поспішати за модою та її безперервним виробництвом у божевільних обсягах. У мене зʼявилось бажання створювати красиві речі з зовсім іншим підходом — свідомо та не поспішаючи. 

Основними матеріалами, що лежать в основі TG Botanical є коноплі, льон та органічна бавовна, які вважаються одними з найбільш екологічно чистих тканин. Моя команда використовує експериментальні техніки фарбування, котрі реалізуються за участю натуральних барвників, отриманих з квіток пижми, жолудів, лушпиння цибулі та кавових зерен.

Особисто для мене створення цього бренду – бажання показати всьому світу, що одяг місцевого виробництва може і повинен бути екологічно чистим. І що цей якісний та витончений одяг створюється саме в Україні. 

TG Botanical SS24 Preview Images

Звідки ви берете матеріали для створення своїх колекцій?

До війни у мене виникла ідея запустити власну лабораторію з розробки сталих тканин та альтернативних матеріалів. На жаль, поля, на яких були засіяні перші рослинні зразки для виготовлення цих тканин були зруйновані. Наразі, під час війни, ми працюємо з імпортерами сертифікованих матеріалів з різних країн світу, серед них Японія, Італія, Португалія. Також ми використовуємо коноплі та кропиву місцевого походження і, все ж таки, маємо намір відродити власне виробництво. 

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Матеріали! Звичайно це матеріали. Минулого року ми подавали заявку на участь у премії Zalando Sustainability Award, де головним критерієм відбору була форма щодо умов сталості. Її обсяг складає 32 сторінки, а одним із найважливіших розділів є саме сертифікація матеріалів. Ми мали вказати, який відсоток позицій колекції виготовлений з органічних тканин (він має складати не менше 50%), а також зазначити якому саме стандарту відповідає кожен окремий виріб TG Botanical, прикріплюючи задокументоване підтвердження.

Не менш важливою складовою є умови праці та трудовий кодекс. Для мене моя команда – як родина, де кожен поважає та мотивує один одного. Я переконана, що без команди мені не вдалося б реалізувати всі свої задуми й опинитися на тому рівні, де ми є вже сьогодні. 

TG Botanical SS24 Preview Images

Як війна вплинула на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Це надзвичайно складне питання, адже війна продовжує впливати на нашу роботу й сьогодні. В першу чергу, це моральний та психічний стан моєї команди. У перші місяці було дуже важко прийти до тями, проте усвідомлюючи, наскільки великою є відповідальність, у мене не було іншого вибору, окрім того, щоб акумулювати усі свої сили та допомогти тим, хто залишився в Україні, й тим, кому вдалося виїхати закордон. 

А якщо казати про те, що допомогло й продовжує допомагати, – то це віра в Перемогу. Минулий рік показав, що кожен з нас, українців, робить те, що може на своєму фронті. Мій фронт — створювати те, що я вмію найкраще — одяг місцевого виробництва, та прославляти через наш продукт Україну на міжнародному рівні. 

Як український споживач реагує на ваші sustainable капсули?

Це складний шлях, тому що український споживач, на відміну від європейського, котрий вже трохи більш обізнаний у сфері стійкої моди, спочатку не до кінця розумів наші цілі та особливості.

На першому етапі було непросто прийти до того, як розповідати нашому споживачу про новий продукт та шляхи його створення. Але завдяки тому, що в ДНК бренду відразу були закладені старовинні техніки фарбування, традиції та звʼязок із землею, яка домінує і є основним джерелом нашого натхнення, людям швидко стала зрозуміла наша ідея та вони відчули свою приналежність до неї.  

Таким чином нам вдалося органічно вплести відповідальність у свідомість наших споживачів, а також розпочати популяризацію української культури через одяг у столиці стійкої моди – Копенгагені. Ми показали, що наші традиції та звичаї є живою історією, яка не втрачає своєї актуальності й сьогодні, адже використання стародавніх технологій створення одягу має своє, особливо важливе місце у сучасному світі.  

Чим ви надихаєтесь при створенні колекцій?

Я надихаюся Всесвітом: природою, оточуючим середовищем, новинами, технологіями. Мене захоплює те, що створення сучасного одягу може відбуватися з мінімальною шкодою для планети, а також можливість відновлення чогось майже повністю забутого, проте дуже гарного. 

TG Botanical SS24 Preview Images

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати людей до цього?

Попереду — довгий шлях, і мені все ще складно розмірковувати, чи відбудеться цей перехід на 100%. Однак ми вже на цьому шляху, адже новітні технології дозволяють нам створювати безліч альтернативних матеріалів, які постійно впроваджуються у повсякденне життя людей. Яскравим прикладом є розробка предметів побуту з пластику, які надалі можна перетворити на зовсім інші речі. 

Я вважаю, що найкраще мотивувати людей може приклад тих, хто вже веде відповідальний спосіб життя. Тому було б добре, якби культуру свідомого споживання починали викладати у школах та дитсадках, адже це допоможе забезпечити обізнаність майбутніх поколінь. Це як про любов у родині: коли діти ростуть у середовищі, де всі поважають і люблять один одного, а також виражають повагу до інших людей, поза сімʼєю, вони бачать приклад батьків та намагаються діяти аналогічно. Відповідальне споживання може бути основою у тому суспільстві, де свідомі члени суспільства впливають на менш свідомих. 

Читайте також: Sustainability Talk: український slow fashion бренд VISH

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Я не можу сказати, що я вже повністю перейшла на «зелену сторону». Проте я почала із введення принципів свідомого споживання у свою професійну діяльність. Нещодавно я відвідала міжнародну виставку текстилю Première Vision у Парижі, де на власні очі побачила, як ми все впевненіше наближаємося до свідомого споживання. Сьогодні вже винайшли машини, які переробляють використаний одяг, збирають пластик, сміття та перетворюють ці відходи на щось зовсім інноваційне. І йдеться не лише про тканини, а й про предмети загального споживання.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Якщо ми говоримо про глобальну проблему, яка стосується безпосередньо проблем екології, то я б хотіла мати чарівну паличку, яка б допомогла мені з легкістю вирішити головне питання, що складається ще з безлічі маленьких та додаткових. Це про бажання жити у світі, де існують виключно свідомі люди.

Та є ще одна велика мрія: мрія всіх українців – то Перемога!