Power dressing — це стиль одягу, який став дуже популярним на Заході після економічного буму 1980-х років. У той час все більше жінок почали обіймати керівні посади, й прагнули підкорювати традиційно чоловічі сфери. Зокрема, науку, юриспруденцію, бізнес. Такі умови вимагали появи нової уніформи, яка дозволила б жінкам демонструвати впевненість та авторитет.
Основою Power dressing стали піджаки з широкими плечима, светри з високою горловиною, штани та спідниці-олівці довжиною до коліна. Ідея полягала в тому, щоб відтворити чоловічий костюм, який асоціювався з силою, владою та рішучістю. Фактично жінці потрібно було зробити все, щоб приховати свою фемінність. Так, підплічники дозволяли створювати ілюзію «сильних» плечей. Крій штанів подовжував силует, завдяки чому жінки здавалися вищими. Здебільшого ці костюми були нейтральних кольорів: чорного, темно-синього, сірого. Їх доповнювали лаконічними аксесуарами.
Водночас як і чоловіки, жінки прагнули наповнити свій діловий гардероб дизайнерським одягом. На поміч їм прийшли Карл Лагерфельд, Валентино Гаравані та Джорджо Армані. Вони створювали модні ансамблі з жакетів зі щільними підплічниками та прямими спідницями. Їх можна було носити зі взуттям та сумочкою одного кольору.
Окрім дизайнерів, на стиль Power dressing також вплинули знаменитості та телесеріали. Однією з перших шанувальниць нового тренду стала прем’єр-міністерка Великої Британії, «залізна леді» Маргарет Тетчер. Згадаймо її суворі однотонні костюми та мінімум прикрас. Також вбратися у Power suit полюбляла принцеса Діана.
Стиль «вольової жінки» просували й вечірні мелодрами 1980-х — «Династія» та «Даллас». З фільмів — оскароносна «Ділова дівчина», яку блискуче зіграла Мелані Гріффіт. Свою роль у популяризації тренду також відіграли політикиня Гілларі Клінтон та телеведуча Опра Вінфрі.
На початку 90-х Power suit став сексуальнішим і жіночнішим. Піджаки поєднувалися з штанами-кльош або палаццо. Жінки почали доповнювати своє вбрання візерунковими шарфами або брошами. У нульових до них додалися костюми-трійки, які доповнюються масивними аксесуарами. Великої популярності набули жилети. Кольори стали яскравішими. Водночас на модній арені з’явилася Фібі Файло, яка у своїх дизайнах зображала сильних, інтелігентних жінок. Файло надихалася минулим, але просувала моду вперед, переосмислюючи офісний одяг 80-х у більш фемінній манері.
Сьогодні ж стиль «сильної жінки» став ще розслабленішим та менш суворим. Він еволюціонував, перестав доводити рівність та знайшов нову функцію — показати індивідуальність. Звісно, ділові костюми залишилися основою офісного стилю. Вони, як і раніше, асоціюються з впевненістю та професіоналізмом. Проте, нині класичні піджаки часто можна побачити в парі з шовковими сукнями в білизняному стилі, мініспідницями, піжамними штанами.
Водночас Power dressing тепер не обмежується лише костюмами. Так, впливові жінки все частіше вибирають інший предмет гардероба — сукню. Плаття можемо бачити в арсеналі як головної редакторки Vogue Анни Вінтур, так і перших леді світу: від Бріжит Макрон до Кейт Міддлтон.
А ще діловий стиль поступово зливається зі спортивним. Джогери, лосини, кросівки чудово комбінуються з блейзером, оверсайз футболки — з класичною спідницею. Такі поєднання надають аутфітам нотки зухвалості, без якої у сфері бізнесу ніяк.
Судячи з модних показів останніх сезонів, найближчим часом любов брендів до Power dressing никуди не дінеться. Так, восени 2024 костюми з акцентом на талії можемо бачити в колекціях Chanel, Prada, The Row.
Gucci пропонує носити суворий верх із короткими шортами та мініспідницями. Hermès — з бомберами й спідницями до коліна. А Balmain поєднав класичні штани з приталеними жакетами та бежевими тренчами.
Автор: Євгенія Власенко
Фото: www.kendam.com
Читайте також: Must-have сезону: як вибрати ідеальне пальто на осінь 2024