Керівник Google Marketing Solutions у країнах CEE, коуч та кар’єрний консультант Ніна Левчук напередодні майстер-класу «Побудова персонального бренду» Fedoriv Hub розповіла про те, що таке особистий бренд, як його будувати і який результат можна отримати.
Кожній людині, яка високо цінує кар’єру або прагне реалізуватися в бізнесі, хотілося б, щоб роботодавці чи покупці знали його ім’я. Отримувати пропозиції щодо роботи від успішних компаній? Досягти престижної посади з гарною зарплатою? Мати клієнтів, які наперед лояльні до будь-якого вашого бізнесу? Це не мрії, а реальні цілі, шлях до яких лежить через побудову персонального бренду. Як його будувати – розберемо за пунктами.
Насамперед варто почати з питання «навіщо це мені?». За будь-якою успішною справою стоїть сильний намір та правильна мотивація, без якої нічого не вийде. Побудова персонального бренду — нелегка праця, яка вимагає значного залучення. Доведеться витрачати цей час, енергію, моральні ресурси.
Визначте собі чіткі цілі, яких хочете досягти. Це допоможе знайти в собі сили, щоб працювати більше та ефективніше, заявляти про себе голосніше, постійно перебувати у публічному просторі.
Подумайте і про те, наскільки ви готові до того, що вас публічно оцінюватимуть. Наскільки ви готові приймати зворотний зв’язок, який не завжди подаватиметься в такій формі, як вам хотілося б?
Особисто для мене зворотний зв’язок — це подарунок, тому я завжди вкрай відкрита як до позитивного відгуку, так і відгуку, який допоможе зробити мій продукт або мій бренд кращим. Я завжди моніторю коментарі під постами та інтерв’ю і по можливості залучаюся до спілкування з публікою.
Читайте також: МОДЕЛЬ БІЗНЕСУ: 6 ПОРАД ДЛЯ ТИХ, ХТО ХОЧЕ ПОЧАТИ СВОЮ СПРАВИ
Якщо з мотивацією все гаразд, цілі поставлені і ви готові подолати будь-які складнощі, настає час позиціонування. Виділіть свої соціальні та громадські ролі. Хто ви? Професіонал своєї галузі, підприємець, чоловік/дружина, батько/мати, спортсмен-аматор, євангеліст сучасних технологій, «тусовик», громадянський активіст, захисник тварин — ролей може бути багато. Потрібно виділити основні, за якими ви себе позиціонуватимете.
Важливо чітко визначити ролі та продумати основні меседжі для кожної, щоб згодом дотримуватись однієї стратегії. Постійність у розвитку громадського та індивідуального бренду — дуже важливий критерій успіху. Ця робота може зайняти кілька років, ви роками напрацьовуватимете те, хто і як вас сприймає. Чим чіткіше позиціонування оберете — тим більше «прицільною» вийде комунікація з аудиторією.
Наприклад, у мене є три складові мого бренду: менеджер у тріатлоні, євангеліст у менторингу в Україні та Росії, займаюся тріатлоном. Це невід’ємна частина моєї візитки останніми роками, тому аудиторія асоціює мене саме з цими напрямками. Контент, який можна побачити у моїх пабликах, також відповідає їм.
Чітке визначення ролей допомагає відбудувати саме ваш бренд, особливо в тому випадку, коли за вами вже стоїть сильний бренд, наприклад бренд компанії, в якій ви працюєте. Згодом люди почнуть асоціювати поняття саме з вами, а не з компанією.
Читайте також: 5 TED-ЛЕКЦІЙ ПРО БІЗНЕС, УСПІХ І ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛІ
Наступний крок – зрозуміти, як працює просування особистого бренду, які складові впливають на цей процес. Тут є три основні пункти.
По-перше, це ваша соціальна роль чи експертність. Ви дійсно повинні виконувати цю роль добре. Щоб побудувати бренд маркетолога, психолога чи фітнес-тренера, потрібно справді розвиватися у цій галузі. Щоб додати у свій імідж штрих «ця людина знається на мистецтві», потрібно дійсно цікавитися мистецтвом, вивчати його.
Друга складова – це те, що ви про себе говорите. Мало просто добре робити щось, потрібно ще й голосно про це заявляти. У нашій культурі це прийнято, багатьом здається непристойним говорити себе, але у самопрезентації немає нічого поганого. Потрібно навчитися говорити про себе спокійно та впевнено.
Третя складова бренду – те, що говорять про вас інші люди. Це як «сарафанне радіо». Складність у тому, що на перші два пункти ви легко можете вплинути, а ось на третій складніше. Якщо неправильно підійти до побудови особистого бренду, ваш вплив на третій пункт буде мінімальним, а його вплив на ваш бренд у соціумі є максимальним.
Фокусуючись на своїх ролях і повторюючи їх усюди і всім, ви вибудовуєте певну асоціацію, тобто особистий бренд. У майбутньому це допомагає відбудовуватися від інших брендів: наприклад, якщо за вами стоїть інший великий бренд, як у мене Google. Завдяки тому, що я постійно несла той самий меседж, зараз ім’я «Ніна Левчук» стало брендом, люди знають його і розуміють, чим я займаюся.
Щоб все пройшло гладко і довга робота над персональним брендом справді дала результати, дуже важливо вибрати грамотну стратегію, правильно опрацювати перші два пункти та дотримуватися сталості у діях та комунікації.
Про те, як правильно визначати соціальні та публічні ролі, як продумати стратегію для особистого бренду, з яких складових вона складається, я розповім 29 березня на майстер-класі з персонального бренду Fedoriv Hub.
Ми поговоримо про стратегію, розберемо кілька практичних чек-листів для просування персонального бренду, навчимося ефективно комунікувати з аудиторією та обговоримо складнощі, які можуть стати на заваді будувати особистий бренд. Буде корисно.