Закрити
UA
Мода

Як спілкуватися в Мережі: правила онлайн-етикету

Поділись:

Сім золотих правил онлайн-етикету, яких варто дотримуватись, щоб налагодити ефективні комунікації з потрібними людьми та не викликати у співрозмовників роздратування.

posts-to-db-Фото 1

Незважаючи на те, що онлайн-спілкування і наше життя вже кілька років зрослися в таких міцних обіймах, що не розняти, на даний момент якихось чітких і зрозумілих правил онлайн-етикету, яких, як по годинах, дотримувалися б усі , не існує. Але в паніку вдарятися не варто – ми послухали розумних порадників, проштудували деякі сайти, подумали і склали підказки з нетикету, які, сподіваємось, полегшать ваше цифрове життя і запобігають незручним ситуаціям.

Поважайте своїх співрозмовників

Еван Селінджер, професор департаменту філософії Рочестерського інституту технології, у своєму виступі в рамках TEDxFlourCity говорив:

Ми не спілкуємося з інформацією. Ми спілкуємося з людьми і витрачаємо трохи більше часу, щоб показати, що вони щось означають. І сподіваємося, що коли люди нам дадуть відповідь, вони також зроблять це з повагою.

Враховуйте, що кожна людина має свої поняття про пристойне-непристойне, статус і субординацію, а також у всіх трапляються погані дні або ваші візаві можуть бути зайняті чимось важливим у той момент, коли ви до них намагаєтеся достукатися. Проявіть повагу та трішки терпіння.

Користуйтесь логікою та інтуїцією

На підставі елементарних даних – віку, статі, службового та сімейного (якщо воно вам відомо) положення можна скласти зразкову картину про людину. До 50-річного професора в особистому повідомленні не варто звертатися «йо, чувак!», так само як і писати двадцятирічному художнику «Шановний Сергію Леонідовичу». Перший образиться, другий налякається, що йому надіслали з поліції або банку. При особистій зустрічі запитайте, яким із соціальних каналів ваш співрозмовник вважає за краще користуватися в діловому листуванні – і гнівні думки на вашу адресу будуть виключені. Завжди вибачайтеся, якщо написали людині не в робочий час або вихідний – у нього, насправді, вихідного може і не бути, і якщо так і є, він сам вас запевнить, що все нормально і буде радий вашому прагненню оперативно вирішити справи. Інтуїція вам потрібна, щоб не потрапити в халепу: насправді, ваше тіло і мозок безупинно збирають найдрібнішу інформацію про те, що відбувається навколо, і ось цей сукупний досвід допоможе зрозуміти, коли зі своїми питаннями до потрібної людини краще не лізти.

Читайте також: БІЛЬШЕ ЧАСУ: ЯК ПОБУТИСЯ ВІД ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОСТІ

Не вступайте в публічне з’ясування відносин у соціальних мережах


Важко втриматися, коли питання на порядку денному виявилося для вас хворим або ви зіткнулися з хамством чи неадекватністю співрозмовника. Задайте собі питання: чи не зашкодить з’ясування стосунків моєї репутації у важливих для кар’єри/життя людей, чи підтримають вони мене, чи вважають таким же неадекватним. У журналістському та культурному професійному середовищі у Facebook часто розгорається бурхливий «термін» між особисто або заочно знайомими людьми на актуальні теми. Без шкоди для себе зі суперечки виходять люди, які без істерики викладають свою позицію, ігнорують тролів та намагаються знайти логіку у коментарях протилежного боку. Але якщо є вибір вступати чи не вступати у суперечку – краще цього не робити. Зрештою, якщо вас особисто образили, можете вказати це в особистому повідомленні. При цьому пам’ятайте, що інша людина завжди може опублікувати ваші приватні повідомлення в паблику.

posts-to-db-Фото 2

Будьте інформативними, своєчасними та короткими

Поважайте час інших людей, не завалюйте їх тонне відео з котиками та забавними малюками, які й так усе давно бачили. Фільтруйте потік інформації, яку несете іншим користувачам. Відповідайте на повідомлення та коментарі своєчасно (в ідеалі – протягом 24 годин) – щоб не нервувати людей або не змушувати їх ставити на вас хрест. Якщо вам важливі терміни відповіді – завжди прописуйте їх у повідомленні, щоб людина знала, на що ви розраховуєте і як вона може перерозподілити свій час, щоб дати вам потрібну інформацію.

Читайте також: ЗЛА НЕ ВИСТАЧАЄ: ЩО НАС РОЗДРАЖУЄ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ?

Приділяйте увагу правопису та редагуванню ваших повідомлень

Друзі, звичайно, вибачать ваші помилки та друкарські помилки, чого не скажеш про клієнтів і роботодавців, які судять набагато суворіше. Є висока ймовірність, що ви натрапите на грамар-наци, для якого помилка в слові – смертний гріх, і райських кущів вам тоді не бачити, навіть якщо ви розіб’єтеся в коржик.

Розділяйте особисті та робочі акаунти

Насправді, це не універсальна порада, тому що надто багато хто не бачить нічого поганого в тому, щоб змішувати роботу та особисте життя. Але спробуйте цей трюк просто для того, щоб розчистити інформаційне поле довкола вас – можливо він спрацює. Девід Епштейн, спеціаліст з маркетингової стратегії компанії Bizzabo, радить:

Якщо бос вимагатиме від вас використання особистого профайлу для активного піару компанії так, що це нагадуватиме розсилку спаму, нагадайте йому, що це неприйнятно. Поясніть начальнику, що таке прохання ставить вас у незручне становище і навіть порушує договір про умови використання, створений соціальними мережами, і що є набагато ефективніші способи досягти охоплення аудиторії.

Комуніціюйте з клієнтами зі сторінок вашого бренду/компанії, озвучуйте, який з каналів вам найбільш прийнятний у робочому листуванні.

Не відгороджуйте смартфонами та іншими гаджетами в суспільстві живих людей

Той же Еван Селінджер наголошував, що через те, що ми занадто смітимо в онлайн, люди звикли думати: як тільки ти дістаєш смартфон, наприклад, на лекції, тобі нудно і ти перевіряєш особисті повідомлення. Насправді ви могли робити нотатки з лекції. Якщо не впевнені у реакції людей, сховайте смартфон. У компанії, принаймні, на перший час, сховайте смартфон і поговоріть спочатку з людьми – представтеся незнайомим і поцікавтеся, чим вони займаються, розпитайте, як йдуть справи у знайомих. А потім із почуттям виконаного обов’язку можна і «затикати» у телефон, опублікувавши фото з події та збираючи «лайки». Пам’ятайте золоті слова графині Марі де Тіллі:

Найголовніше правило етикету: будьте природні, дружелюбні та вдячні.

Амінь.

Джерело фото: unsplash.com