Як вчинити, коли ти маєш лише чотири вільні дні до чергового дедлайну, а в улюбленому місті – концерт гурту, на який ти мрієш потрапити вже кілька років? Звичайно ж, менше сумніватися та роздумувати: купити квитки на концерт, продумати маршрут, забронювати житло через booking.com і поставити перед фактом чоловіка, що він їде з тобою і опір марно.
Важливе питання, яке потрібно було вирішити – на якому автомобілі вирушити у подорож. Малолітражний міський хетчбек нам не підходив, оскільки частину шляху треба було проробити по гірському серпантину та швидкісному автобану, але й вибирати джип не було сенсу – у нас не так багато речей, та й у центрі Будапешта на великому автомобілі не зовсім комфортно паркуватися. Тому ми зупинилися на компактному кросовері Subaru XV. Друге покоління цього автомобіля дебютувало минулого року, тому в нашому розпорядженні опинилася сучасна технологічна машина, побудована на новій платформі Глобальна платформа Subaru та з просунутою системою допомоги водієві Зір зі стереокамерою, яка безперервно стежить за тим, що відбувається на дорозі.
Ця система, наприклад, дуже зручна в тягучках, попереджаючи тебе про те, що автомобіль попереду почав рух (так-так, ми потрапили в годинниковий затор під Львовом, не кажучи про вечірні поїздки Будапештом) і слідкує за тим, щоб ти тримався в смузі (якщо є розмітка, звичайно ж), а також може задіяти передаварійний механізм гальмування у разі потреби. Звичайно, приціл субару не скасовує уважності водія на дорозі, проте дуже допомагає. З переваг, які нам також припали до речі, Subaru XV – кліренс в 220 мм, повний привід, економічний дволітровий двигун (мінімальна витрата, якого ми досягли, був 6,2 л на 100 км, максимальний – 7,4 л на 100 км ).
Коли багато подорожуєш автомобілем, поступово приходиш до головного правила: будь-яка поїздка – це не перегони з перешкодами до пункту призначення, а процес, який може приносити задоволення. Захотілося випити кави – ми неодмінно зупиняємось на 5-10 хвилин (під Житомиром у селі Березівка є чудовий заклад “Бістро Пекаря”, де також можна поїсти і взяти із собою свіжого хліба, який спечать прямо при вас за 20 хвилин. Ресторани цієї мережі працюють на Одеській, Чернігівській та Харківській трасах). Обідати віддаємо перевагу в одному з улюблених закладів Львова – ми спеціально закладаємо у маршрут на цей захід три години, але якщо часу мало, рекомендую захопити з собою хот-доги та каву. Punkt Coffee (вул. Лесі Українки, 33). Взагалі часто каву замінюємо на Red Bull, який є на будь-якій заправці. Конкуренція – велика річ, і тепер заправки змагаються між собою за рівнем комфорту. У цій подорожі відкрили для себе заправки UPG – там найчистіші туалети, є стандарний магазин та кафе з супами, паніні та бургерами.
Коли багато часу проводиш в автомобілі, важливим є його внутрішній комфорт. У Subaru XV з цим все в порядку – в ньому досить багато місця як для компактного кросовера, передні сидіння з бічною підтримкою (в холодну пору року рятує підігрів сидінь) і дуже зручні підголовники, нахил яких легко регулюється клацанням, так що можна ідеально підлаштувати їх під себе. Для склянок передбачені підсклянники з фіксаторами, в бічні кишені зручно вставляти пляшки (вони там не падають), а пасажири на задньому сидінні можуть розкласти підлокітник, щоб поставити туди свій напій. Смартфон «ховається» у глибоку неслизьку нішу та підключається до мультимедійної системи (у моєму випадку через Apple CarPlay), тому приймати дзвінки та слухати музику зручно. Я з тих людей, які зазвичай користуються звичним навігатором зі смартфона, але по Угорщині ми експлуатували вбудований навігатор і залишилися ним дуже задоволені, як і великим 8-дюймовим дисплеєм, на якому відображається маршрут. Він без проблем знаходив потрібні угорські адреси і навіть назви закладів, а підвів нас лише раз, коли у темряві ми намагалися дістатися житла поряд із Хунгарорінгом. Але тут не його вина – там вже кілька років млявий ремонт прилеглих до гоночної траси доріг збиває з пантелику всі навігатори.
Поки ми долали карпатські серпантини, зробили собі висновок – на таких дорогах на Subaru XV краще включати ручний режим перемикання передач, який дозволить їхати динамічніше і отримати справжнє задоволення від водіння. На більш «спокійних» і рівних трасах варто повністю довіритись автоматичному вибору передач, а на автобані краще включити адаптивний круїз-контроль.
Дорогою до Угорщини ми вирішили відвідати ще одну гастроточку – заїхати до ресторану Chizay. Мала Гора у Берегові (вул. Мужайська). Він знаходиться на схилі з видом на виноградники, а в меню можна знайти багато цікавого – від закарпатських спеціалістів до виноградних равликів, фуа-гри, різноманітних паст та шоколадного фондана або крем-брюле на десерт. І все за дуже приємними цінами. Порада – краще забронювати стіл заздалегідь. До речі, від Берегова до кордону рукою подати – єдине, треба розраховувати, що проходження через митний пункт Лужанка-Берегшурань може зайняти велику кількість часу. Ми простояли п’ять годин (це був рекорд) і пошкодували, що не поїхали на сусідній пропускний пункт Вилок, що за 23 км від Берегова (щоправда, дорога до нього не дуже). Виделка, якщо так можна висловитися, дуже «камерна», і, як правило, не сильно завантажена. П’ять годин на кордоні порушили наші плани на вечір, і до Угорщини ми в’їжджали вже у темряві.
БІЛЬШ ІНФОРМАЦІЇ ПРО SUBARU XV НА ОФІЦІЙНИЙ САЙТ SUBARU В УКРАЇНІ