Дебют цього автомобіля в Україні був гучним: його представили журналістам та спеціально запрошеній публіці на сцені столичного оперного театру у компанії акторів калібру Олексія Вертинського. Точно скажу, що яскрава зовнішність нового Hyundai Santa Fe повністю затьмарила гру акторів: потужні грати радіатора, примружені фари, об’ємний кузов (особливо ефектний у відтінку Lava Orange) з акуратно розставленими акцентами, стильні диски – все це разом складається в образ автомобіля, який однаково класно виглядає як і на тлі сучасної архітектури, і десь на дорогах, загублених серед нескінченних полів.
Відразу скажу – за час тест-драйву я твердо утвердилася в думці, що саме цей кросовер нового покоління я обрала б як сімейне авто. І дуже швидко кинула всі спроби причепитися до чогось. Дизайн, ергономіка, системи допомоги – все в Hyundai Santa Fe придумано людьми для людей (чесно, часто логіка творців машин дивує і навіть ставить у глухий кут), і це дуже відчувається і цінно.
Взаємодія з автомобілем починається, коли ти до нього тільки наближаєшся – він подає звуковий сигнал та розблокує двері. Далі – ваше крісло водія рухається автоматично завдяки системі пам’яті положень сидінь. А от коли ви зібралися виходити з кросовера, він дбайливо нагадає вам про пасажирів на задніх сидіннях і не дасть дітям вискочити на дорогу, заблокувавши двері, якщо в цей момент повз нього проїжджатиме інша машина. На цій особливості на презентації в Україні робили великий акцент – опція, безперечно, корисна і навіть може врятувати життя.
Усередині водія та пасажирів чекає максимальний комфорт – перфоровані сидіння складного крою з бічною підтримкою першого ряду (у комплектації Special, яку я тестувала, був не тільки підігрів сидінь (передніх та задніх), але й вентиляція для спекотних днів), багато вільного простору для пасажирів другого ряду (до речі, для великої сім’ї) можна взяти семимісцевий варіант), захист від набридливого літнього сонця – шторки, скла із сонячним фільтром тощо. Спочатку думаєш, що без чогось можна й обійтися, але насправді звикаєш користуватися всім – індукційною бездротовою зарядкою для смартфона, глибокою нішою під підлокітником, куди вміщується не лише маленька сумка, а й окуляри чи смартфон – для них передбачена спеціальна секція, що знімається. . У багажник об’ємом 625 л поміститься все, що ви завжди з жалем залишали вдома – можна себе абсолютно не обмежувати у поривах взяти весь гардероб та ще мільйон потрібних речей. До речі, з таким автомобілем можна цілком подумати про трейлер – мандрувати з будинком на колесах по-європейськи.
У русі Hyundai Santa Fe ще більше закохує в себе – Наприклад, підвіска у цього кросовера настільки «диванно» комфортна, що вперше за багато місяців моя дитина не скаржилася на те, що її в автомобілі заколисує. А для водія у автомобіля маса електронних підказок, починаючи з проекційного HeadUp дисплея, на який виводиться не тільки поточна швидкість і обмеження швидкості, а й індикатори машин, що наближаються праворуч і ліворуч – ця опція дублює світлові індикатори на бічних дзеркалах і вкрай зручна та інформативна. Ще одна невелика «фішка» – вбудований електронний компас, показання якого відображаються на дзеркалі заднього виду – справляє враження! Камери забезпечують вкрай широкий (і високий) кут і круговий огляд у 360 градусів – а це означає, що навіть низькі перешкоди (на зразок бетонних блоків або клумб, які люблять іноді розставляти в найнесподіваніших місцях) ви точно візуально не пропустите на 8-дюймовому дисплеї при різних маневрах. Про високий кліренс, думаю, можна й не говорити – мені він дуже допомагав на вузьких, запаркованих машинами вулицях одного зі спальних районів Києва, де доводилося пропускати зустрічні автомобілі, вистрибуючи на бордюр.
За безпеку у кросовері відповідає система допомоги водієві Hyundai SmartSense – про опцію безпечного виходу Safety Exit Assist та систему кругового огляду (камери встановлені у кришці багажника, решітці радіатора та бічних дзеркалах) я вже писала вище, але до цієї системи входить і, наприклад, електронний асистент, який запобігає фронтальному зіткненню з перешкодою – шляхом екстреного гальмування. Що стосується режимів їзди – можна вибирати із запропонованих Eco, Comfort, Sport або Smart. Я найчастіше користувалась режимом Comfort – у місті для спокійної їзди. До речі, ще один плюс кросовера – система утримання автомобіля у смузі налаштована так, що не викликає роздратування – коли потрібно, автомобіль делікатно, не грубо, підрулює. Звичайно ж, формат Santa Fe передбачає повний привід, але можна вибрати і передньопривідний варіант – якщо у вас немає необхідності ганяти бездоріжжям або сніговим заметом. Ще один вибір, який належить зробити покупцеві цього автомобіля – дизель або бензин (є обидва варіанти), 2,2 л або 2,4 л відповідно.
Насправді про деталі, якими виробник оснастив Hyundai Santa Fe, можна ще довго говорити – від пристойної шумоізоляції, можливості трансформації місця в багажнику та відмінної американської хай-енд акустики Krell до підсвічування в нижній частині дзеркал, що полегшує життя водія та пасажира у темний час доби (я, наприклад, часто кидаю рукавички або смартфон, виходячи з автомобіля та шукати їх потім у темряві – не найприємніше заняття), від круїз-контролю до можливості дистанційно керувати кришкою багажника.
Цей кросовер – зовсім як спокійний та надійний партнер з високим інтелектом та великим кругозіром, з яким ви один до одного ідеально «притерлися». Принаймні розлучалися ми з ним після тест-драйву працею. І ще один момент – багато хто може сказати: «За ту суму, яку коштує цей автомобіль (ціна стартує від 1 грн), можна подивитися інші варіанти європейських або японських брендів з авторитетом в Україні». Але у випадку з південнокорейським Hyundai Santa Fe я б відкинула подібні аргументи – цей кросовер заслуговує на максимум компліментів.