Існує такий стереотип: з початком нового року ми розпочинаємо новий розділ свого життя. А це означає, що наприкінці року потрібно підбивати підсумки, виділяти найважливіші перемоги та аналізувати найпомітніші промахи. 2019-й запам’ятався великою кількістю гучних скандалів, особливо у світі моди.
Її історія знає чимало випадків, коли люди звинувачували бренди у бодішеймінгу, культурній апропріації, використанні натурального хутра в колекціях; моделі – у харассменті; інші марки — в плагіаті. Якими ж скандалами запам’ятається 2019-й? Читайте далі!
У 2019 році прихильники бренду спідньої білизни не побачать небесного зльоту «ангелів». А все через пропаганду застарілих ідеалів краси. Так, директор з маркетингу Victoria’s Secret Ед Разек заявив, що він не підтримує ідею запрошувати на покази моделей-трансгендерів та моделей plus-size. Таку позицію негативно сприйняли у fashion-індустрії, адже зараз все більше марок виступає за різноманітність. Така позиція похитнулася статусом бренду у світі. Що ж далі? Victoria’s Secret підписали контракти з моделлю-трансгендером Валентиною Сампайо та моделлю plus-size Алі Тейт Катлер, яка носить 14 розмір одягу.
Читайте також: «АНГЕЛОМ» VICTORIA’S SECRET ВПЕРШЕ СТАЛА PLUS-SIZE МОДЕЛЬ
Переглянути цю публікацію в Instagram
Восени на Тижні моди в Парижі стався неприємний інцидент. Казус стався під час показу нової колекції Chanel весна-літо 2020. У фіналі дефіле на подіум вийшла пранкер Марі Бенольє, більш відома як Marie S’Infiltre, одягнена точно як Коко Шанель. Дівчина намагалася видати себе за модель. Охорона спочатку не відреагувала на ситуацію, проте показ урятувала Джіджі Хадід, яка спокійно вивела порушницю за лаштунки.
Модний будинок Gucci теж «виділився» цього року. Так, канадська художниця Шарона Франклін, яка славиться своїми тортами із желе, куди поміщає різні предмети, звинуватила бренд у плагіаті. Як виявилось, представники Gucci запропонували Шароне попрацювати разом над рекламною кампанією круїзної колекції. Дівчині навіть відправили договір про нерозголошення, проте згодом модний будинок відмовився від послуг. Через деякий час Gucci представили кампанію з роботами, ідентичними тим, що робить Франклін. Незважаючи на скандал, креативний директор бренду Алессандро Мікеле не прокоментував інцидент.
А ось і оригінал авторства Шарони:
Переглянути цю публікацію в Instagram
На цьому «чорна смуга» Gucci не закінчилася. На початку лютого 2019 року бренд опинився в епіцентрі «расистського» скандалу. Публіка розкритикувала лижний светр вартістю 890 доларів. Светр-балаклава з прорізом для рота та величезними червоними губами нагадав багатьом blackface – техніку театрального гриму, яку використовували білі актори для карикатурного зображення афроамериканців. Користувачі та знаменитості оголосили Gucci бойкот, а деякі навіть публічно спалили «витвор» Будинку моди. Після цього светр миттєво зняли з виробництва.
I refuse to believe NOBODY at @gucci realised this would create a ‘black face’ racial firestorm….
…unless every member of their staff is a complete halfwit….
..which leads me to suspect they did it deliberately…
…which, якщо true, makes Gucci despicably cynical. pic.twitter.com/0paM2wgM7G– Piers Morgan (@piersmorgan) 7 лютого 2019 р.
Проблеми не оминули бренд стороною і на осінньому Тижні моди в Мілані. Під час показу колекції весна-літо 2020 модель Айєша Тан-Джонс проїхалася траволатором з написом на руках «Психічне здоров’я — це не мода». Дівчина, яка сама взяла участь у дефілі, розкритикувала костюми Модного дому, що нагадують упокорливі сорочки, і те, що моделі на рухомому подіумі були схожі на «м’ясо на заводі». Gucci відразу зробили заяву, мовляв, колекція покликана показати контраст між нудним рутинним життям (яке символізує білий одяг) та яскравими буднями (вони отримали відображення у другій частині колекції). До того ж, за словами представників бренду, самі «покірні сорочки» були створені виключно для шоу і продавати їх не планували.
Переглянути цю публікацію в Instagram
Цікаво, що у схожій ситуації, як і у Gucci, опинився і бренд Prada. У січні 2019 року його теж звинуватили у расизмі. Тоді під шквал критики потрапила колекція брелок Pradamalia у вигляді мавп. Чорні фігурки з яскраво-червоними губами багатьом нагадали blackface.
Переглянути цю публікацію в Instagram
У незручній ситуації опинився і модний Дім Dior. Так, наприкінці літа відбулася презентація нового аромату бренду Sauvage, обличчям якого став Джонні Депп. У ролику показано життя та традиції корінних жителів Америки – індіанців. Депп зіграв роль сучасного шамана, а модель Тана Бітті – індіанку. Одразу після виходу рекламного ролика Джонні та Dior звинуватили у культурній апропріації. Актор поспішив із публічними вибаченнями, мовляв, ніхто нікого не хотів образити. Навпаки, реклама була знята з повагою до корінних народів не лише Північної Америки, а й усього світу.
Автор: Олена Худенко