Закрити
UA
Мода

Пранкер на показі Chanel та скасування шоу Victoria’s Secret: головні модні скандали 2019 року

Поділись:

Існує такий стереотип: з початком нового року ми розпочинаємо новий розділ свого життя. А це означає, що наприкінці року потрібно підбивати підсумки, виділяти найважливіші перемоги та аналізувати найпомітніші промахи. 2019-й запам’ятався великою кількістю гучних скандалів, особливо у світі моди.

Її історія знає чимало випадків, коли люди звинувачували бренди у бодішеймінгу, культурній апропріації, використанні натурального хутра в колекціях; моделі – у харассменті; інші марки — в плагіаті. Якими ж скандалами запам’ятається 2019-й? Читайте далі!

Скасування шоу Victoria’s Secret

У 2019 році прихильники бренду спідньої білизни не побачать небесного зльоту «ангелів». А все через пропаганду застарілих ідеалів краси. Так, директор з маркетингу Victoria’s Secret Ед Разек заявив, що він не підтримує ідею запрошувати на покази моделей-трансгендерів та моделей plus-size. Таку позицію негативно сприйняли у fashion-індустрії, адже зараз все більше марок виступає за різноманітність. Така позиція похитнулася статусом бренду у світі. Що ж далі? Victoria’s Secret підписали контракти з моделлю-трансгендером Валентиною Сампайо та моделлю plus-size Алі Тейт Катлер, яка носить 14 розмір одягу.

Читайте також: «АНГЕЛОМ» VICTORIA’S SECRET ВПЕРШЕ СТАЛА PLUS-SIZE МОДЕЛЬ

Пранкер на показі Chanel

Восени на Тижні моди в Парижі стався неприємний інцидент. Казус стався під час показу нової колекції Chanel весна-літо 2020. У фіналі дефіле на подіум вийшла пранкер Марі Бенольє, більш відома як Marie S’Infiltre, одягнена точно як Коко Шанель. Дівчина намагалася видати себе за модель. Охорона спочатку не відреагувала на ситуацію, проте показ урятувала Джіджі Хадід, яка спокійно вивела порушницю за лаштунки.

 
 
 
 
 
Переглянути цю публікацію в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Еlaborate джелі, ходьба в барвисті і орієнтири на цибулі, щоб служити при настанові #GucciCruise20 campaign #ComeAsYouAre_RSVP, by @alessandro_michele, launching today. #AlessandroMichele

Опублікувати за Gucci (@gucci)

Три фіаско Gucci

Модний будинок Gucci теж «виділився» цього року. Так, канадська художниця Шарона Франклін, яка славиться своїми тортами із желе, куди поміщає різні предмети, звинуватила бренд у плагіаті. Як виявилось, представники Gucci запропонували Шароне попрацювати разом над рекламною кампанією круїзної колекції. Дівчині навіть відправили договір про нерозголошення, проте згодом модний будинок відмовився від послуг. Через деякий час Gucci представили кампанію з роботами, ідентичними тим, що робить Франклін. Незважаючи на скандал, креативний директор бренду Алессандро Мікеле не прокоментував інцидент.

А ось і оригінал авторства Шарони:

 
 
 
 
 
Переглянути цю публікацію в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

✱ starred shadows of waxing gibbous, Autumnal equinox of latex saffron and citrus ✱ ☢️ #convivialdelight

Публікація від (@star_seeded)

На цьому «чорна смуга» Gucci не закінчилася. На початку лютого 2019 року бренд опинився в епіцентрі «расистського» скандалу. Публіка розкритикувала лижний светр вартістю 890 доларів. Светр-балаклава з прорізом для рота та величезними червоними губами нагадав багатьом blackface – техніку театрального гриму, яку використовували білі актори для карикатурного зображення афроамериканців. Користувачі та знаменитості оголосили Gucci бойкот, а деякі навіть публічно спалили «витвор» Будинку моди. Після цього светр миттєво зняли з виробництва.

Проблеми не оминули бренд стороною і на осінньому Тижні моди в Мілані. Під час показу колекції весна-літо 2020 модель Айєша Тан-Джонс проїхалася траволатором з написом на руках «Психічне здоров’я — це не мода». Дівчина, яка сама взяла участь у дефілі, розкритикувала костюми Модного дому, що нагадують упокорливі сорочки, і те, що моделі на рухомому подіумі були схожі на «м’ясо на заводі». Gucci відразу зробили заяву, мовляв, колекція покликана показати контраст між нудним рутинним життям (яке символізує білий одяг) та яскравими буднями (вони отримали відображення у другій частині колекції). До того ж, за словами представників бренду, самі «покірні сорочки» були створені виключно для шоу і продавати їх не планували.

 
 
 
 
 
Переглянути цю публікацію в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публікація від YaYa Bones (@ayeshatanjones)

Prada та їх провальні брелоки

Цікаво, що у схожій ситуації, як і у Gucci, опинився і бренд Prada. У січні 2019 року його теж звинуватили у расизмі. Тоді під шквал критики потрапила колекція брелок Pradamalia у вигляді мавп. Чорні фігурки з яскраво-червоними губами багатьом нагадали blackface.

 
 
 
 
 
Переглянути цю публікацію в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публікація від HYPEBEAST KR (@hypebeastkr)

Культурна апропріація Dior

У незручній ситуації опинився і модний Дім Dior. Так, наприкінці літа відбулася презентація нового аромату бренду Sauvage, обличчям якого став Джонні Депп. У ролику показано життя та традиції корінних жителів Америки – індіанців. Депп зіграв роль сучасного шамана, а модель Тана Бітті – індіанку. Одразу після виходу рекламного ролика Джонні та Dior звинуватили у культурній апропріації. Актор поспішив із публічними вибаченнями, мовляв, ніхто нікого не хотів образити. Навпаки, реклама була знята з повагою до корінних народів не лише Північної Америки, а й усього світу.

Автор: Олена Худенко