Lifestyle-блогер та мама двох дітей Марія Куянцева розповідає про роботу, ритм життя сучасної зайнятої жінки та дає невеликі поради щодо ведення Instagram.
– Коли ви вирішили стати блогером? З чого все почалося?
— Ця історія почалася від дня народження Влада, а моєму старшому вже майже чотири роки. Хоча потяг до листа прийшов ще з Інституту Філології КНУ ім. Т.Г.Шевченка, а викладати фото я любила завжди, бо дівчинка. І тут усі карти співпали: зі мною трапився Instagram, такий цікавий, такий бізнес-привабливий. Я захотіла стати блогером і створювати івенти, підготувалася та ґрунтовно зайшла на цей ринок. Тепер у мене є маса колег, подруг, виконаних колаборацій та подвійне материнство.
— Зараз бути успішним блогером – мрія практично кожної дитини років з семи до нескінченності. Але багато дівчат не розуміють, про що, власне, їм писати, на чому робити акцент: у житті начебто багато і цікавого, і яскраві події відбуваються, і поділитися хочеться. Але як все ж таки зрозуміти, на чому зробити акцент? Особливо на старті!
— Блог — це 40-100% особистого життя, не кожен може впустити сторонніх у свою зону комфорту, але, якщо ви вдалося, краще вибрати для себе якусь нішу. І тут ми маємо: lifestyle, fashion, beauty, health, travel, maternity, kids, food і т.д. Важливо позначити собі кілька тем і рухатися у цьому напрямі.
Як вибрати тему? Проаналізувати себе, свій профіль, знайти сильні сторони та основний козир. Я і до блогерства займалася маркетингом, продажами та організацією заходів, тому вирішила останній пункт зробити основним. Зараз я назвала б свій блог lifestyle of eventmaker-mom: діти, бізнес, краса, цікаві місця, консервативний стиль — це про мене.
— Хто вас надихав та надихає?
– Коли починала, особливо ніхто. Звичайно я відслідковувала топових блогерів, але не наслідувала, та й не надихалася, а більше аналізувала. Пізніше пройшла певні курси з Instagram-просування і взялася за практичну частину.
Зараз мені імпонують блоги дівчаток із різною кількістю передплатників від 10 тисяч до мільйонної аудиторії. А найяскравіша для мене — Аліна Чичина и Кьяра ФерраньїАле вони, швидше, не про вилізаний блог, а про успішну особистість як у бізнесі, так і в сім’ї. І обидві мами!
– Розкажіть, як виникла ідея створити #кориснийінстабранч?
— Минулого року я зробила достатньо заходів для різних компаній. Так, це страшна нервування, але я від цього кайфую. У момент, коли починала проводити бранчі з компаніями та лідерами думок, їх було дуже мало, я сказала б дефіцитно. Сьогодні вже всі бренди промацали нішу і взялися за самостійну організацію або через підрядників.
— Ви рекомендуєте теми, складання контент-плану, знаєте, як потрапити до рекомендованих. Всі ці знання – ваш досвід чи ви теж вчитеся? Кого рекомендуєте послухати на цю тему?
— У мене був досвід, а я додатково проходила навчання. Але для повноти картини потрібна лише практика і дуже багато. Контент-план намагаюся складати мінімум на три-чотири дні, але іноді тема вистрілює тут і зараз. Тоді публікую поза графіком. Рекомендувати нікого не можу, тому що сама черпаю інформацію з усіх джерел. Порада:
Усе! І практика, практика, практика!
— Блогерство — це робота 24/7, чи іноді ви «відключаєте» блогера та «включаєте» інші життєві ролі?
— Уявіть, ви маркетолог, SMM-щик свого бренду, розвиваєте власний бізнес у режимі онлайн, у вас є багато виїзних проектів, цікавих колаборацій та навіть прес-турів. Іноді це 24/7, а іноді у зручний для вас час.
Я дуже дозовано знімаю дітей, у мене в блогу не фігурує чоловік, у мене є я, мій досвід, товари, послуги, подорожі. З роками я навчилася виділяти певний час на всі ролі у своєму житті, і блог ніколи не стояв на першому місці. Я мама і дружина, потім все інше.
— Як склалися стосунки із партнерами-брендами, хто кого обирає?
– Я обрала стратегію працювати з великими компаніями. Особливо люблю тих, чиї товари купувала сама ще задовго до блогерства. Я не рекламую дрібні магазини, підробки, особисті блоги та ворожок. Не хочу брати багато реклами і всіх поспіль, нехай її буде мало, але мене поважатимуть.
— Фінанси — складне питання чи просте у блогерстві? Скільки часу минає від інвестицій до отримання прибутку? Як це працює?
– Складний. Плануйте, якщо починати з нуля, два роки вкладати. Працює тільки коли ти щодня пишеш від одного до трьох постів та виставляєш 5-20 сториз. Крім цього постійно береш участь в активності, даруєш подарунки, купуєш рекламу.
– Відносини з іншими блогерами – конкуренція, підтримка, дружба, взаємодопомога?
— Тут дуже тонкий момент, як і в житті, є всяке. Конкуренція — так, підтримка щира — рідко, справжня дружба можлива з одиницями, взаємодопомога — іноді буває, не всі прагнуть відірвати собі найбільший шматок і це гріє.
— Мрієте про ще якийсь бізнес? Де ще збираєтесь рости?
— У мене зараз пауза із власним івент-агентством, до декрету я організувала понад 20 і фінальним був Instagram Workshop на 60+ людей. Створила сайт, хотіла набирати міні-штат, але стався другий декрет. Тепер я двічі мама, все інше зачекає. Поки я блогер, на ринок з івентами повернуся, але трохи згодом і в іншому форматі.
— Опишіть ваш робочий день та вихідний?
— Робітник від вихідного відрізняється тим, що всі мої троє чоловіків постійно вдома. А це приготування, прибирання, нон-стоп розваги для дітей, іноді вибігти в зал і знову по колу. Але я дуже люблю це життя та свій ритм.