Якщо вас приваблює балет і танець, і вам цікаво дізнатися про нього докладніше, біографії артистів забезпечать м’яке занурення у тему. Колумністка Marie Claire Поліна Булат радить кілька книг, які прикрасять літній відпочинок та відкриють нові імена у мистецтві, не “притиснувши” інсайдерських тонкощів.
Поліна Булат – засновниця онлайн-журналу про балет і танці Balletristic.com и Radioballet.me — сайту з лекціями, курсами та послугами з культурного туризму.
Найніжніші спогади зірки “Російських сезонів” Дягілєва – петербурженки Тамари Карсавіної. “Театральна вулиця” охоплює дитинство та становлення майбутньої прими. Карсавіна докладно описує побут в училищі, службу в Маріїнському театрі та втечу на Захід у 1918 році. Дружина британського дипломата, балерина згладжує всі гострі кути: у книзі немає скарг на колег, ні пліток, ні скандальних історій, ні “зайвих” імен. Натомість Карсавіна щедра на цікаві подробиці про театральні порядки початку минулого століття.
Читайте також: ЧОМУ БАЛЕТ АСОЦІЮЄТЬСЯ З ПАЧКОЮ?
Мемуари однієї з основоположниць американського танцю модерн сповнені професійних подробиць, але Грем пише просто, а головне — ділиться фактами через усвідомлення, яке прийшло їй на різних етапах життєвого шляху. “Я хочу дійти до самої вершини, і не хочу нікого з собою брати” – слова, якими юна Грем розпочала свою незалежну кар’єру, і філософія, яка зробила її однією з найяскравіших постатей у мистецтві 20 століття.
Автобіографія балерини — не так про балет, як про радянську систему, в якій мистецтву доводилося існувати. Плісецька дуже упереджена, проте щедра на барвисті історії, пов’язані з легендами танцю, моди, живопису і політики. Балерина докладно описує своє дитинство в період масових репресій, приватний та гастрольний побут, ролі у Великому, дружбу з П’єром Карденом та, звичайно, створення знаменитої “Кармен-сюїти”.
Читайте також: ПУАНТИ, КЕДИ І ТЕХНО: 5 СУЧАСНИХ БАЛЕТІВ, ЩО ВАС Здивують
Бонус для дуже захоплених:
Біографія найскандальнішого танцівника 20 століття Рудольфа Нуреєва, скрупульозно написана танцювальним критиком Джулі Каваною, захоплює подробицями та розмахом. Кавана розповідає від самого народження Рудольфа в поїзді на Владивосток, розцвічуючи факти історіями та коментарями тих, хто так чи інакше стикався з танцівником. Неупереджений дослідницький підхід дозволив автору створити об’ємний портрет Нуреєва та супутньої епохи: у книзі Кавани паризькі вечірки, фотосесії у Аведона та любовні пригоди в епоху без СНІДу не менш значущі, ніж навчання в Петербурзі, перші гастролі, спроби потрапити в труп Балан худрука Паризької опери.