А чи знали ви, що матеріал денім був уперше виготовлений у французькому місті Нім? Дослівно у перекладі з французької «з Німа». Тетяна Тука побувала у Музеї Старого Німа у Франції і надалі розповість про історію матеріалу, без якого важко уявити наш сучасний гардероб.
З Середньовіччя денім був дешевим міцним матеріалом і використовувався в основному для вітрил або як брезент для возів. Текстиль, який застосовувався для виготовлення, міг складатися з бавовни, льону, шовку або пеньки. Тканина саржового сплетення фарбувалася в синій колір індиго з обох боків і лише з середини XIX століття стало популярно фарбувати лише нитку основи. Чан із синім кольором можна було використовувати до 15 днів, що ще більше здешевлювало вироблення. Слідів виробництва та продажу на сьогоднішній день особливо немає, тому що ніхто не надавав цьому значення. Відомо, що сучасна назва «джинс» і походить від вимови слова «Генуя»: Gênes, звідки й постачався барвник індиго.
Читайте також: ГІД ЗА ДЕНОМ: ВСЕ, ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ДЖИНС
У 17-му столітті Нім почав процвітати в індустрії текстилю, а денім, його на той час називали «саржа з Німа», став приносити дохід місту. Історики помітили, що матеріал дедалі більше використовувався серед бідного населення і був практично всюди, включаючи оббивку меблів та дитячі іграшки.
Вперше в Нью-Йорку придбали «саржу з Німа» десь у 1860 році, а Лівай Страус якраз і зробив свої перші джинси у цей період. Назву матеріалу скоротили до слова «денім». Прийнято вважати, що він витратив усі свої запаси конопляної парусини, а денім був висланий йому з Німа разом з іншим текстилем. Точної впевненості у цьому факті немає, лише припущення, оскільки архіви спалилися 1906 року.
Так з’явилися перші джинси. Лівай адресує свою продукцію роботягам, золотошукачам, шахтарям, фермерам та тим, хто будував залізницю. Після на штани він додав заклепки та посилив шви. На логотипі бренду, який з’явився в 1866 році, два коні намагаються розірвати пару джинс, таким чином Страус мав на увазі, що має міцний одяг. Після цього конкуренти почали його імітувати.
Читайте також: Як доглядати за речами з ДЕНІМУ: ГОЛОВНІ ПРАВИЛА
У 1920-х роках джинси стали символом вестернів, оскільки їх використали ковбої та колгоспники. Згодом вони просочилися до найвищих верств населення і набули популярності у містах. Три марки ділять ринок: Levi’s на півдні, Wrangler на півночі та Lee на середньому заході. А вже 1950-х роках джинси стали феноменом та об’єктом бажань у Європі.
Сьогодні на виготовлення однієї пари джинс від вирощування бавовни до фарбування та оздоблення йде близько 10000 літрів води. Levi’s фокусується на обробних процесах для видалення води, де це можливо, за допомогою колекції Water
Фото з музею деніму:
[mc_gallery id=604019]
Автор тексту та фото з музею: Тетяна Тука