“Побачила почуття провини – приби його першим.” – так кажуть мудрі люди. Але якби ми з першого разу робили так, як вони нам кажуть – все було б просто, швидко і в задоволення. Але ми влаштовані складніше, і повторення помилок – мати вчення. Тому розберемо все по Зрозуміємо, звідки у провини ноги ростуть, що робити з модним терміном екологічності споживання і таким же модним терміном капсульним гардеробом в компанії Ксенії Карпенко, дизайнера бренду одягу LOVE, lovefp.com.
В Англії, хоча чесніше сказати, в Лондоні, екологічність споживання з’явилася закономірно і до того, як про неї стало модно говорити. Справа в тому, що в Лондоні дуже дорога нерухомість і більшість сімей середнього класу живуть у дуже маленьких квартирах, розмір яких може не перевищувати 15 кв. Вони самі їх і називають – shoe box – коробками з-під взуття. Тобто їм просто нікуди класти велику кількість одягу. Тому, перш ніж купити нову річ, вони викидають стару. Така собі органічна екологічність споживання. При цьому британці без сорому купують як fast Fashion бренди (наприклад, британську марку TOPSHOP) і комбінують її з речами з Charity shops (англ. – магазини з речами секонд-хенд). При цьому у цих магазинах не лише одяг, а й меблі, техніка, взуття. Також популярні серед британців магазини знижених у ціні брендових товарів TK Maxx — при кожному новому завезенні вибудовується черга. Не дивно, адже тут можна знайти нові туфлі Maison Margiela за півціни або торбинку з минулих колекцій Polo Ralph Lauren за 10% від її номінальної вартості. Це як вид спорту – знайти, як кажуть британці – good bargain (хорошу знижку – переклад із англ). І цей вид спорту люблять усі верстви населення, незалежно від рівня доходів та статусу.
Або ж взяти, наприклад, француженок — їхня екологічність споживання полягає у побудові стильного та функціонального гардеробу. Що це означає? Замість покупки з сезону в сезон трьох пальт у fast fashion – вони куплять одне якісне і носитимуть його 5-10 років. Пам’ятаю історію в одному паризькому бутіку. Мама та донька доглядали собі нову спідницю. Вони ходили від стелажу до стелажу, розглядаючи принти та фасони. «Ні, Моніку, це не наш фасон. Та й така довжина не прикрасить наші ноги. Нам потрібний менший принт і щось довше». Дивно і красиво ось що: француженкам з дитинства прищеплюють почуття стилю, що є ні що інше, як розуміння особливостей своєї фігури та фасонів, які допоможуть вигідно підкреслити її. Тобто немає неправильних фігур — є неправильно підібрана сукня. Те саме і з сукнями — немає некрасивих, є просто ті, що вашу фігуру не прикрашають. При цьому нам українкам варто пам’ятати: француженкою не стають, її народжуються. Це я до чого? Так до того, що так історично склалося, що у французів було більше часу опановувати питання стилю. Поміркуйте самі: у період Великої Вітчизняної війни, нація швидко капітулювала і одягнулася в повоєнний діоровський New Look, тоді як слов’яни зробили всю «брудну роботу», а потім жінкам, залишившись без своїх чоловіків, довгий час було не моди — вони змушені були виживати та працювати як чоловіки, щоб забезпечити свої сім’ї. А потім був Радянський Союз, зі своєю «зрівнялівкою» та дефіцитом. Про який стиль тоді могла йтися? Тому абсолютно природно, що нам потрібно часом придбати п’яту пару джинс і третє пальто за сезон, щоб прийти до свого кольору та фасону. Для всього хорошого потрібен час. І важливо дозволити собі цей час дати.
Читайте також: ЯК СТВОРЮЮТЬСЯ ТРЕНДИ І ХТО ВИРІШУЄ, ЩО МИ БУДЕМО НОСИТИ У НАСТУПНОМ СЕЗОНІ?
Так, екологічність споживання в цілому давно органічно з’явилася і допомагає виглядати стильно і формувати гардероб, в якому є куди класти і є що надіти.
При цьому останнім часом він набирає такої популярності і таких різних напрямків, що за бажання в гардеробі кожної жінки знайдеться те, за що її можна звинуватити. Є навіть такий термін — Green Washing, тобто промивання мозку на ґрунті екологічності споживання.
Справа в тому, що зараз з приставкою еко- прийнято називати все, що можна назвати.
Наприклад, візьмемо екошкіру. З одного боку, еко – шкіра більш гуманний матеріал ніж натуральна шкіра. При цьому взуття зі штучної шкіри буде менш довгостроковим, та й його властивості в холодний період часу навряд чи сприятимуть частому носінню. Звідси потреба придбати іншу пару. Пам’ятаю, як моя знайома, приїхавши з Англії до Києва на вихідні, раділа, що купила рюкзак українського бренду з еко-шкіри за 800 грн. Проїхавши з ним двічі на Лондонському метро, рюкзак порвався без можливості відновлення, і як наслідок — необхідність купувати новий. При цьому сумка зі штучної шкіри, видобутої зі шкіри гриба, як, наприклад, знакова сумка Falabella від Stella McCartney, буде правильною інвестицією в довгі тренди та функціональний гардероб. Вартість такої стартує з позначки $2 тис. До речі, на виставці у Victoria & Albert museum, яка проходила в Лондоні кілька років тому, також були представлені сукні з еко-шкіри, добутої зі шкурок винограду. Така сукня від Stella McCartney коштуватиме $5тис. Як бачимо, шкіра, здобута екологічно чистим шляхом, на сьогоднішній день є дорогим матеріалом, доступним для люксових брендів.
Розберемося тепер із еко-шкірою, представленою на українському ринку. Тут два важливі питання. Наскільки це гуманно? І наскільки це практично? Перше питання – кожен вирішує за себе. Наприклад, сумку або рюкзак раціональніше придбати з натуральної шкіри. Бо така сумка прослужить довше. А ось шорти, спідницю чи жакет можна придбати з еко-шкіри. До того ж, сучасні штучні аналоги за зносостійкістю не поступаються натуральною, до того ж її легко можна зробити на утеплювачі. Що практично у холодні періоди. Більше того, екошкіра добре драпірується, виглядає і лягає м’якше і при цьому буде приємнішою до тіла. Це важливо, адже якою б гарною річ не була, жінці важливо подобається в ній і відчувати себе комфортно. Тому щоразу, коли нам пропонують все під соусом екологічності споживання, важливо розуміти, звідки ростуть ноги і насолоджуватися шопінгом. Адже саме для насолоди він був і задуманий.
Читайте також: MC@WORK: НАТАЛІЯ КАМІНСЬКА ТА МАРІЯ ГАВРИЛЮК, ОСНОВНИКИ БРЕНДУ GUNIA PROJECT