Закрити
UA
Життя

Ольга Грекулова про виклики 2020 року, роботу в умовах пандемії та цілях на майбутнє

Поділись:

Ольга Грекулова – засновниця клініки IVTherapy, спів-засновник “Biotus – офіційна резиденція вітамінів”, Президент Асоціації нутриціології та дієтології, постійний експерт журналів “Добрі поради” та “Моя дитина”.

posts-to-db-Фото 1

 

Ольга, 2020 рік був щедрий на виклики та випробування. Яким він був для вас, вашої родини, бізнесу?

Так склалося, що у мене сім’я та бізнес практично невіддільні. Я починала вивчати вітаміни заради здоров’я сина, потім у мою справу повірив чоловік, і з того моменту ми все робимо разом – працюємо, ділимо обов’язки по дому та бізнесу, виховуємо дітей, плануємо та втілюємо задумане. І до 2020 року це відбувалося досить спокійно, оскільки ми з Дімою не лише оптимісти, а й досить раціональні люди, завжди спираємось на власні сили та знаємо свої можливості.

Цей рік зробив безліч сюрпризів, і всім довелося нелегко. Але відмінність у тому, що багато хто був змушений пригальмувати, підлаштуватися під нові реалії, утриматися на плаву. А нам виявилося дуже необхідно прискоритися в кілька разів, щоб не втратити репутацію найбільшого в Україні інтернет-магазину вітамінів та забезпечити ринок необхідною продукцією. Це був головний виклик. Адже Біотус продає якісні американські вітаміни, попит на них виріс у всьому світі. І, на жаль, Україна далеко не перша у списку країн, куди відомі світові виробники збільшили постачання.

Багато підприємців під час кризи згортали бізнес та скорочували робочі місця. Чули, що компанія Biotus як зберегла штат співробітників, а й розширила його.

Ми вирішили активно розвивати компанію ще за рік до пандемії. Вже тоді були вкладені кошти та сили у перенастроювання процесів зсередини, якісне оновлення штату співробітників. Пробували нові напрями, наймали людей, іноді й звільняли, якщо виявлялося, що обраний шлях безперспективний чи працівник не відповідав нашим критеріям. Але дякувати Богу, на керівних постах тепер працюють надійні люди, і це найголовніше.

Але коли з початком карантину наша сфера вітамінів потрапила у топ розвитку, не можу сказати, що ми були готові. Звичайно, нам не довелося хаотично підлаштовуватися під ринок, що вибухнув, проте потрібно було організувати віддалені робочі місця і при цьому підвищити інтенсивність роботи в кілька разів. Працювали по 12 годин, робили все, що могли. Про скорочення в штаті не йшлося. Навіть більше, ми отримали можливість на той момент вибрати з ринку найкращих людей.

Найскладнішим було зберегти довірчі відносини з клієнтами, коли на складі не вистачало товару або затримувалася доставка посилок клієнтам. Чесно кажучи, була велика спокуса зосередитися на продажах і не думати про якість сервісу, відкласти це до спокійніших часів. Але завдяки нашим співробітникам, які не залишали поза увагою кожне звернення, брали на себе відповідальність за складні ситуації та успішно їх вирішували, компанія зберегла і своїх клієнтів, і репутацію.

У листопаді ми відкрили нові точки самовивезення, а зараз запускаємо повноформатний роздрібний магазин вітамінів у центрі Києва. Це для нас новий челендж. Хочеться побажати собі знайти таких самих надійних людей, які відповідатимуть за роздрібний напрямок.

posts-to-db-Фото 2

 

Якими досягненнями у 2020 році ви пишаєтесь?

Одне з особистих досягнень – я навчилася набагато спокійніше приймати все, що дає життя. Раніше мені здавалося, що будь-яка проблема, навіть зовнішня – це моя особиста недоробка: я щось проґавила, не вивчила питання, прийняла помилкове рішення… Така установка допомагає постійно розвиватися, але й змушує постійно бути у напрузі. А коли весь світ завмер перед небезпекою вірусу, закрилися кордони і багато чого стало недоступним – прийшло усвідомлення, що ти не можеш впливати на глобальні процеси, як не намагайся. І я зосередилася на реальніших речах – на здоров’ї сім’ї, розвитку бізнесу, вивченні нових технологій у сфері медицини та нутриціології. Такий підхід виявився ефективнішим для всіх сфер мого життя.

Щодо бізнесу, то цього року нам вдалося оптимізувати роботу складу та відділу продажів. Зараз ми автоматично обробляємо 20% замовлень вже без роботи менеджерів – так набагато зручніше для постійних клієнтів.

І, звичайно, найважливіша подія 2020 року – запуск лінійки вітамінів під власною торговою маркою.

Читай також: Новий Рік з фен-шуй

Як виникла ідея створення власних вітамінів? До цього ви багато років працювали з американськими та європейськими виробниками, чому вирішили запустити власне виробництво?

Як ми зважилися? Ну насправді це рішення зріло років зо два точно. Я прямо горіла цією ідеєю, адже американські вітаміни через ціну доступні не всім, кому дійсно потрібні. Чому ж ми не можемо знизити ціну, зберігши якість? Ми знаємо всіх світових виробників та постачальників якісної сировини. Розмістивши виробництво в Україні, ми скоротимо витрати на доставку. Крім того, будь-який роздрібний магазин додає до ціни товару свій великий відсоток. А у нас вже є великий інтернет магазин – ми можемо продавати свій бренд через нього.

І, звичайно, поштовхом до запуску бренду стала пандемія, коли не було вітаміну С, цинку, вітаміну Д. Весь світ вимагав ці продукти. І ми це зробили для України.

 

Тепер ми успішно розширюємо лінійку, тому що продукт добрий. Ми завезли європейську сировину, зробили доступну ціну та наші вітаміни користуються популярністю. Плануємо вивести на ринок наступного року ще кілька лінійок. Впевнена, вони знайдуть свого споживача. Також ведемо переговори про запуск лімітованої серії вітамінів на контрактному виробництві у США.

posts-to-db-Фото 3

 

Пандемія, як лакмусовий папірець, виявила справжні цінності компаній. Як вважаєте, чи ваш бізнес пройшов тест на соціальну відповідальність?

Наша компанія завжди надавала допомогу різним сферам: різним фондам, спортивним організаціям, волонтерам. З карантином цей список просто став довшим. Наприклад, восени ми передавали благодійному фонду набори медичних масок для самотніх людей похилого віку та волонтерів, які їх опікуються.
Але ми вважаємо нашим внеском у боротьбу з пандемією той період, коли виявляли чудеса винахідливості, щоб наповнити склад необхідними вітамінами та не збільшувати на них ціну. Чого ми тільки не випробували, умовляючи виробників збільшити постачання в Україну, не чіпаючи ціни на продукти. Зате у нас постійно були ті вітаміни, які вже ніде не продавалися — від дорогих до бюджетних.

У місії Biotus – Популяризація здорового способу життя. Які способи знаходите, щоб достукатися людей, які ніколи не приймали вітаміни?

Ми намагаємось взаємодіяти з різними віковими категоріями. Молодь добре сприймає блогерів, які класно виглядають, займаються спортом та стежать за харчуванням. Для активних жінок чудово спрацював літній марафон від Ольги Полякової «Від Нічної Жриці до Королеви Ночі за 21 день» і це дозволило нам познайомити аудиторію з нашою власною торговою маркою вітамінів Biotus. Ми знаємо, що Ольга особисто приймала вітаміни та оцінила їх позитивно.

Читай також: Ekonomika+ спільно з WoMo провела конференцію для унікальних тінейджерів Zavtra

Чи плануєте продовжувати співпрацю з селебрітіс?

Можливо, але поки що секретів розкривати не будемо.

Ми знаємо, що у вас є ще один проект – клініка внутрішньовенної вітамінної терапії IVTherapy. Розкажіть докладніше.

Ми постійно кудись поспішаємо, не завжди регулярно харчуємося, не дотримуємося питного режиму, мало спимо, піддаємося великій кількості шкідливих факторів. Щоб хоч якось нівелювати шкідливий вплив довкілля, нам просто потрібно вживати додатково вітаміни, мінерали, антиоксиданти. Внутрішньовенний шлях – найшвидший. Так вітаміни засвоюються організмом майже повністю і ефект можна відчути відразу після першої процедури.

posts-to-db-Фото 4

Продукт спочатку приносить користь тобі, а потім уже його перетворюють на бізнес. Так само, як це було з вітамінами Біотус – спочатку було використання вітамінів, розуміння, що це працює, як допомагає твого здоров’я та твоїх близьких. Це перша клініка в Україні, яка спеціалізується лише на внутрішньовенній вітамінній терапії. Якщо для України це новинка, то в США, Європі, Японії центри вітамінної інфузійної терапії є складовою в повсякденному житті.

Вітамінні крапельниці підвищують життєвий тонус та рівень енергії в організмі, уповільнюють процеси старіння, усувають симптоми хронічної втоми та старіння в організмі, що допомагає почуватися здоровою людиною.

Зараз внутрішньовенна вітамінна терапія лише починає набувати популярності. Як ви популяризуєте метод?

Найкраща популяризація – це особистий приклад. Я багато разів переконувалась, що тільки такий метод працює. Мене запитують, як вдається так багато працювати, вчитися, активно подорожувати і при цьому чудово виглядати, а я можу рекомендувати лише те, що випробувала на собі та своїй сім’ї. Крапельниці: детокс, бьюті, відновлення – мої переможці.

Я дізналася про ці процедури в США, і сама спробувала зрозуміти, як це працює. Переконалася, що якщо почуваєшся погано — нежить, біль голови — одна чи дві крапельниці, і ти вже на ногах. Це вже випробувано на собі багато разів.

А потім виникла ідея самостійного створення такої клініки, яка досить швидко реалізувалась. Зараз IVTherapy працює повний день без вихідних.

 

клініка IVTherapy знаходиться у Києві. Чи плануєте розширюватись?

Зараз у нас один центр у Києві, і як показує практика, його поки що достатньо. Багато клієнтів використовують сервіс «виїзд додому», коли медсестра виконує процедуру вітамінної крапельниці в домашніх умовах. Тому у Києві справа за кількістю фахівців, а не кабінетів.

У регіонах, звісно, ​​розвиватимемося. Є кілька запитів на франшизу від Одеси, Львова, Дніпра, ми їх розглядаємо. Тут важливо не просто відкритись і розпочати роботу, а й знайти свого клієнта, а у кожному регіоні своя специфіка. У нас не є масовий продукт, він ніколи не буде масовим. Але поінформованість та готовність споживача відіграє ключову роль.

Що можете побажати тим бізнесменам, які намагаються втриматись на плаву у наш непростий час?

Я не вважаю себе вправі щось радити підприємцям, тому що наша ніша не перебуває у кризі, як багато інших. Тож це буде не чесно. Але думаю, що однозначно потрібно трансформуватися, максимально виходити онлайн. Приділяти увагу репутації компанії, вона допоможе вам у найважчі часи. Але здаватися точно ніколи не можна. Справжній підприємець не має здаватися.