Цифри та факти говорять самі за себе.
Починаючи рубрику “Sustainability Guide”, ми поставили за мету продемонструвати важливість усвідомленого споживання, розповісти як правильно вибирати бренди та як зробити своє життя більш sustainable. Але цього нічого не було б, якби не швидка мода, яка є найактивнішим фактором забруднення навколишнього середовища. Модні бренди намагаються виробляти якнайбільше одягу та аксесуарів, збагачуючи при цьому свій гаманець, але виснажуючи ресурси планети.
Швидка мода — це відносно дешевий, погано сконструйований одяг, який копіює останні модні тенденції і який стає неактуальним через сезон.
Тема усвідомленого споживання виникла не з повітря, у неї є підмога, з цифрами та фактами, які жахають. Ми зібрали 26 кейсів поганого впливу швидкої моди, про які має знати кожен та приймати відповідні рішення.
1. Щорічно у всьому світі споживається вісімдесят мільярдів предметів одягу.
2. Світове виробництво одягу збільшилося вдвічі за останні 15 років, при цьому одяг, в середньому, носять набагато рідше і викидають швидше, ніж будь-коли.
Читайте також: Sustainability Guide: Як дізнатися, що бренд етичний: 5 питань, які варто ставити
3. Сьогодні у світі працює близько 40 мільйонів робітників-швейників, багато з яких не мають тих самих прав чи захисту, що й багато людей на Заході. Вони є одними з найменш оплачуваних робітників у світі і приблизно 85% усіх швейних працівників. жінки.
4. Близько 70 мільйонів барелів нафти щорічно витрачається на виробництво поліефірного волокна у світі, яке в даний час є найчастіше використовуваним у нашому одязі. Але для його розкладання потрібно понад 200 років.
5. У всьому світі споживається близько 80 мільярдів нових предметів одягу щороку — це на 400% більше, ніж ми споживали лише два десятиліття назад.
6. Дев’ять із десяти робочих, опитаних в Бангладеш, не можуть дозволити собі достатньо їжі для себе і своїх сімей, що змушує їх регулярно пропускати їжу і погано харчуватися.
7. Компанії швидкої моди створюють одяг, який швидко псується. Вони дотримуються стратегії під назвою «Плановане старіння». Це означає створення одягу, який стає немодним, зношується, втрачає форму або легко псується, щоб змусити споживачів продовжувати купувати новий одяг.
8. Мілленіали вдвічі частіше, ніж представники покоління бебі-бумерів, викидають одяг, тому що він не модний або їм нудно його носити.
9. 20 000 літрів — така кількість води потрібна для виробництва одного кілограма бавовни, еквівалентно одній футболці та парі джинсів.
10. Виплата прожиткового мінімуму робітникам-швейникам у середньому дорівнює лише одну відсотку до роздрібної ціни предмета одягу.
11. Кожна шоста людина працює у світовій індустрії моди.
12. 250 000 індійських фермерів, що вирощують бавовну, наклали на себе руки за останні 15 років через стресу, пов’язаного із заборгованістю, яку вони накопичили за рахунок покупки генетично модифікованого насіння бавовни, щоб задовольнити попит споживача.
13. Індустрія моди створена для того, щоб ви відчули себе.поза трендом” через тиждень. Колись було два модні сезони: весна/літо та осінь/зима. Зараз індустрія моди виробляє 52 «мікросезони» на рік. З появою нових тенденцій щотижня мета швидкої моди полягає в тому, щоб споживачі купували якнайбільше предметів одягу і якнайшвидше.
14. Приблизно 7000 літрів води необхідно для однієї пари джинсів (кількість води, яку людина випиває за 5-6 років)
15. 24 квітня 2013 року обвалився будинок Rana Plaza Бангладеш. 1138 людей загинули та ще 2500 отримали поранення, що зробило це четвертою за величиною промисловою катастрофою в історії. Рана Плаза мала п’ять швейних фабрик, кожна з яких виробляла швидкий одяг для великих світових брендів.
16. Понад 90% бавовниВ даний час генетично модифіковано з використанням величезної кількості води і хімікатів. На його виробництво припадає 18% світового використання пестицидів та 25% загального використання інсектицидів.
17. Для виготовлення однієї футболки потрібно 2700 літрів води. Стільки води випиває середня людина протягом 900 днів.
18. “Зроблено в Італії, Великобританії, США або Новій Зеландії” не означає, що це зроблено відповідно до принципів справедливої торгівлі; Робітники-швейники у західному світі теж піддаються експлуатації.
19. Тільки 10% одягу, яку люди жертвують до комісійних магазинів або благодійних організацій, продаються, решта відправляється на звалище.
20. 85% забруднення океану пластиком відбувається через мікроволокна. синтетичної одягу.
21. Одяг з поліестеру може розкластися лише протягом 200 років.
22. В середньому у жінки у шафі є 20% речей, які вона ніколи не носила чи одягла один раз.
23. Фермери в Китаї, наближені до швейних фабрик, «жартують» про можливість визначити, які «кольори» будуть у наступному сезоні, за їх забарвленням річок.
24. Коли натуральні волокна, такі як бавовна, льон і шовк, або напівсинтетичні волокна, створені з целюлози на рослинній основі, такі як віскоза, тенсель і модал, відправляються на звалище, вони поводяться там, як харчові відходи, виробляючи потужний парниковий газ метан у міру їхнього розкладання. Але, на відміну від бананової шкірки, старий одяг не можна компостувати, навіть якщо він виготовлений з натуральних матеріалів.
25. Одяг швидкої моди, який ми носимо менше ніж 5 разів і зберігаємо протягом 35 днів, виробляє на 400% більше викидів вуглецю на рік, на відміну від одягу, який ми носимо 50 разів і зберігають протягом усього року. (Forbes)
26. Модні бренди продовжують використовувати набагато більше ресурсів землініж перероблених матеріалів.
Ось така ситуація відбувається у світі, поки ми спонсоруємо швидку моду.
Фото:unsplash.com