З 3 по 9 лютого в Україні пройде вже традиційний 17-й фестиваль «Вечори французького кіно». Ми дізналися фестивальний “маст хев” Дениса Івановадиректора Артхаус Траффік.
Які фішки цьогорічних «Вечорів французького кіно?»
«Вечори французького кіно» – це, по суті, фестиваль допрем’єрних показів, можливість першими побачити ті французькі новинки, які виходитимуть на великі екрани у наступні місяці.
Але головною фішкою цього року є, мабуть, повернення у кінотеатр. Минулої зими фестиваль вимушено перекочував в онлайн, як і багато інших проектів. Упевнений, що багато хто втомив такий формат, тому знову сісти в м’яке крісло кінотеатру – це здорово.
Які фільми ви вже внесли до свого розкладу «маст сі»?
Наша програма вийшла досить різноманітною – у ній кожен знайде щось на власний смак.
Фестиваль відкривається фільмом “Висока мода”, події якого розгортаються навколо швейної майстерні будинку Dior. У цьому фільмі зустрічаються два покоління французьких актрис – головні ролі виконали іменита Наталі Бай, а також молода Ліна Кудрі, чия зірка зійшла після зйомок у «Французькому віснику» Веса Андерсона.
Також рекомендую картину “Маленька мама”. Це нова робота Селін Сьямми – режисерки, сценаристки та фем-активістки, яку ми знаємо за фільмом «Портрет дівчини у вогні». Кожна її стрічка – чудове відображення female gaze у кінематографі.
Є в програмі також добра життєстверджуюча комедія «Лети зі мною». Це такий смішний світлий фільм про дружбу, що не має меж, у дусі усьми улюбленого «1+1». До речі, головну роль виконує Віктор Бельмондо – онук легендарного Жана-Поля Бельмондо, і це перша головна роль у великому кіно.
Минулого року ви відвідали Венеціанський кінофестиваль. У різних медіа я знайшла заголовки «Головними тріумфаторами кінофестивалю стали жінки», чи це так? Щось змінюється у становищі жінок у кіно, чи це просто заголовки?
Справді, питання рівності чоловіків та жінок зараз є одним із ключових у світовому фестивальному порядку. Більшість фестивалів стали стежити за тим, щоб у конкурсних програмах фільми режисерок були представлені щонайменше в тій же кількості, що й чоловічі роботи. Тому було очевидним, що рішення журі присудити головний приз стрічці «Подія» Одрі Диван було невипадковим. Як би там не було, я думаю, що це правильні суспільні зміни, і те, що на даному етапі намагаються підтримати жіночий погляд на кіно, позначиться на більшій рівноправності та різноманітності кіно майбутнього. Тим дивніше було не побачити серед нещодавних переможців конкурсу кінопроектів Держкіно України, які були оголошені буквально напередодні Венеції, імен наших режисерок: Лізи Сміт, Марини Степанської, Ірини Цілик та інших, бо їхні майбутні роботи однозначно гідно представили б Україну на світових фестивалях.
З якого фільму треба розпочати знайомство із сучасним українським кіно, щоб закохатися в нього остаточно безповоротно?
Не хотілося б заглиблюватися в історію українського кіно, коли тут і зараз наші автори роблять чудові картини. Одна з них – “Стоп-Земля” Катерини Горностай. Світова прем’єра відбулася на кінофестивалі у Берліні, де ця пронизлива стрічка про дорослішання отримала приз у своїй секції. Вже цього літа «Стоп-Земля» стала абсолютним тріумфатором Одеського кінофестивалю, отримавши головні призи від професійного та глядацького журі. Фільм виходить у прокат вже у листопаді, так що найкраще знайомство з українським кіно розпочати з цієї роботи – це кохання з першого погляду.
Фото надала прес-служба
Читайте також: SMALL TALK: ФРЕДЕРІК РУССО, АТАШЕ З ХАРЧУВАННЯ КУЛЬТУРІ ПРО ФЕСТИВАЛЬ «ВЕЧОРІ ФРАНЦУЗЬКОГО КІНО»