Закрити
Сталість

Формула сталого стилю: Андрій Доценко

Поділись:

Андрій Доценко — медійник, головний редактор видання «Друк», арт- і фешн-PR-консультант. Долучився до нашої рубрики «Сталий стиль».

Нині як споживачі, так і виробники мають великі виклики у сфері сталості, зокрема й у сфері моди. Сталість багато в чому стала трендом, інструментом маркетингу, водночас «сумлінний» виробник слідує/наслідує або ж хоча б частково дотримується принципів сталого виробництва. І от тут важливо правильно про це комунікувати, адже виникає питання: «Як позиціонування скорелювати з реальністю?», «Допоки зі сталістю можна гратися як трендом?», «Де сталий підхід, а де є видимість його втілення?» тощо. 

Редакція Marie Claire поставила декілька питань Андрію.

 

Андрій Доценко

МС: Що для вас fashion-сталість?

Як людина, яка є споживачем, але й водночас творцем в межах одного ланцюга – працюю з модними брендами та паралельно їх купую, – то тут би дав дві дефініції. У межах індустрії існує цілком зрозуміле та однозначне визначення: 

Сталий підхід у моді – це поняття, яке описує зусилля індустрії моди, спрямовані на зменшення її впливу на довкілля, захист прав працівників, що виготовляють одяг, та дотримання принципів добробуту тварин. Сталий розвиток у моді охоплює широкий спектр аспектів: скорочення викидів CO₂, боротьбу з надвиробництвом, зменшення забруднення та відходів, підтримку біорізноманіття, а також забезпечення гідної оплати праці та безпечних умов для працівників виробництва.

Водночас для мене як споживача й певно що «інсайдера» сфери це хоча би власна спроба до мінімізування надлишкового споживання та бережного ставлення до пост-продукту, умовно тих речей, які вже зношені або більше не є у фаворі вашого гардеробу. З точки зору брендів – це знову ж таки в сучасних умовах (будьмо чесними, про яку сталість глобально йдеться, якщо щоразу під час збиття/влучання ворожих літальних обʼєктів у повітря йде величезний викид оксидів азоту, вуглецю, металевих сполук та сполук важких металів) використання екологічних матеріалів і перероблених ресурсів, локальне виробництво, мінімізація відходів і шкідливих викидів, прозорість у ланцюгах постачання. Сталий підхід у модій (не тільки у цій сфері) це й про повагу до праці й етику виробництва.

Андрій Доценко

МС: З чого складається ваш ідеальний гардероб?

Я надаю перевагу якості, ніж кількості. Тому, якби я складав свій ідеальний гардероб (тут важливо вказати, що літній або на теплу пору року), це була б пара синіх джинсів, чорні цупкі довгі штани зі стрілками; цупка широка біла футболка й майка, ідеальний піджак; кросівки на тонкій підошві. Серед аксесуарів – велика шкіряна сумка, кілька пар сережок та ланцюжків на шию.  

Андрій Доценко

МС: Чи маєте дорогі серцю речі, які з вами вже багато років?

Радше це прикраси, подаровані дорогими мені людьми. Однак саме «дорогими серцю» є одиниці не одягу тощо, а скоріше – мистецтво, предмети вжитку моєї сімʼї. 

Андрій Доценко

МС: Що робите з одягом, яким вже не користуєтесь?

Завжди частину речей роздаю серед друзів та родини, решту – віддаю на благодійність. 

МС: Ваша формула сталого стилю та які ваші кроки в сенсі сталості?

Не кількість, а якість + надання переваги обдуманим, а не імпульсивним покупкам + підтримка сталих брендів = сталий стиль та свідомий підхід до споживання одягу. Вийшла така математична формула на кілька доданків.  

Андрій Доценко

МС: Чи впливає стала позиція бренду на вашу лояльність?

Однозначно. Попри те, «стала позиція» є також інструментом маркетингу, а так – подекуди довіра серед масового споживача може бути підірваною через некореляцію позиціонування бренду та його реальність.  

Андрій Доценко

 

Сталий стиль — це не про мінімум, а про сенс

 

Слідкуйте за новинами в
Поділись:

Також читайте