Закрити
Мода

«Аромат — це інструмент комунікації»: Дмитро Слесарєв, засновник PARFUM BÜRO

Поділись:

Український нішевий бренд PARFUM BÜRO | M-collections презентував чотири нові аромати. Усі композиції об’єднує спільна ідея: жага до життя, повернення смаку кожного дня та натхнення долати нові виклики. Про високе парфумерне мистецтво, нюанси створення ароматів і місце України на мапі нішевої парфумерії — наша розмова з Дмитром Слесарєвим, засновником бренду та парфумерним експертом.

Ми зустрічаємося в київському бутику PARFUM BÜRO на Софійській площі. Це місце мені добре знайоме — я не вперше тут. Колись уже була серед гостей одного з парфумерних затестів, які бренд час від часу влаштовує. Тоді простір бутика перетворився на справжній театр, де головні ролі виконували витончені нішеві аромати з артистичною душею.

У парфумерній сфері Дмитро працює вже понад 20 років, однак PARFUM BÜRO — його особливий проєкт, присвячений саме високій авторській парфумерії. Цього року бренд відзначає великий ювілей — 10 років виповнюється флагманському бутику.

— Дмитре, як у історії успішної компанії — дистриб’ютора парфумерно-косметичної продукції з’явилася нішева глава?

Ми як дистриб’ютор професійно працюємо з парфумерією вже багато років. Але я завжди вважав, що важливо не просто продавати продукт — важливо ділитися знанням, емоцією, культурою. Коли вперше познайомився з нішевою парфумерією, мені відкрився цілий новий світ. На той момент українська аудиторія практично не знала про цей сегмент. Багато хто навіть не уявляв, що така парфумерія взагалі існує.

Дуже хотілося розповісти про це. Відкрити нішу для тих, хто вже любить аромат, проте ще не здогадується, наскільки глибоким і виразним може бути його звучання.

— Саме слово «ніша» вже підказує: це не для всіх. Пам’ятаєте свою першу зустріч із цим форматом?

Пам’ятаю дуже добре. Це було кохання з першого вдиху — абсолютне, безумовне. Аромати були дивні, навіть зухвалі. Як це — пахнути лісом? Або твариною? Я був вражений. Це було так несподівано, настільки сміливо й вільно, що я вирішив спробувати.

Спочатку ми взяли на дистрибуцію один бренд — просто з цікавості. Потім другий. А далі якось непомітно левова частка нашого портфеля перейшла в нішу (усміхається). Так і з’явився проєкт PARFUM BÜRO — як відповідь на внутрішню потребу говорити про парфумерію інакше.

Ми одразу заявили себе як експерти у сфері високої парфумерії. І від самого початку наша місія — розвивати культуру парфумерії в Україні. Просвітницьку, глибоку, справжню.

— Чим нішева парфумерія відрізняється від люксової?

Ціль парфумера в люксовому сегменті — створити аромат, який сподобається якомога більшій кількості людей. Мета нішевого бренду — допомогти якомога більшій кількості людей знайти своє унікальне ольфакторне звучання. Бо важливо — бути собою, бути особливим.

Це перше. А друге — у 95% випадків за спиною люксового аромату стоїть відомий fashion-бренд. Це підсилює продажі та впізнаваність. Але тут і криється обмеження: парфумер змушений створювати аромат, який відповідає вже сформованому портрету бренду. Це дуже вузький коридор. Крок ліворуч, крок праворуч — і контракт розірвано. У нішевій парфумерії все інакше. Немає бренду-гіганта за плечима. Ти сам вигадуєш концепцію, створюєш бренд, який має відгукнутись твоєму майбутньому поціновувачу.

— Наприклад?

Atelier des Ors — бренд, який обрав золото своєю філософією. (Дмитро бере з полиці розкішний флакон із золотими блискітками всередині. — Ред.) Майже в кожному їхньому флаконі — найдрібніші частинки 24-каратного золота. А логотип у вигляді морського коника — це не просто прикраса. Це офіційний знак для золота 999 проби у Франції. А ось тут, за вашою спиною (на полиці з вініловими платівками та програвачем. — Ред.)Jusbox. Бренд, де все побудовано навколо музики. Навіть назва — гра слів: Juice (парфумерний концентрат) + Jukebox (музичний автомат). Їхні флакони — це «магічна коробка ароматів», як вибір треку. І навіть об’єм флакона — 78 мл — це відсилання до старовинних платівок, які крутилися на 78 об/хв.

Аромати — це мої якорі, моя комунікація зі світом

— Кілька років тому ви вирішили піти далі — створили власну нішеву українську парфумерію. Сьогодні PARFUM BÜRO | M-collections називають брендом з українською душею та італійською майстерністю.

Ми — нішевий бренд України №1. Нехай це й звучить надто амбітно. Ми — єдиний український бренд, який щороку представляє нашу країну на головній міжнародній парфумерній виставці у Мілані — Esxence. І єдиний український парфумерний бренд, представлений у європейських мережах, як-от Douglas — у Литві, Латвії, Естонії, Польщі. Торік ми стартували ще й у Парижі, цього року відкрилися в Узбекистані та в місті Дубай.

До речі, у Парижі сталася кумедна історія. В нашій першій колекції PARFUM BÜRO — М1 — є аромат під назвою FLAIR d’ADULTERE. Адюльтер, погодьтеся, майже в усіх мовах звучить однаково. Етикетку прикрашають витончені жіночі ноги — трохи провокаційно, дещо іронічно. Напередодні презентації до мене підійшла консультантка магазину — елегантна, досвідчена француженка, з бекграундом у fashion-індустрії. У її очах — щире здивування й тривога: «Скажіть, як я можу продавати аромат із такою назвою? Як я можу запропонувати його клієнтам?» Вона сприйняла назву надто буквально й відверто не приховувала свого хвилювання. А вже того ж вечора відбулася презентація. Як ви думаєте, який аромат став лідером продажів? Так — FLAIR d’ADULTERE. Французи оцінили наш тонкий сарказм, іронію та витонченість української нішевої парфумерії.

Що стало поштовхом до створення власного нішевого бренду?

Я люблю — і завжди любив — мистецтво: кіно, музику, театр. А ще з дитинства був, як зараз кажуть, ольфакторіалом — сприймав світ через запахи. Навіть коли навчався у військовому училищі, в моїй тумбочці завжди стояло кілька флаконів одеколону, які я… змішував між собою. Це завжди було в мені, на рівні інтуїції. Навіть коли здавалося, що парфумерія взагалі зникла з мого горизонту. Я займався всім: цукром, бензином, апельсинами. Чим тільки не займався! Аж доки 2001 року не створив власну дистриб’юторську компанію. Звісно, думки про власний бренд з’являлися не раз.

Пам’ятаю, якось я натрапив в італійському бутику на аромат A Quiet Morning французького бренду Miller et Bertaux. Він мене настільки вразив, що я просто поїхав знайомитися з його авторами — особисто. Хоча ані я тоді ще не говорив французькою, ані вони — англійською (усміхається). Маленький магазинчик у кварталі Маре в Парижі, аромат — атмосферний, глибокий, медитативний. І тоді я подумав: так, ось чим я хочу займатися!

Але був один момент, який буквально став ключовим. До нас прийшла клієнтка — серйозна, впливова жінка, заслужена юристка України. І каже: «Хлопці, завтра у мене складні переговори. Будуть самі чоловіки. Мені треба домінувати. Порадьте аромат». І мене наче блискавкою пронизало: ось вона — концепція мого майбутнього бренду. Аромат як інструмент комунікації. Не просто про красу. А про силу, сенс, меседж, підтримку, енергію, яку ми транслюємо завдяки запаху. Аромат може допомогти заявити про себе, почути себе, змінити себе — це й є його справжня місія.

Так з’явилися М-колекції.

Перша — М1, від слова mood. Це про настрій, який можна передавати через аромат, підсилювати, іноді навіть створювати з нуля.

Друга — М2, від слова message. Це вже про меседж, який ми надсилаємо іншим — або адресно, або світові навколо.

— Як ви вигадуєте аромати для М-колекцій?

Хоча ми й не поділяємо аромати за гендером, однак, коли я створюю композицію — часто в уяві виникає образ. Це може бути жінка або чоловік. Наприклад, TRUE STEEL — це чоловік-захисник, на якому все тримається. Атлант, який тримає небо. А от SPRING FEVER — зовсім інша історія. Чітко пам’ятаю день, коли придумав цю композицію. Мене надихнула картинка за вікном: рання весна, зелена трава — й раптово випав сніг. Я навіть зробив фото й виклав у соцмережі. У голові крутився музичний трек — я надіслав його Мауріціо Черіцца, відомому італійському парфумеру, з яким ми працюємо з перших днів.

Його творчість — це завжди емоції та уява, які вільно течуть без обмежень. Це дуже співзвучно з тим, що близьке мені. Так з’явилися перші п’ять ароматів для колекції М1. Потім, уже на початку повномасштабної війни, ми випустили ще дві композиції — TRUE STEEL та dare you dear me !/?

А днями презентували чотири нові аромати: SAIL SERENITY, SPRING FEVER, 2delicious2U та easy peasy lemon squeezy. Ці аромати — вже про інше. Вони про мрії. Про спокій, світло, безтурботність, якої нам так усім не вистачає.

Цього року PARFUM BÜRO святкує 10 років свого флагманського бутика. Але багато людей досі не знайомі з нішею. З чого варто починати?

Я обожнюю знайомити людей з нішею. Підсаджувати їх, як я жартую (сміється). Починати треба з простих і зрозумілих ароматів. Наприклад, 100 Bon ідеально підходить для «невинного носа». Людина без досвіду просто не сприймає складні композиції. Тут важливо мати певну надивленість інатренований нюх. А от досвідченому носу вже хочеться анімалістики. Щоби, вибачте, аж трохи… смерділо (усміхається). Наприклад, аромати Filippo Sorcinelli. Сам автор — абсолютно унікальна особистість: він шиє одяг для Папи Римського, грає на органі, створює парфуми, натхненні готичним мистецтвом, музикою, фотографією… і навіть туманом.

Або в нашій колекції М2 є аромат butter me up! Такий гурманський-гурманський! Дуже не для всіх. Назва — це гра слів: умащуй мене, підлизуйся, зроби мені приємно. Для мене це історія лівого берега Сени, ранкові круасани з маслом, легкий флірт і французький шарм.

Ми — нішевий бренд України №1. Нехай це й звучить надто амбітно

— Ви любите мистецтво. Якому твору хотіли б подарувати ароматний голос — шепіт, спів, крик?

Такий аромат уже існує. Це quizás, quizás, quizás із колекції М2.

— На етикетці — ілюстрація до фільму Вонга Карвая «Любовний настрій»!

Так! Я обожнюю цей фільм — його сюжет, естетику кожного кадру, неймовірну музику, діалоги. Там є сцена в таксі… І ми не знаємо, що буде далі. Можливо, ніч кохання. А можливо — герой блукатиме сам у нічному саду, бо його не покличуть зайти. Це дуже чуттєво. І аромат — такий самий.

— Пригадайте ваше найемоційніше парфумерне переживання.

Такі переживання виникають постійно. Наприклад, я спускаюсь у підземний перехід, повністю поглинутий думками — звітність, проблеми з постачанням, побут… І раптом — уловлюю квітковий аромат, і мене миттєво переносить у спогади про випускний бал. Або запах лізолу — і я знову в юності, щойно вступив до Суворовського училища.

І цей флешбек настільки сильний, що буквально накриває з головою.

Для мене аромат — це якорі. Це моя мова, моя комунікація зі світом.

Автор: Ірина Татаренко-Русс

Фото: Вікторія Квітка

 

Також читайте