
Флора, Африка й асиметрія Тижня моди в Копенгагені
Тижні моди в Копенгагені відрізняються від аналогічних подій в інших столицях — начебто ідея одна й та сама, але бачення й трансляція, скажімо, «саме скандинавські». В чомусь — стримано, під новим кутом та свіжим сприйняттям — скромно, без пафосу, а десь — індустрія молодшає та втрачає барʼєри, занадто провокативно й сміливо. Але свіжо, розкуто й унікально. Витончена простота, скрупульозний підхід до деталей та неймовірність локацій — візитівка Тижня моди в Данії.
У нових колекціях дизайнери задаються глибокими філософськими питаннями. Мінімалізм, властивий багатьом брендам, поступово схиляється до авангарду — деформовані обсяги та геометрія в одязі; серед популярного – ретро-тренд, мереживо, рафія, принти, полька-дот та квіткові мотиви — зокрема об’ємні 3-D квіти та вишивка на прозорій тканині.
Безсумнівно, головним трендом можна виділити фемінність, та, як завжди, на порядку денному — стійкість, яка супроводжується на всіх етапах підготовки виробів.
Все більше українських брендів стають помітними в Європі, серед локальних представників індустрії, але TG Botanical — один із перших, хто регулярно презентує повноцінні колекції в офіційній програмі вже кілька сезонів поспіль.
Нижче провідні колекції завершальних днів Тижня моди в Копенгагені:
SKALL STUDIO
Показ у саду Данського музею дизайну став живою картиною, де мода, музика й природа зустрілися в гармонії.



IAMISIGO
Нова колекція перетворює одяг на інструмент енергетичного налаштування. Тут минуле й майбутнє переплітаються в теперішньому, а технології предків стають щитом і провідником сприйняття.

Дизайнер звертається до поняття «подвійного мандату», переосмислюючи його не як колоніальну доктрину, а як союз захисту та відкритості, збереження й усвідомленості. Кожен виріб сприймається не як оздоба, а як архітектура енергії, здатна зробити невидиме видимим. Тіло розглядається як біоелектричний ландшафт, у якому перетинаються фізична й духовна пам’ять.

Натуральні волокна — бавовна з Уганди та Кенії, сизаль із Танзанії, рафія та джут із Нігерії — заземлюють, а метали, скло та пластик з Африки, випромінюють енергію назовні.

Традиційні африканські техніки — від ручного ткацтва й плетіння до ковальської справи та видування скла — стають не декором, а давніми технологіями захисту й ідентичності. Гармонія протилежностей — твердого й м’якого, спокою та руху — пронизує кожну форму.

MUNTHE
У черговий раз Ная Мунте надихалася власним садом, де кожен дотик флори став відправною точкою для створення авторських принтів. За допомогою давньої техніки рослинного фарбування та еко-друку на тканині оживають неповторні відбитки природи — тонкі, деталізовані та живі, немов акварельні замальовки.

Мотиви папороті та бутонів переходять у вишукану вишивку, мереживо та об’ємні текстури, наповнюючи колекцію елегантністю. У крої поєднуються плавність форм і архітектурна чіткість — м’які силуети сусідять з об’ємними конструкціями, створюючи баланс між свободою руху і точністю ліній.

Палітра витримана в природних, вигорілих відтінках і ніжних пастелях, які гармонійно переплітаються з фактурами тканин і декоративними деталями. Легкі плащі, просторі сорочки та спортивні акценти додають образам універсальності й сучасного настрою.

Аксесуари — від сумок із трансформованими елементами до вишуканих сандалі — підкреслюють продуманість кожного образу.

HENRIK VIBSKOV
Весняно-літньою колекцією Хенрік Вібсков запрошує зануритися в атмосферу ніжної сили й дбайливого захисту, де вразливість стає джерелом стійкості.

Подіум перетворюється на загадковий пейзаж із чорними яйцями — символами крихкості та прихованої могутності — і високими жовтими спорудами, що ніби плавно рухаються, як прихистки.

У колекції звичні образи футлярів і чохлів трансформуються в вишукані сорочки, пальта та сукні, оздоблені візерунками з амулетами, корінням і птахами. Кожне вбрання і елемент оформлення — ніби обіцянка дбайливого ставлення до дорогого й невідомого, довіри майбутньому, що лише зароджується.

Особливу увагу приділено свідомості: усі деталі показу створені з перероблених матеріалів, що перетворює моду на тихий гімн турботі та повазі до оточення.

GESTUZ
Санне Сехестед запрошує не просто рухатися вперед, а свідомо відчувати кожну мить, поєднуючи динаміку з моментами зупинки та внутрішнього спокою. Весняно-літня колекція — це глибокі роздуми про стрімкий ритм сучасного світу та про те, що ми втрачаємо у постійній поспіху.

У колекції переплітаються контрасти — жіночність і чоловічність, легкість і важкість, свято і повсякденність.

Тягучі силуети та повітряні сукні з довгими шарфами нагадують про плавні вигини гоночних трас і швидкість, а елементи утилітарного стилю — потерта шкіра, класичні костюми та бомбери — відсилають до легендарного робочого одягу механіків і пілотів минулого.

Колірна гама сміливо грає на протиставленнях: глибокі відтінки чорного, бордового та насиченого синього сусідять з м’якими пастельними тонами, створюючи особливу гармонію.

MKDT STUDIO
У центрі нової колекції — класичні, але трохи «інакші» силуети: структуровані блейзери, скульптурні штани та приталені сукні, які зберігають елегантність, але наповнені навмисною асиметрією та недоробленістю.

Особливу увагу приділено деталям: незашитим швам, непропорційним пряжкам і текстурам, що створюють ефект «випадкової» недбалості.

Новаторські техніки надають образам об’єму — тканина переплітається в рукавах і складках спідниць, а ряди подрібненої рамі формують тривимірний клітинчастий візерунок.

Палітра варіюється від глибоких чорних і пастельно-мінеральних відтінків до ніжних кольорів слонової кістки та бузку, створюючи атмосферу задумливої меланхолії.

TG BOTANICAL
Під назвою «Сад пробудження», колекція розкриває весну, як час внутрішнього оновлення та відродження. У ній кожна річ, ніби оживає, проростаючи крізь тканину м’якими фактурами, що нагадують ягоди, вологий ґрунт і оксамит пелюсток.

Натуральні матеріали — кропив’яне волокно, льон і бавовна — надають образам тактильної щирості та зв’язку з природою. Фірмова техніка ручної стяжки еластичними нитками створює унікальні рельєфи, немов насіння, дбайливо посіяне на полотні, — жодна річ не повторює іншу.

Відкриті топи, корсетні силуети та сукні з воланами підкреслюють тендітні лінії тіла, а яскраві жовті відтінки нагадують про сонячне світло та солодкість стиглих фруктів. Бахрома на сукнях і топах рухається в такт вітру, немов трави чи корені, а об’ємні штани та спідниці з м’якою зборкою на талії та щиколотках дарують тілу свободу та простір.

У колекції присутні ажурні деталі, ручне в’язання й фактурне плетіння, що переосмислюють традиційні жіночі ремесла у сучасному ключі. Палітра витримана у природних лляних тонах з акцентами сонячного золота, створюючи відчуття тепла та гармонії.

NICKLAS SKOVGAARD
У новій колекції минуле й майбутнє зустрічаються в несподіваній точці, де строга класика набуває сміливих, експериментальних обрисів. Бренд перетворює тканину на носія історії, поєднуючи звичні форми з нестандартними матеріалами та об’ємами.

Шкіряні ретро-куртки стають знаковими елементами, сусідячи з А-силуетом і зухвалим міні. Об’ємні лінії та гра пропорцій надають образам скульптурної виразності. Повітряний тюль, вкраплений у подоли суконь, відсилає до бальної романтики, а мереживо й бахрома додають тонкої декоративності.

Подекуди силуети набувають дуту форму, створюючи ефект захищеності й тактильної м’якості. Аксесуари продовжують цю лінію — клатчі-подушки балансують між утилітарністю та художнім жестом.

Колекція живе у просторі контрастів: між потужністю форми та витонченістю деталей, між традицією й авангардом.

BAUM UND PFERDGARTEN
Baum und Pferdgarten переносить у світ дербі, де енергія скачок переплітається з вишуканістю світських виходів. Дизайнери Рікке Баумгартен і Хелле Хестехаве грають на контрастах: строгі, впізнавані силуети жокейської форми сусідять із романтичними фестонами та мереживом.

Яскрава смужка, клітинка та насичені блоки кольору передають стрімкість іподрому, а леопардовий принт і штучна шкіра додають сучасного гострого акценту.

Пудрові відтінки, м’які драпірування та сукні із заниженою талією наповнюють образи жіночністю, зберігаючи атмосферу свята.

Показ в історичному Charlottenlund Travbane, найстарішому іподромі Скандинавії, став особистим визнанням дизайнерів у любові до коней — пристрасті, яка супроводжує їх з дитинства і надихнула на нову лінійку.

Текст: Тетяна Тука
Фото: надані пресслужбами брендів
Більше від
- Людина більша за травму: соціальна кампанія від RITO x UNBROKEN
- KHUSTYNA х Ганна Криволап представляють колекцію шовкових хустин «Luminescence», натхненну внутрішнім світлом українців
- LITKOVSKA презентує різдвяний дроп та кампанію про мрію, яка веде крізь життя
- Чому фешн знову закохався в хутро
- Дженна Ортега вибирає Bevza — образ зірки на червоному хіднику кінофестивалю в Марракеші