Marie Claire Sustainability fashion and beauty award 2025

Краща стала колаборація рокуShortlist

1.Gaptuvalnya
Логотип компанії: Gaptuvalnya

Gaptuvalnya x Франківський драмтеатр x «Гуцулка Ксеня»

Колаборація Gaptuvalnya з Івано-Франківським національним драматичним театром їм. Івана Франка — це перший в Україні кейс, коли модний бренд створив повноцінну костюмну колекцію для національної сцени. Унікальність цього проєкту — у створенні живого мосту між модою, театром і культурною спадщиною.

Під час роботи над костюмами для театральної постановки «Гуцулка Ксеня» команда оцифрувала автентичні орнаменти з музейних зразків і перетворила їх у високоточні embroidery-дизайни з традиційною гуцульською естетикою, що дозволило передати дух народного костюма через сучасну технологію. Колекцію виготовили з екологічних матеріалів і за принципом zero waste — мінімізували залишки тканини, а обрізки перетворили на аксесуари для сцени. При цьому забезпечили сценічну функціональність, зручність і можливість тривалого використання.

Костюми для акторів створені та передані театру на благодійній основі, що стало актом меценатства і підтримки брендом української культури в час війни. Ця ініціатива стала прикладом відповідального партнерства між креативним бізнесом і культурною інституцією.


2.FMK

FMK x Ukraїner x «Зла Мавка»

Це суто жіночий український ненасильницький рух опору, що виник в окупованому Мелітополі на початку 2023 року. Рух працює як онлайн, так і на місцях — на окупованих Росією територіях України. Активістки, ризикуючи життям, розповсюджували по окупованих містах плакати, листівки та інші матеріали, нагадуючи окупантам, що їм тут не раді.

Бренд FMK, медіа Ukraїner і жіночий партизанський рух «Зла Мавка» створили лонгслів, який уособлює силу жіночого руху. На спині виробу — відома цитата Лесі Українки, одної з перших феміністок України: «Щоб не плакать, я сміялась». Про те, що жінки навіть у найскрутніші часи продовжують боротися. Це прояв незламності духу, гідності й віри у життя попри випробування.

Колаборація показала, як мода та медіа можуть стати ефективним інструментом соціальних змін і підтримки. Креативні проєкти можуть мати глибокий соціальний ефект, поширюючи силу та голос тих, хто бореться за свободу.


3.Selera
Логотип компанії: Selera

Selera × Hereandnow Pottery

Колекція Stealing Beauty стала зустріччю моди, ремесла й філософії wabi-sabi — пошуку краси в недосконалості, видимому плині часу, природних процесах.

У цій колекції Selera співпрацює з українським керамічним брендом Here & Now Pottery, відомим своїм свідомим підходом до дизайну. У фокусі — унікальні вироби, екологічно чисті та перероблені матеріали, нове життя речей. Deadstock і натуральні тканини трансформувались у силуети кімоно зі знімними жилетами, спідниці з блискавками, піджак із ручною вишивкою та інтерактивними меседжами.

Бренди поєднали upcycling текстилю та глини, створивши єдину історію про відродження матеріалів. Предмети одягу сусідять із керамічними вазами, зробленими з переосмислених, пошкоджених або старих виробів, яким керамісти надали нове життя.

Спеціально для цієї колекції керамісти Here & Now Pottery створили серію ваз у своєму впізнаваному стилі — з апсайклінгу старих або пошкоджених ваз, яким надали нову форму та сенс. Ці об’єкти стали не лише декорацією, а символом відродження і турботи про матерію, що перегукується з концепцією Selera про відповідальну моду.