Закрити
«Дуже сумна людина»
Культура

Як готувалася премʼєра вистави «Дуже сумна людина» у Дикому Театрі

Ексклюзивно для Marie Claire.

Поділись:

4 жовтня у Всесвітній день тварин у Києві пройшла премʼєра чорної комедії з елементами містики «Дуже сумна людина» від Дикого театру. Це зворушлива, іронічна та водночас гостра історія про самотність, шанс на новий початок і кота, який з’являється у вирішальний момент, щоб змінити все.

Вистава поєднується з важливим соціальним меседжем: популяризацією адопції безпритульних тварин. У такий спосіб творці прагнуть нагадати, що турбота про тварин може стати точкою опори навіть у найтемніші часи.

Ми розібрались, як з’явилась ідея оригінального сценарію, хто працював над «Дуже сумною людиною», а також поспілкувалися з директоркою Дикого театру Ярославою Кравченко щодо процесу підготовки, ідейного наповнення елементів та передумови певних сценічних рішень.

вистава

Як з’явилася ідея проєкту

 

Історія вистави почалася з особистого досвіду директорки Дикого театру Ярослави Кравченко. Рік тому вона взяла з притулку пса Соломона, якого евакуювали з Торецька. Його поява стала точкою внутрішніх змін Ярослави та натхненням говорити про адопцію тварин голосніше. Восени Suziria Group – сімейна група компаній, що має багато ініціатив щодо захисту тварин – запропонували створити спільний проєкт, присвячений темі адопції. І вже за тиждень розпочалася робота над майбутньою постановкою.

«У партнерстві з Диким театром для нас важливими стали кілька речей: щирість команди, їхнє вміння будувати діалог, ціннісна близькість до теми адопції та чудова атмосфера взаємодії. Це наша перша співпраця з театром, і вона пройшла легко та натхненно. Suziria Group розвиває культуру турботи про улюбленців через проєкти, що створюють позитивні та довгострокові зміни. Ми взаємодіємо з медіа, державою, бізнесом і благодійним сектором, але розуміємо: масштабні зміни неможливі без участі суспільства. Ми віримо, що бізнес має говорити з аудиторією зрозумілою й актуальною мовою. Сьогодні одна з таких мов це театр.

вистава «Дуже сумна людина» у Дикому Театрі

Після прем’єри ми отримали неймовірну кількість теплих відгуків: люди ділилися враженнями, розповідали про своїх улюбленців і важливість турботи про них. Наразі уже відбулося два покази: допремʼєрний та прем’єрний. Обидва пройшли чудово, і попереду ще низка вистав протягом року. Проєкт живе й продовжує викликати емоції, а взимку ми плануємо великий благодійний показ», розповідає Анастасія Рудавка, керівниця департаменту комунікацій та корпоративної соціальної відповідальності Suziria Group.

Хто автор та режисер п’єси

 

Автором пʼєси став Олександр Клімов, а режисеркою – Євгенія Відіщева. У постановці грають Микита Слободенюк, Костянтин Шахман та Ігор Кравченко. Процес підготовки вистави тривав близько двох місяців.

театр

Постановка замислювалася як камерна, інтимна історія, що передає переживання звичайної людини у непростий час. У центрі сюжету – звичайний кіт, такий, якого можна побачити біля смітників чи в притулку. Він нічим не вирізняється, але саме його поява стає каталізатором змін у житті головного героя.

вистава «Дуже сумна людина»

Як створювалися Костюми

 

Костюми для вистави створив стиліст Олег-Родіон Шуригін-Грекалов, який працював з Ziferblat та Альбертом Цукренко та є засновником вінтажного маркету EatMyVintage.

Візуальний стиль вистави формувався навколо характерів персонажів і особливостей акторів. До прикладу, актор Костянтин Шахман в житті не тільки актор, а й професійно виступає як драг-квін, тому його костюм підкреслює ексцентричність, яскравість, незалежність: обтислий блискучий комбінезон, шуба, ботфорти, і контрастує з досить витриманим костюмом Антона-чоловіка. Для іншої пари акторів натхненням стала естетика «Бійцівського клубу»: поєднання сміливої та стриманої сторін персонажа відображено через вбрання – шуба на голий торс і шкіряні штани.

Актор Ігор Кравченко спершу з’являється в стриманій гамі коричнево-сірих кольорів, що підкреслює подальшу трансформацію його образу впродовж вистави. Завершальними штрихами стали прикраси: сережки та чокери. Якщо їх уважно роздивитись, в кожному є елементи риби.

Як вибудовувалася сценографія

 

Сценографія вистави теж вибудовувалася навколо персонажів, відображаючи їхні внутрішні світи та трансформації. Спершу простір квартири підкреслює спосіб життя Антона: порожні коробки, пакети з доставкою їжі створюють атмосферу самотності та безладу, натякаючи, що люди часто несвідомо живуть так само як вуличні коти.

З появою кота Антона простір починає змінюватися: саме він поступово «завойовує» територію, перетворюючи спальну зону на своєрідний великий будинок-кігтеточку. Адже тварина прагне освоїти куточок при появі в домі, тому кіт Антон освоїв простів Антона.

Дикий театр

«Ми хотіли, щоб сценографія концептуально відповідала задуму проєкту, тому вона виконана з переробленого картону. Проте на етапі реалізації виникли несподівані труднощі. Надивившись відео з тік-токів «Зроби сам» , ми зібрали команду, назбирали картону, купили все необхідне і приїхали в цех. Очікування було таким: зараз за пару годин, все виріжемо, склеємо, – і буде сценографія. Лише на каркас крісла, точніше на його ⅓ частину пішли всі запаси картону і годин 12 часу. Ми зрозуміли, що лайфхаки не працюють. В процесу пошуків ми дізнались, що в Україні існує кілька виробництв, що виготовляють меблі з картону: ліжка, стільці, дивани. Тому частину декорації замовили, частину – виготовляли самі. А ще після перших двох показів, стало зрозуміло, що наші актори такі експресивні, що частину декорації треба поновлювати» , – розповідає Ярослава Кравченко, директорка Дикого театру.

Дикий театр

Використання екрана стало важливим елементом постановки, що допоміг вирішити кілька художніх і практичних завдань. Хоч сама ідея не є новою, її втілення дозволило розкрити багатошаровість сюжету та створити динамічний сценічний простір. У п’єсі залучено багато другорядних персонажів. Директор, клієнт, працівниця притулку, сусіди, – усі вони з’являються у відеопроєкції, тоді як на сцені діють лише два актори. Завдяки цьому прийому вдалося зберегти легкість оповіді та водночас розширити сценічну географію: відеопроєкція без зайвих декорацій переносить глядача то на дах, то до квартири, то на робоче місце героя.

вистава

Хто створив афішу

 

Афішу до вистави намалював український ілюстратор Сергій Майдуков, який співпрацював з багатьма іншими іноземними виданнями. 

Вистава увійшла в репертуар Дикого театру. Найближчий показ «Дуже сумної людини» – 7 та 22  листопада. Квитки доступні на сайті театру.

Фото: Артем Галкін, скетчі: Олег-Родіон Шуригін-Грекалов

Слідкуйте за новинами в

Також читайте