Закрити
Життя

Крістіна Нгуєн – про Ріо та історії, що отримають друге життя.

Поділись:

Рік тому ми писали про книгу Крістіни Нгуєн «Я покажу тобі Ріо» і ще тоді пожартували, що з неї вийшло б гарне кіно. Минув рік – і кіно справді буде. За цей час ця історія встигла викликати і захоплення, і роздратування: її хвалили за щирість, а дехто критикував за тригерні теми. Ми зустрілися з Крістіною, щоб поговорити про те, що відбувається після того, як написана історія стає надбанням публіки й отримує шанс на друге життя.

Рік тому ви сказали: «Все можливо». І ось незабаром розпочинаються зйомки фільму за романом «Я покажу тобі Ріо». Як почуваєтеся від того, що ваша історія отримала шанс на ще одне, цього разу кінематографічне життя?

Так, ніби ми з Пашею, героєм «Ріо», отримали ще один шанс: він зможе прожити ще раз своє життя, а я – внести в це життя деякі зміни.

Що ви маєте на увазі?

Я писала цю історію іншою людиною. Відчуваю ніжність до тієї себе й трохи сумую за тим ідеалізмом. Але коли читаю книжку сьогодні, розумію, що зараз деякі речі написала б інакше.

Наприклад?

Дещо змінила б фінал. Не в книжці – хай та історія лишається як автопортрет і згадка про ті часи. Але у фільмі я можу дати історії інший кінець. Ті, хто читав книгу і потім побачить фільм, відчують різницю, але, сподіваюся, не будуть розчаровані. Адже суть самої історії залишиться.

Розкажіть тоді про фільм. Як з’явилася ідея його зняти?

Мою книгу прочитала Даша Трегубова, і вона їй дуже сподобалась. Ми тоді обговорювали з нею українську літературу та кіно, і під час тієї розмови я вперше вголос сказала, що хотіла б побачити свою історію на екрані. Тоді це здавалося далеким, але з цього все й почалося. Завдяки Даші я познайомилася з класними людьми із української кіноіндустрії, зокрема з Анною Мачух і сценаристом Геннадієм Куркіним. За деякий час з’явилася команда, сценарій, та було відзнято декілька ключових сцен, з яких саме зараз монтують тізер.

Тобто вже відомо, хто гратиме головного героя Пашу?

Так, але поки не хочу називати імен. Скажу лише, що мені дуже подобається команда, яка працюватиме над фільмом. Ми переглянули багато акторів і зрештою знайшли Пашу. До речі, я не одразу побачила в обраному акторові свого персонажа. Але в перший знімальний день, коли спостерігала за ним і його грою, раптом з’явилося відчуття, що ось він, мій Паша – ранимий і крихкий, з дитячим серцем у великому тілі. Не грає, а живе цю роль.

Ви писали Пашу як дуже живу, суперечливу людину. Дружили б із ним у реальному житті?

Так. У мене відчуття, що я і так з ним дружу. І він мені не здається суперечливим. А те, що він комусь не подобається, – нормально. Він як дзеркало: дивишся і бачиш власні приколи. Якщо сильно дратує – можливо, справа не в Паші.

Якщо б ви самі могли з’явитися у фільмі, яку роль хотіли б зіграти?

Я була б спостерігачем, може, навіть голосом за кадром. Або зіграла б дівчину, що в моїй книзі танцює танго і з’являється в епізодичній сцені. Для цієї героїні я позичила деякі елементи зі свого життя.

Ви танцюєте аргентинське танго?

Так. Довго не танцювала і вже думала, що це назавжди, але нещодавно була на благодійній танго-мілонзі, влаштованій друзями, і зрозуміла, що дуже скучила за цією історією. Все-таки, з танго так легко не розходяться. Зараз я знову танцюю.

Коли чекати новий роман?

Коли я нарешті його закінчу. Історія майже готова, але мені перестав подобатися власний фінал, тож поки взяла паузу.

Так буває, що фінал не залежить від автора?

Може бути, у письменників, для яких це системна робота, і вони сідають писати й пишуть, поки не закінчується їхній письменницький день, такого не трапляється. Але у мене буває все, що завгодно. Можливо, я просто не люблю писати фінали. У житті їх і так забагато.

Фото: Мар’яна Шафро

 

Також читайте