
3 країни та 4 гастровиробництва: Юлія Лункова досліджує спеції, олії та бальзаміки і розкриває нові грані гастрономії
Гастроекспедиція — це не про ресторанні дегустації й не про туристичні маршрути. Це тур по місцях, де народжуються знакові продукти: ферми, майстерні, невеликі виробництва бальзаміків, спецій і олій. Осінь — найкращий для цього час, бо врожай на піку, майстри в активному режимі, а кольори й аромати — найяскравіші. Кожна локація — це маленька історія про людей, технології та смаки, які часто залишаються за кадром.
Експедиція відбулася у рамках Гастро гардеробу — авторського гіду Юлії Лункової з добіркою (олій, спецій та бальзаміків) та авторськими рецептами для кожного, хто прагне урізноманітнити домашню кухню, не витрачаючи зайвого часу на пошук інгредієнтів чи рецептів.

Франція, Рошкорбон — галерея Terre Exotique

Першою зупинкою гастроекспедиції стала галерея Terre Exotique у Рошкорбоні. Це один із найпопулярніших брендів спецій у світі. Розвитком галереї зараз займається Габріель. Її батьки заснували бренд Terre Exotique 27 років тому.
“Ми почали гастротур з Terre Exotique, бо їхній підхід до справи вражає. Філософія Terre Exotique у тому, що він об’єднує кулінарні та ботанічні традиції різних культур: від диких стручків і ягід до шафрану та флор-де-сіль. Засновники роками досліджують прянощі та спеції та збирають найякісніші скарби з усіх куточків світу”, — каже Юля.

Італія, Лігурія — оливкова олія від Frantoio Sant’Agata
“Наступною зупинкою була Лігурія та сімейне виробництво родини Мела — Frantoio Sant’Agata. Це моя давня мрія, бо Frantoio Sant’Agata — це найсмачніша оливкова олія, яку я коли-небудь куштувала”, — зазначає home інфлюенсерка.


Італія, Модена — бальзаміки Acetaia Leonardi


Третя зупинка — сімейна компанія, яка вже понад 130 років спеціалізується на виробництві бальзамічного оцту. Особливість бальзаміку у замкненому циклі виробництва (від збору винограду на власних виноградниках до розливу готової продукції в пляшки).
“У Leonardi я вперше спробувала бальзаміки, які витримуються у маленьких дубових бочках. Кожна партія трохи відрізняється за смаком, адже це справжнє ремесло: сімейна команда контролює весь процес вручну. Тут ти відчуваєш не просто оцет, а історію та характер кожної краплі”, — зазначає Юля.

Іспанія, Пласенсіа (Finca La Barca)


Фінал гастроекспедиції — плантації перців в Пласенсії та фарбика копченої паприки La Chinata. Компанія понад півстоліття вдосконалює мистецтво копчення паприки на дубовому димі. Використовуючи цю унікальну технологію, команда Finca La Barca (саббренд) створила власну лінію гурме-продуктів — від димної оливкової олії до соусів і джемів, у яких відчувається характер і глибина смаку Естремадури.
«Побувати на такому виробництві — це вау експіпієнс. Ми були єдиними запрошеними гостями з України (з 270 запрошених) на святкування 50 річчя Finca La Barca», — говорить Юля.
Ця гастро подорож відкрила нові знання про продукти, процеси і філософію смаку: як правильно розкривати олію, як поєднувати спеції, як розуміти кислотність бальзаміку і баланс диму. Ці відкриття — унікальний досвід для українського гастро ринку, вони дають поштовх до створення нових поєднань з інгредієнтами з гастро мандрівки. Новими знаннями та спостереженнями Юля зовсім скоро поділиться у розширеному Гастро гардеробі pro, в рамках якого проведе ряд дегустацій зі ексклюзивними спеціями, оліями та бальзаміками, яких не знайти на полицях українських магазинів.
Більше від
- Легендарна Ізабель Юппер у стрічці «Найбагатша жінка світу»
- Багато кохання, Рим та кепі Ruslan Baginskiy: новий трейлер «Емілі в Парижі — 5»
- Виставка Ukraine WOW оновила експозицію: що подивитися до 11 січня
- «Прем’єра, яка не відбудеться» — виставка про пам’ять, біль і спадковість української культури
- «Лісова пісня»: у новорічній постановці легендарного балету вперше пролунає «Щедрик»