Аромати майбутнього
Усе кардинально змінюється: ми вже не захоплюємось парфумами, котрі випускають знаменитості, і спокійно ставимося до гурманської ніші. Поділитися своїми думками щодо ароматів майбутнього ми попросили головних знавців відомих брендів.
PENHALIGON`S
Федір Сумкін, парфумерний експерт компанії PUIG
Найближчі п’ять років у парфумерній індустрії характеризуватимуться стійкістю, інноваціями, природністю. Щодо діджиталізації – це явище неминуче. Вже зараз на багатьох онлайн-ресурсах можна отримати підбірку ароматів, просто зазначивши свій улюблений. Мода має циклічний характер. Вона, як і історія, повторюється, ніби повертаючись до минулого, але не торкається його безпосередньо. Цілковитого повторення, звісно ж, немає, але з’являється переосмислення трендів минулого. Зараз іде запит на так звану етичну продукцію та зростає увага до необроблених, сирих нот у композиціях. Один із цікавих експериментів – нота чорної ікри в композиції парфуму. Делікатес був відтворений за допомогою унікальної методики молекулярної екстракції. Хто б міг подумати, що рибні ноти можуть бути настільки елегантними і спокусливими. Описані вище парфумерні тренди майбутнього – це лише здогадки. Ніхто не знає достеменно, що стане сенсацією у світі парфумерії завтра. Чого тільки часом не зустрінеш, починаючи від незвичайних нот алкоголю і бетону і закінчуючи природними запахами людського тіла. Тренди трендами, але вічна класика завжди буде в моді. Ніхто не відмовиться від бергамоту, кедра чи амбри. Можливо, їх обіграють по-новому, але як саме це буде, залишається таємницею.
CAROLINA HERRERA
Федір Сумкін, парфумерний експерт компанії PUIG
Парфуми – це не лише задоволення, а й магія! З їхньою допомогою ми можемо змінювати настрій, виражатися через улюблений аромат, адже це потужний інструмент, який здатний навіть покращити самопочуття людини, її емоційний і психічний стан. Сьогодні на ринку парфумерії відбувається розподіл на певні категорії (ніша, люкс або мас-маркет), що дає можливість визначати не тільки ціновий діапазон, а й особливі методики, рецептуру, підходи і кінцеву дистрибуцію. Я впевнений, що ця градація збережеться ще тривалий час, а ось ставлення людей до нового, більш вигідного з точки зору фінансів, підходу у виборі ароматів змінюється вже наразі. Парфуми зливаються з нами, зі способом життя, вони здатні навіть змінити його. А наше завдання – сприяти цим змінам лише в кращий бік.
Читайте також: СПЕЦПРОЄКТ «СИЛА В РІВНОСТІ»
EISENBERG PARIS
Едмонд Айзенберг, власник парфумерно-косметичного бренду
Зараз на парфумерному ринку панують «масові» аромати, однак ця тенденція поступово змінюється. Сучасні споживачі хочуть виразити себе, тому підвищений попит на більш вишукані, складні, виняткові поєднання – явище цілком нормальне. Також галузь посилила свою прихильність до стійкого виробництва – парфумери добре знають, що природні ресурси обмежені і їх потрібно охороняти. Саме це надихає шукати екологічні рішення, щоб не використовувати будь-які суперечливі або шкідливі інгредієнти. Штучний інтелект допоможе уявити, як пахне аромат, проте жодна технологія не може замінити ніс парфумера або надати тонкі, емоційні штрихи, що створюють характер аромату. Мистецтво формування парфумів досі, на щастя, – справа людей. Яким би фантастичним не був штучий інтелект, ніхто і ніщо не замінить чутливості та емоційності людини. Також слід відзначити, що сучасним споживачам стає все більш цікаво, як саме створюються аромати. Отже ми, парфумери, повинні чітко сформулювати, що саме кожен інгредієнт вносить в аромат, чому він необхідний і чи безпечний він. Спрогнозувати аромат майбутнього майже неможливо, адже його вибір – особиста справа. І я впевнений, що під час вибору люди повинні прислухатися до свого серця, а не піддаватися маркетинговим хитрощам.
TIZIANA TERENZI
Паоло Теренці, парфумер
Найбільше зміняться потреби клієнтів, котрі все частіше прагнуть відчуття неповторності та виражають свою індивідуальність через аромат. Звісно, всі ми живемо в епоху IT! Технологічна еволюція дуже важлива і приносить із собою нові можливості. Однак я вірю, що ані найпотужніша машина, ані робот не здатні замінити ні серце людини, ні її пристрасть, ні емоції. Зростання попиту на комерційні парфуми призвело до масового виробництва синтетичних молекул, які можна відтворити у великих об’ємах. Саме тому аромати часто бувають одаковими. Ми намагаємося використовувати лише природні молекули, дотримуючись традицій старовинної італійської парфумерії, яких навчав наш дідусь Гульєльмо. Я нічого не знаю про майбутнє, бо люблю жити саме сьогоденням. Але, безумовно, можу сказати, що наступний аромат колекцій Terenzi буде про натхнення та душевні емоції. Пірамідальна структура парфумів мало кому цікава, а тривіальна технічність для нас не має значення. Ми завжди рекомендуємо спочатку ознайомитися з історією створення, а не просто відчути аромат, не зрозумівши натхнення, що породило його. І наостанок: парфуми завжди були найінтимнішим предметом розкоші та задоволення для людей. Це не об’єкт, який можна демонструвати, як красивий автомобіль чи дорогий годинник, але він може бути набагато дорожчим за ці предмети.
Парфуми можна придбати на сайті brocard.ua