Що у технік корекції особи з прийомами з минулого? Чи потрібні вони у реальному житті чи лише на знімальних майданчиках? Знає Ольга Кіктенко.
СКУЛЬПТУРНА ГРУПА
1930-ті роки. Марлен Дітріх, яка справедливо називала себе «продавщицею гламуру», розпочала свою тріумфальну роботу в кіно та зіткнулася з проблемою надто яскравого освітлення на знімальному майданчику. «Актриса зауважила, що її обличчя стає абсолютно плоским, – пише у своїй книзі з історії макіяжу “Фарби” міжнародний візажист Lancôme Ліза Елдрідж. – І вирішила повернути йому рельєф, використовуючи сценічний макіяж та кардинально змінивши форму брів. На відміну від інших зірок, у неї не було особистого гримера, і всі маніпуляції зі своєю зовнішністю діва проробляла самостійно, винаходячи нові makeup-прийоми та залучаючи до співпраці таких провідних виробників косметики, як Max Factor». Дітріх розтушовувала темні рум’яни під вилицями – таким чином вони виступали на перший план. Потім проводила тонку лінію сріблястою фарбою по центру перенісся, на яку освітлювачі спрямовували промені софітів, і ширина носа (о диво!) скорочувалася на цілу третину. Грамотна гра зі світлом і тінню «топила» природні западини на обличчі актриси і підкреслювала ділянки, що виступають. Це і був перший у світі контурна пластика, він скульптурування.
У наші дні за безперебійне постачання гламуру відповідають it-girls, і не дивно, що реінкарнація техніки голлівудського зразка належить Кім Кардаш’ян. Вірніше, її візажисту Маріо Дедивановичу, відомому своїм талантом виточувати овал обличчя не гірше за майстрів фотошопу. Публіка любить ілюзію. Блогери, сайти, журнали навперебій розхвалювали «свіжу» тенденцію. Щоправда, у контургінгу з часів довоєнного кіно дещо справді змінилося. І це продукти. Їхні текстури втратили колишню тяжкість і театральність. Тепер пудри і рум’яни, що бронзують (втім, як і кремові коректори) абсолютно невагомі і розтушовуються майже в нуль. Зрештою контур виглядає як тінь, а не як чітка лінія.«Якщо зазирнути за ширму виробництва та призначення засобів для корекції, їх попит диктує не мода, а, швидше, технічний прогрес цифрових об’єктивів», – вважає Оксана Лисенко, офіційний візажист Make Up For Ever в Україні. І згадує, що у 2008 році з’явилася перша відеокамера з лінзою високої роздільної здатності – HD, що викликало справжню паніку серед гримерів. Прилад давав настільки чітке зображення, що можна було побачити навіть мікроскопічні надлишки макіяжу. У цей зламний момент Make Up For Ever першими розробили лінію тональних засобів для HD-зйомки. Сьогодні ж вийшла ще досконаліша версія об’єктива Ultra HD, або 4К, яка вчетверо краще передає колір, чіткість і різкість картинки. “Ми увійшли в нову еру косметики”, – каже Оксана, – коли засоби макіяжу повинні підходити і для звичайного життя, і для зйомки, у тому числі селфі, а 4К є вже в кожному iPhone 6″.
У відповідь на ажіотаж навколо контурингу бренди наввипередки стали випускати палети для скульптурування. Треба визнати, що вони дуже зручні і довговічні (олівці Chubby Stick Sculpting Highlight і Chubby Stick Sculpting Countour, Clinique; Master Sculpt, Maybelline New York; Pro Sculpt, Make Up For Ever; Infaillible Sculpt Blush, L’Oreal Paris; Багато хто оснащений шпаргалками з техніки нанесення або посиланнями на офіційні сайти марок, де візажисти вчать моделювання різних форм особи.
Теоретично все простіше простого. На практиці – щоб виграти змагання з генетикою (укоротити ніс або звузити підборіддя), знадобляться терпіння та певна вправність.
Візажист L’Oreal Paris вказав нам на три основні помилки, яких новачки припускають у скульптуруванні особи:
1. Втягувати щоки та наносити контур у ямочки. Так лінія проходитиме занадто низько і підкреслить нижню щелепну кісточку.
2. Проводити лінію контуру паралельно лінії рота. Це спотворює пропорції особи.
3. У спробі сильно змоделювати обличчя дівчини беруть дуже темний неприродний відтінок коректора, який практично неможливо м’яко розтушовувати. Варто бути акуратнішим у виборі кольору.
ВАШЕ СЯЙСТВО
Останні Fashion Weeks пройшли під прапором стробінгу: виступаючі ділянки моделей виділяли за допомогою продуктів зі світловідбиваючими частинками. За рахунок заломлення світла вони ставали ще визначнішими. При цьому шкіра виглядала швидше трохи вологою, ніж святково-перламутровою. Преса відразу оголосила кінець епохи контурингу – овал обличчя пані Кардаш’ян раптом став вважатися надто «реконструйованим».
“Щільний тон і пудра більше не фарбують обличчя”, – упевнена подіумний візажист Діана Кендал – Свіжа шкіра набагато привабливіше. До слова, цю прописну істину засвоїла ще Мерилін Монро. Її персональний гример Аллан Снайдер використав вазелін як основу під макіяж та хайлайтера на вилиці, під бровами та в ямочку над верхньою губою. Завдяки чому на екрані блондинка всіх часів сяяла молодістю і була набагато привабливіша за своїх запудрених колег. Сяйво то йшло, то знову виникало на кінематографічному горизонті.
Сьогоднішній стробінг – не що інше, як техніка нанесення хайлайтера, доведена до максимуму. Починається вона обов’язково зі зволоження шкіри. Тішить, що на зміну гліцерину прийшли основи під макіяж нового покоління. Вони не тільки вирівнюють шкіру і надають легкого сяйва, але й миттєво зволожують без зайвого обтяження (праймер Mister Radiant Primer, Givenchy; зволожуючий бальзам-перфектор Hydra Beauty Flash, Chanel;
Якщо чесно, то вже на цьому етапі ви отримуєте цей ефект свіжості і здорової шкіри. Залишається підкреслити всі високі точки обличчя – вилиці, ніс, середину чола, контур верхньої губи – хайлайтер і для контрасту нанести на Т-зону пудру, що матує. Хайлайтер може бути з пудрою текстурою (Highlighting Powder, Bobbi Brown) або кремоподібний, як зволожуючий строб крем Strobe Cream, MAC Цей продукт з’явився в 2000 році задовго до буму під назвою «стробінг». Тоді, до речі, теж було модно світіння шкіри.
Офіційний візажист MAC Катерина Пономарьова каже:
«Гарно “підсвітити” шкіру за допомогою стробінгу нескладно, проте важливо не переборщити і не додати обличчю жирний блиск. Кремові продукти для стробінгу вимагають більшої вправності та гарної техніки розтушовування. Тим, у кого шкіра не схильна до матовості, краще застосовувати сухі текстури, наприклад, мінеральні хайлайтери та пігменти, і наносити їх лише на верхню частину вилиць».
СВІЖА ВИПІЧКА
Багато консилера плюс ще більше пудри дорівнює ультрарівна поверхня шкіри, або «бейкінг» (запікання). Старий, як світ, прийом від майстрів візажу пішов у народ із легкої подачі блогера Ханеллі Мустапарта. У спільному відеоуроці з Dior дівчина демонструє гламурний образ за наступною схемою: наносить тональний крем за допомогою спонжу «блендер», потім густо консилер під очі, зверху рясно присипає все розсипчастою пудрою і залишає на кілька хвилин. За цей час консилер вбирає потрібну кількість пудри та стає максимально стійким. Для фотозйомки, макіяжу на червону доріжку або в нічний клуб до світанку техніка ідеальна, але для реального життя і неозброєного камерою очі трохи важкувата.
Пам’ятається, у 90-х, коли на пострадянському просторі гримери театру та кіно не мали високотехнологічної косметики, а дуже хотілося застосувати так званий «бейкінг», вони йшли на великі вигадки. «Рідкий тон заважали з висвітлювачем (білою пастою, що нагадує твердий тональний крем) та отримували сучасний консилер. Потім спонжем або пушком вдавлювали в шкіру пудру, а надлишки скидали пензлем, – згадує “як це було” Оксана Лисенко. – Іноді мололи рис, перетворюючи його на білу пудру, і теж проходили проблемні зони, схильні до жирності».
Благо зараз все набагато простіше! Консилери, які відмінно маскують, не забиваються в зморшки навколо очей і навіть доглядають шкіру (Touche Eclat, Yves Saint Laurent; Effacernes, Lancôme; Phyto-Cernes Eclat, Sisley), пудри дихаючі, без ефекту маски та пересушування (Diorskin Forever and Ever , Dior) … Іншими словами, все в наших руках.
Як бачимо, всі три техніки важливі, всі три техніки потрібні. І справа не в трендах, які завжди циклічні, а в тому, що підійде саме вашій особі. І якщо новий погляд на старі прийоми допоможе комусь наново відкрити недооцінені можливості декоративної косметики та свіже сприйняття себе, то чому б і ні?