Бажаючим бути володарем ексклюзивного аромату варто звернути увагу на нішеві парфуми.
Про нішеву парфумерію у статті:
Не лише зовнішній вигляд впливає на перше враження, а й запах. Витончений або, навпаки, пряний шлейф парфумів здатний залишити у пам’яті не менш яскраві спогади, ніж червона помада або перший поцілунок.
За ексклюзивність та оригінальність ароматів відповідає нішева парфумерія. Що це таке, чому вважається настільки престижним, а також як і яку нішеву парфуму вибрати, ексклюзивно для Marie Claire розповідають парфумер Євген Лазарчук та засновниця бренду свічок Noir (044) Вікторія Глушенко.
Читайте також: 5 порад, як зробити парфум більш стійким
Якщо поставити собі за мету знайти парфум, вибір буде складатися між декількома основними категоріями:
Мас-маркет у бьюті-індустрії, так само як і в модній, представлений доступними для більшості покупців продуктами з низькою ціною та відповідною якістю.
Парфумерія мідл-маркету – на рівень вищий і розрахований на сегмент покупців, які хочуть придбати якісний продукт, але поки що не готові віддавати за нього велику суму.
Люкс – категорія, в якій головними гравцями виступають великі бренди та модні Будинки. Люксові продукти вирізняються високою вартістю, великими тиражами, рекламними кампаніями зі знаменитостями.
Нішева парфумерія галузь люксу з однією лише характерною відмінністю: високою якістю представлених товарів, відповідною ціною та ексклюзивністю.
Розквіт нішевої, або як її ще називають селективною парфумерією, припав на середину XX століття, але задовго до цього створювалися ексклюзивні парфуми.
Перші нішеві аромати були створені в поодиноких екземплярах спеціально для знаменитостей та зірок кіно, щоб розкрити їх як особистостей та наголосити на індивідуальності. Клієнтами парфумерних будинків були представники знатних королівських сімей.
Читайте також: Які парфуми обирають знаменитості
Нішева парфумерія – це термін, придуманий для позначення рідкісних ароматів, створених професіоналами та за дотримання певних правил.
Якщо мас-маркет і навіть люксові бренди серед головних цілей ставлять заробити на продукті, нішева парфумерія наголошує на творчості, збереженні оригінальності та відмові від реклами.
Євген Лазарчук, парфумер
Нішева парфумерія відрізняється, перш за все, своєю некомерційною спрямованістю. У цій галузі парфумери замислювалися залишити собі вікно для самовираження. Практично у всіх перших нішевих марках є цікаві пахощі. Мені подобаються бренди Nasomatto, Miller Et Bertaux.
Читайте також: Нішеві лінії відомих парфумерних будинків, про які ви могли не знати
Вікторія Глушенко,
засновниця бренду нішевих свічок Noir (044)
Нішева парфумерія розповідає історії, не згладжуючи кути. У люксі аромат, присвячений саду, буде «причесаний». У ньому будуть пелюстки квітів, свіжа зелень, краплі роси. У ніші до цього додадуться жучки, що копошаться, прелая листя, запах землі і навіть добрив. Для мене нішева парфумерія це як авторська версія фільму, вільна від цензури.
Моєю першою усвідомленою нішою став аромат Jasmin та Cigarette від Etat Libre D’orange. Мускус, сигаретний дим, жасмин, амбра — гучний, провокаційний і спокусливий, на мій погляд, парфум. Це кінематографічний образ: погляд із поволокою, внутрішній надлом, крихкість. Немов самотня біла квітка в прокуреній кімнаті. Декаданс у рідкому вигляді.
Парфуми, до яких я повертаюся багато років поспіль. Comme des Garcons 2. Аромат присвячений японській каліграфії, але для мене це запах свіжості.
Чудова композиція Марка Бакстона 1999 – це суцільна іскриста романтика, road trip літньої ночі, вітер у волоссі, нічні купання, теплий вологий поцілунок. А офіційно цей парфум заявлений як шипрова квіткова з нотами мандарину, чаю, мускатного горіха, магнолії, чорнила, пачулі, ладану, ветівера та амбри.
Парфумер Євген Лазарчук зазначає, що нішева парфумерія у наш час переживає якусь кризу. Є дві основні причини. По-перше, туди рвонуло багато «двієчників» та парфумерів-аматорів. По-друге, самі нішеві марки стали прагнути великих продажів і більшого прибутку. Тепер навіть у цьому сегменті стало більше комерційних ароматів та менше творчості.
«У мене є відчуття, що це пов’язано з глобальним проникненням соцмереж у наше життя та головною роллю маркетингу, — каже Вікторія Глушенко.
Бренд випускає аромат, який стає популярним. Інші марки хочуть заробити на цій хвилі, і ось ринок затоплений однотипними композиціями. Випускати експериментальні речі — ризиковано, маркетинг-відділ потребує власної версії хіта. З цієї ж причини у кожному другому прес-релізі обов’язково спливають поля Граса, вікові традиції чи містичне спокушання.
Ми купуємо очима. Красива упаковка, приставка нішевий — і ось будь-яка навіть найпримітивніша історія гримить по всьому Інстаграму. А далі коло замкнулося.
Читайте також: Легенда парфумерії: 5 фактів про Chanel №5
Щоб вибрати нішевий аромат і не переплутати його з парфумом із інших категорій, варто знати кілька правил. Євген Лазарчук та Вікторія Глушенко виділили кілька основних: