Чарівні рекламні ролики та твори масової поп-культури зміцнили у свідомості стійку асоціацію парфумерії зі справжнім мистецтвом. Багато дівчат користуються парфумами щодня, але чи знаєте ви, що є ароматичні композиції, створені штучним інтелектом? У матеріалі – шість цікавих, а часом і несподіваних фактів про парфумерний світ.
1. Називати парфумами будь-яку парфумерну продукцію припустимо, але не зовсім коректно. Парфуми складаються з композиції масел, розчинника (спирту) та невеликої кількості води. Залежно від концентрації масел виділяють парфумовану (11-20%) та туалетну воду (5-10%). Духи містять до 20-30% концентрату, тому одного флакона вистачає на кілька років.
2. Люксові парфумерні будинки випускають лінії-продовження парфумів. Наприклад, у бренду Gucci парфуми мають серію Flora, де є кілька різновидів. Перший парфум з такої колекції називають Pillar Fragrance – так званий аромат-флагман, який стабільно користується популярністю і є найвідомішим в асортименті бренду. Щоб залучити аудиторію до нових покупок, до знаменитої назви додають продовження – так з’являються аромати фланкери, наприклад, Gucci Flora Gorgeous Gardenia.
3. Компанії не завжди містять свій штат парфумерів. Найчастіше бренди замовляють формули у великих концернів, чиї імена значно менш відомі на ринку, а на себе беруть повну розробку упаковки та маркетингової кампанії. За добрими традиціями працюють будинки Chanel, Caron та Hermes. Іноді бренд запрошує знаменитого парфумера для співпраці, і цей факт стає однією з елементів рекламного просування. Виняток — будинки селективної (нішевої) парфумерії: через складність та унікальність композиції завжди розробляються на власному виробництві.
4. Щоб створити аромат, замовник (чи то приватна особа, чи великий виробник) становить «технічне завдання» — бриф. У документі докладно описують аромат: як він повинен звучати, які відчуття та емоції викликати, з якими почуттями асоціюватись – і обов’язково вказують орієнтовну собівартість парфуму.
5. У середині нульових стався своєрідний бум у зірковій тусовці, і всі знаменитості почали випускати свої парфуми: хтось створював колаборації з люксовими будинками, а хтось запускав власні компанії. На ринку з’явилися аромати від Мадонни та Авріл Лавін, Брітні Спірс та Антоніо Бандераса, Наомі Кемпбелл, Селін Діон та інших селебріті. До речі, це не єдина масова тенденція: одночасно кожен прагнув заснувати бренд одягу (Дженніфер Лопес, Вікторія Бекхем), а зараз зірки кинулися в косметичну індустрію – компанії заснували Ріанна (Fenty Beauty), Леді Гага (House Lab) та Віра Брежнєва .
6. Парфумерія вважається сферою, де робот ніколи не витіснить людину, однак у компанії IBM вирішили оскаржити це твердження і продемонстрували Philyra – систему для створення парфумів з урахуванням індивідуальних особливостей людини. Штучний інтелект вивчає існуючі аромати, потім аналізує переваги клієнта, потім цільової групи, зіставляє результати і готово! Ароматичну та клієнтську базу Philyra надав німецький парфумерний гігант Symrise. Перші композиції від ІІ протестували на фокус-групах, і люди оцінили «машинний парфум» вище, ніж парфуми, створені парфумерами бренду!