На Заході ностальгують за українською якістю манікюру: розмова з Вікторією Колодій, власницею гендерно-нейтральних майстерень нігтьової естетики MVK
Український бізнес має працювати. Цю мантру ми повторюємо щодня, купуючи каву в кав’ярні, товари українських брендів, сідаючи в крісло до улюбленого парикмахера, роблячи манікюр. Як виживають українські бізнеси обслуговування під час війни, з якими проблемами їм приходиться стикатися. Ми поговорили з власницею і креативним директором мережі гендерно-нейтральних майстерень нігтьової естетики MVK – Вікторією Колодій
Як ви пережили перші дні війни і катастрофічний відтік кадрів?
Усвідомлювати реальність, з якою ми всі зіткнулися 24 лютого мені довелося на Західній Україні, в Чернівцях. Це місто стало для мене прихистком на три тижні. Безумовно, дуже складно було звикати до загальної напруженої ситуації, градус якої постійно підвищувався. Важко було прийняти і той факт, що справа твого життя, в яку було покладено стільки ресурсу дає тріщину. Левова частка команди виїжджала за кордон, в пошуках безпечного місця. Відтік сильних кадрів посилював переживання за життєдіяльність бізнесу. Відбувся також злам в емоційному плані як спеціаліста, оскільки ми з командою дуже часто взаємодіяли з селебріті на знімальних майданчиках. Зрозуміло, що на даний момент запит на зіркове супроводження командою в режимі on hold.
Як змінилися реалії нігтового бізнесу сьогодні?
Життя змінилося і ми змінилися. Це факт, який потрібно прийняти і адаптуватися до нових реалій. Мені вдалося взяти себе в руки на шостий день війни, тому що від скролу новин 24/7 користі мало. Після трьохтижневого перебування в Чернівцях, мною було прийнято рішення повертатися до Києва і працювати. Спочатку відновили роботу салону в центрі, згодом – решту локацій. Паралельно запустили саппорт для майстрів, які вимушено залишили Україну. Cуть підтримки заключалася в донатах, які могли зробити всі небайдужі через анонсовану нами платформу. На даний момент ми укомплектовуємо команду крок за кроком і знову плануємо [читати дуже обережно плануємо]. Тричі в місяць проводимо навчальні курси для тих, хто хоче освоїти професію спеціаліста по манікюру. Охочих вистачає. Також ми з командою практикуємо все частіше виїздне обслуговування, поскільки за межами України знаходиться чимало наших постійних клієнтів. До війни наші спеціалісти обслуговували клієнтів в країнах ЄС. Проте, це скоріше були точкові запити. Наразі затребуваність в виїздах нашої команди закордон зросла. Нещодавно повернулися із Відня. Я мріяла працювати по всьому світу. Мрії здійснюються. Як парадоксально це зараз не прозвучить, проте війна підштовхнула мене до їх втілення вже і зараз.
Наскільки зменьшився потік бажаючих робити манікюр під час війни?
Щодо потоку клієнтів в мережі MVK: спостерігається динаміка до зменшення, в порівнянні з довоєнним періодом, з об’єктивних причин.
З якими труднощами доводиться стикатися щодня?
Реалії воєнного часу – це і про ряд незручностей, з якими зіткнулися наші клієнти. Для прикладу на одній із локацій зачинені основні двері в бізнес центр, в якому знаходиться MVK. Щоб мати доступ до салону, клієнти змушені телефонувати адміністратору, поскільки і домофон час від часу не працює.
На вашу думку, які перспективи в української nail-індустрії у найближчий час?
Не дивлячись ні на що, бізнес має працювати. Бо це можливості підтримувати економіку країни (цей фронт надзвичайно важливий) та наявність ресурсу, щоб адресно реагувати на запити щодо допомоги військовим, постраждалим внаслідок війни. Саме тому я вирішила переорієнтуватися значною мірою на західні ринки. Масштабування – це одна із глобальних бізнес цілей, яку чітко зафіксувала від початку ведення підприємницької діяльності. Вже ведуться перемовини щодо відкриття MVK в декількох країнах (спойлер: активно йде підготовка до запуску салону в Польщі). Пощастило зустріти партнерів, які розділяють цінності MVK та довіряють мені, мати команду, яка готова до нових викликів та пошуку рішень для задач з декількома зірочками. Окрім того, переорієнтація на західні ринки та продаж франшизи – це стремління показати світу, що українські майстри дуже достойні, з сильною базою знань та досконалим володінням різними техніками, вмінням адаптуватися під потреби клієнтів та бути абсолютно гнучкими в цьому плані. Українські майстри – найкращі. Це вже доведене твердження. Це об’єктивно і я пересвідчуюсь в цьому щоразу, коли клієнти діляться своїм гірким досвідом з-за кордону. Наприклад, нещодавно клієнтка MVK відвідала салон в Лондоні. Манікюр вартував 40 фунтів, проте якість наданої послуги була дуже сумнівною. На Заході дівчата ностальгують за українською якістю та сервісом. Такі випадки мають місце надто часто. Ми реагуємо на ці запити та планомірно займаємося відкриттям салонів за межами України.