Закрити
UA
Краса

Написи на косметиці: що вони означають і як у них орієнтуватися?

Поділись:

Бренди використовують купу маркетингових хитрощів, щоб змусити нас купити свою косметику. Але що стоїть за цими хитрощами? Розповідаємо, як орієнтуватися у написах на упаковках.

posts-to-db-Фото 1

cosmebio.org

«Органічний»

Зазвичай цей термін передбачає наявність у бренду сертифіката однієї або кількох організацій, що оцінюють рівень органічності косметики. Таких організацій чимало і, звичайно, вимоги до косметики та її складу можуть бути різними. У цілому нині це означає, що з 90 до 100 % інгредієнтів у засобі відповідають вимогам кожної організації окремо.

Які ці вимоги? Зазвичай вони стосуються екологічних умов, у яких вирощують сировину, та складів коштів. Наприклад, деякі забороняють використовувати в косметиці синтетичні ароматизатори та барвники, мінеральну олію, пестициди та ГМО. Однією з умов є те, що саме виробництво не повинне шкодити природі.

Читайте також: ДОГЛЯД ІЗ СУМЛЕННЯМ: КЛІТИННА КОСМЕТИКА У БОРОТЬБІ ЗА МОЛОДІСТЬ ШКІРИ

posts-to-db-Фото 2

bellezarebel.com

«Натуральний»

Наразі немає чітких правил, за якими можна назвати один продукт натуральним, а інший – ні. Критеріїв натуральності немає, тому виробник може назвати натуральним взагалі будь-який засіб. Ми звикли, що такий називають косметику, в якій рослинних компонентів більше, ніж синтетичних. Але сировину ніколи не додають прямо з грядки, кожна рослина проходить через велику кількість технологічних процесів, перш ніж потрапить у ваш засіб. І у процесі компоненти можуть обробляти як механічно, а й хімічно.

Попри поширене переконання, походження косметики не гарантує ефективності та безпеки. Навіть навпаки: натуральна косметика більш алергенна, частіше дратує шкіру та гірше зберігається.

posts-to-db-Фото 3

satupanda.com

«Схвалено чи протестовано дерматологами»

Напис, який вводить вас в оману найбільше. Насправді вона може означати, що засіб протестований і схвалений рівно одним дерматологом. Проблема зі схваленням дерматологами в тому, що у різних лікарів різні методи оцінки ефективності та безпеки косметики. Конкретних критеріїв ефективності того чи іншого засобу немає.

Ситуація зі схваленням медичними організаціями інша. Якщо такий напис ви помітили на своєму засобі, то перевірити всі дослідження можна на офіційному сайті бренду, який зорієнтує вас на які конкретно критерії зроблено акцент.

posts-to-db-Фото 4

detailorientedbeauty.com

«Клінічно протестовано»

Це означає, що готового продукту перевіряли на людях. Подібне тестування коштів буває двох типів: споживчі та клінічні. У першому випадку людям видають засіб і наприкінці дослідження вони діляться враженнями. При цьому може не враховуватися вік та стан шкіри тестуючих; результати таких досліджень рідко несуть практичну користь, отже, у разі такого тестування втрачається конкретика і навіть упускаються деякі властивості продукту у тому чи іншого випадку.

У клінічних тестах тестувальники користуються засобом за певним дерматологічним протоколом. Стан їхньої шкіри дослідники оцінюють до, під час та після використання засобу за допомогою спеціальних методів та критеріїв, а не на око. У такому разі можна більш конкретно сформулювати навіщо цей засіб, як він працює і коли найефективніше.

А ось складніше, але й найточніше – це подвійне сліпе тестування із плацебо. У ньому людей ділять на дві групи: одним дають певний крем з активними інгредієнтами, а іншим без. І ніхто, навіть дослідники, не знають, кому що попалося. Наприкінці порівнюють результати та роблять висновок, чи справді засіб працює. На жаль, таке тестування проводять рідко, тому що воно досить затратне та трудомістке. Найчастіше видають крем і реєструють зміну показників зволоженості, виразності зморшок тощо. Купуючи щось із написом «клінічно протестовано» не варто бути впевненим на 100%, що це допомагає всім і від усього. Можливо, саме на вашій шкірі цей продукт не буде працювати.

Читайте також: ДОГЛЯД ЗА ШКІРОЮ В ЦИТАТАХ МОДЕЛЕЙ

posts-to-db-Фото 5

publicspyfortheprivateeye.com

“Не тестується на тварин” або “crueltyfree”

Це косметика, яка, як та її компоненти, не тестується на тваринах. Варто згадати, що зараз мало яка косметика тестується на тваринах. У Європі тестування на тваринах заборонено. Натомість використовують лабораторні клітини, штучну шкіру, комп’ютерні моделі, курячі яйця, або будь-які інші побічні продукти тваринництва.

Але так відбувається не завжди, і не завжди виходить бути толерантними до братів наших менших. Завжди тестують на тваринах косметику, яку імпортують до Китаю, оскільки цього вимагають місцеві закони. Причому випробування проводять не самі компанії, а китайські урядові організації. Сама ж косметика, що виробляється у Китаї, на тваринах не тестується.

Організацій, що дають значки “cruelty free”, багато. Але друкують їх на упаковках далеко не завжди. Наприклад, видають значок за умови, що окремі інгредієнти косметики та фінальний засіб не тестувалося на тваринах ні компанією, ні постачальниками інгредієнтів, ні урядовими організаціями. А в процесі виробництва косметики не повинно бути жорстокого поводження з тваринами. Від значка «vegan» цей відрізняється тим, що в деяких випадках у косметиці можуть бути речовини тваринного походження (наприклад, бджолиний віск).

Якщо на банку немає значка “cruelty free” – не панікуйте, це не означає, що косметика обов’язково тестується на тваринах. Щоб отримати такий значок, потрібно заплатити організації, яка «роздає» значки, це може собі дозволити далеко не кожна компанія. Тому позначка є не ті компанії, які не тестують, а ті, які не тестують і платять за те, щоб вас про це поінформувати.

posts-to-db-Фото 6

midnightcouture.de

«Гіпоалергенний»

Названий так засіб не повинен викликати алергію та роздратування. На жаль, це нерегульований термін, тобто немає чітких критеріїв, за якими можна назвати засіб гіпоалергенним. Зазвичай у косметику з таким лейблом не додають найпоширеніші алергени, в Європі таких 26. Але крім цих 26 інгредієнтів є сотні та тисячі таких, які рідше, але все ж таки викликають реакції. Американські дослідники з’ясували, що у 83% популярних кремів з лейблом «гіпоалергенний» міститься хоча б один відомий потенційний алерген (це означає, що зафіксовані випадки, коли речовина спричинила алергію).

Якщо ваша шкіра схильна до реакцій та роздратування, краще дійсно вибирати косметику з цією відміткою. Але пам’ятайте, що «гіпоалергенний» – це не «не викликає алергію», а «швидше за все, що не викликає алергію». І що абсолютно неалергенних речовин не існує.

posts-to-db-Фото 7

independent.co.uk

«Не містить парабенів та (або) сульфатів, без мінеральної олії»

В останні десятиліття косметика так щільно увійшла до нашого життя, що ми стали приділяти більше уваги її компонентам. В інтернеті написано багато статей про те, що якісь компоненти косметики викликають рак і токсичні, але в більшості випадків це неправда.

Вся косметика, якщо вона сертифікована, є безпечною для людини. Звичайно, вимоги до косметики відрізняються у різних країнах. Тому склади одного й того ж кошти для цих регіонів відрізнятимуться. Яких компонентів буде менше, яких більше, які замінять на аналогічні.

Багато думають що:

  • парабени викликають онкологічні захворювання, але це не доведено;
  • сульфати агресивні, але це справедливо далеко ще не всім сульфатів;
  • мінеральне масло дає шкірі «дихати», але шкіра взагалі-то й дихає.
posts-to-db-Фото 8

packagingoftheworld.com

“Без консервантів”

Слово консерванти чомусь набуло якогось негативного значення, і наявність їх у нашій косметиці лякає. Насправді консерванти оберігають косметику від розвитку грибків і бактерій. І відсутність їх у косметиці – це не дуже добре. Якщо у складі немає консервантів, у продукті дуже швидко заведуть грибки та бактерії. І навіть якщо його буде герметично закрито.

Інша справа, що консерванти бувають різні, і потрібно добре в цьому розумітися. Деякі виробники намагаються уникати консервантів, які вважаються «небезпечними» або алергенними. Більшість виробників у цьому питанні орієнтуються, на жаль, не на дослідження, а на те, що більше лякає споживача та на його безпосередню думку. Наприклад, багато виробників прибирають з косметики парабени і замінюють їх на інші консерванти (які більш алергенні, ніж парабени).

Варто звернути увагу на решту складу продукту, наприклад, складні системи консервантів необов’язкові там, де немає води (пудри, олії), але в інших засобах вони повинні бути. Інша справа, що це може бути вітамін Е або лимонна кислота, які є більш простими. На жаль, вони менш ефективні і в засобів із нею зазвичай короткий термін зберігання.

І якщо ви бачите засіб, в якому є вода та напис «без консервантів», його краще оминути.

Читайте також: ДОГЛЯД ЗА ШКІРОЮ ПІСЛЯ 40: З ЧОГО ПОЧАТИ

posts-to-db-Фото 9

anthropologie.com

«Аптечна косметика»

Очевидно, це буде косметика, яка продається в аптеках. Ще кілька років тому таку косметику можна було купити виключно в аптеках, але зараз вона продається практично у кожному косметичному магазині.

Головна відмінність аптечної косметики, як правило, у тому, що вона враховує стан шкіри. У ній можна знайти засоби, які допоможуть і при акне, і при атопічному дерматиті. Така косметика здатна вирішити проблеми, з якими звичайний догляд навряд чи впорається.

В аптечній косметиці використовують доведені активні інгредієнти більш ефективних, ніж в іншій косметиці, концентраціях. І в них не додають зайвих компонентів на зразок барвників. Ось чому саме аптечні бренди дерматологи рекомендують найчастіше.