ПРАВИЛА ПРИДБАННЯ ПАРФУМІВ В ІНТЕРНЕТІ: ЯК ВИЯВИТИ ШАХРАЇВ
Розбираємося, чи можна вірити продавцям, які пропонують Dior та Gucci за 400 грн. Та ще й третій парфум у подарунок.
Усі жінки різні, як і їх смаки. Хтось не може встояти перед розкішною спідньою білизною, хтось обожнює мініатюрні сумочки, а хтось пристрасно реагує лише на один вигляд нових туфель на підборах. Проте, попри протилежні інтереси є дещо унікальне, від чого не може відмовитися жодна жінка, — шикарні брендові парфуми.
Аромати нагадують про щасливі миттєвості, дозволяють подорожувати у мрійливих спогадах, переносять крізь епохи та часи, а ще є ідеальним екземпляром для… шахраювання. Про те, як не потрапити на гачка аферистів, поговоримо у новому матеріалі Marie Claire.
Дешева рибка
Згадайте, чи зустрічалися вам рекламні оголошення, які закликають придбати “оригінальні парфуми” за смішною ціною. В таких випадках продавці часто апелюють відомими назвами парфумерних магазинів, наприклад, BROCARD – звичайно ж, неправомірно, без жодного на те дозволу. В об’явах стверджується, що лише тут і зараз у вас є унікальна можливість придбати справжній Guerlain Aqua Allegoria, “зі складу” чи як “залишок”, що (можна собі це уявити) стоїть в магазині нікому непотрібний і забутий. Ціна при цьому декларується фантастична. Хто ж пошкодує 400 грн на придбання парфуму, про який ви так довго мріяли?
Проте, заманивши онлайн-клієнтів ну гучне ім’я, шахраї надають шлях на фейковий сайт, який зовсім не схожий на оригінальний онлайн-майданчик. Тут і криється найбільша небезпека. Такі сайти є підставними, фейковими, одноденними, які точно не мають нічого спільного із відомою косметично-парфумерною мережею. В кращому випадку, придбавши аромат за допомогою такого посилання, ви отримаєте дешеву підробку. В гіршому — позбавитеся зовсім не зайвих грошей, так і не дочекавшись бажаного придбання.
Та чи можна на око визначити аферистів? Керівник digital-напрямку «Брокард-Україна» Юлія Левченко впевнена, що сайт-фальшивку неможливо переплутати із оригіналом. По-перше, звертайте увагу на домен. Якщо побачили згадки про kiev.ua, in.ua, cc, biz, скоріш за все, перед вам — сайт аферистів. Також перевіряйте, чи правильно написано назву магазину: BROCARD шахраї можуть найменовувати безліччю схожих, але неправильних назв — Brocart, Brokard тощо. Також важливо, щоб оформлення сайту було якісним, тож звертайте увагу на помилки в словах, загальне враження від сторінки, посилання у футері сайту на офіційні сторінки компанії у соцмережах та кількість підписників.
Не будемо нагадувати про те, що справжню нішову (та й навіть мас-маркет парфумерію) не можна придбати за копійки. Такі пропозиції є лише пасткою для тих, хто бажає зекономити.
Тіньові пропозиції в інтернеті
Для того, аби реалізовувати славетні та культові аромати, потрібно отримати авторизацію від брендів. Цього не хочуть робити більшість продавців в мережі. І справді, навіщо створювати для себе труднощі, якщо можна торгувати парфумами нелегально? Надійними є, наприклад, сайти Brocard.ua, Letu.ua (два офіційних сайти мережі BROCARD), Bomond.ua, Aromateque.ua.
Аромати відомих брендів, які вам пропонують за зниженими цінами, можуть бути й справді оригінальними, проте яка ціна такої економії? Пам’ятайте на будь-який парфум, який ви купуєте, обов’язково має бути сертифікат якості, який в разі чого стане вашою гарантією безпеки. Онлайн-майданчики, які продають парфуми без авторизації брендів, не мають подібних документів, тож там ви купуєте аромати на свій страх та ризик.
Дехто відповість, що нічого жахливого в подібній схемі не вбачає, проте купляти у сертифікованих продавців парфуми важливо не тільки із відчуття поваги до країни (офіційні торговельні майданчики сплачують податки), але й заради безпеки. Аромати, які ви можете отримати від “сірих гравців” парфумерного бізнесу, можуть бути простроченими чи підробними, і в разі проблем, захистити вас ніхто не зможе.
Прокоментувати цю ситуацію можна таким чином:
Закон України говорить, що кінцевий реалізатор зобов’язаний мати і, на вимогу зацікавлених осіб, — надати, документи, згідно з якими можна було б простежити весь ланцюжок переміщення товару (від виробника і до кінцевого продавця). Спробуйте отримати таку інформацію у продавців фальшивих сайтів і подібних до них бізнесменів.
Ліцензія, та яка?
Часто на сайтах з дешевою продукцією вказують, що вона зроблена за ліцензією або товари є репліками.
Поняття «ліцензія» у сфері продажів справді існує. Воно означає, що власник оригінального товару надає право сторонній особі продавати товар під своєю торговою маркою. Або передає іншим інформацію про технології виробництва і дозволяє виробляти товар за цією технологією на своєму виробництві.
Поява такого терміну в описанні парфуму може справді підвищувати рівень довіри до продавця, якщо не до кінця розумієш, як саме створюється парфум. Запам’ятайте: брендова парфумерія і «ліцензія» —це явища несумісні. Жоден поважний бренд ніколи не надасть права комусь іншому виробляти свій парфум. Занадто кропітка робота передує появі оригінального аромату. Рецептура такої парфумерної композиції залишається таємницею, яка окрім автора відома лише обраним одиницям.
Про термін «репліка» навіть нічого додати. Читайте як «підробка».
Кінцевий результат
Тож, ми пропонуємо не довіряти небаченим атракціонам щедрот в інтернеті і купляти бажані парфуми лише в тих мережах, які мають право продавати світові бренди і можуть підтвердити оригінальність продукції.
Якщо бажаєте зекономити, завжди можна дочекатися акцій. У BROCARD, наприклад, доволі часто з’являються вигідні варіанти, серед яких легко можна знайти й свого фаворита, навіть Lalique Exclusive Collections або Zarkoperfume за пів ціни. Просто слідкуйте за надійними сайтами, аби завжди бути в курсі таких щедрих пропозицій.