Закрити
Краса

Дрібний шрифт суспільного договору: 5 правил захисту здоров’я в нейл-індустрії

Поділись:

5 правил захисту здоров’я в нейл-індустрії — авторський гайд від редакції Marie Claire Business та міжнародної мережі майстерень нігтьової естетики MVK 

У 2024 році жінки зареєстрували понад 150 000 ФОПів, офіційно перевищивши показник самозайнятих осіб серед чоловіків. 89% нових підприємств реєструють у сфері надання «Інших індивідуальних послуг», а за цим типом діяльності в лідерах: перукарні та салони краси — 94%. 

«Ритуали краси» формують чи не один з найбільших ринків, доступних жінкам для самозайнятості: відносно легко почати бізнес, певні послуги не потребують ліцензування і майже відразу починають приносити гроші. 

Можна висунути гіпотезу, що суспільство охоче замовляє ці послуги з різних причин, і можливо, цей попит підвищується саме в умовах невизначеності, як форма повернення контролю. Адже іноді, здається, що буквально, все на що ми можемо впливати в плануванні майбутнього — який колір та форму обрати і в який фонд задонатити.

 

Але з іншого боку — поки індустрія піклується про нас, хто піклується про індустрію? 

Інсайдери сфери зазначають, що фахівчині стикаються з систематичними проблемами зі здоров’ям, зокрема — здоров’ям спини, внутрішніх органів, проблемами психологічного вигорання, тощо.

«Я пропрацювала в цій сфері понад 10 років, мала свою студію, збільшувала кількість робочих місць, але врешті — залишила професію, через стан свого здоров’я.
Робота з людьми — це важка праця, а я ще й постійно перепрацьовувала, адже ніколи не могла відмовити клієнткам.

Часто нехтувала сніданком та обідом — на це просто не було часу. 

Крім того, я була дуже близька з усіма своїми клієнтками, а це означає, що переживала і розділяла всі емоції з ними.

Що я маю через 10 років? 

По-перше, відчуття, що мою роботу ніхто не оцінив.
Люди приходять і йдуть і тільки я сама залишилася в себе.
Можливо, не треба було так себе «заганяти» і йти на компроміси, обирати інтереси когось, замість свого відпочинку… Але це все — мій досвід.

Я можу зазначити і плюси такої близькості: багато хто з «моїх дівчат», з клієнток, мене чомусь і навчили. Ми навчались разом через ці розмови.
Я достатньо корисного для себе взяла.

По-друге, певний перелік хвороб, який, я для себе розумію як наслідки професії:  сколіоз і поганий зір; часті головні болі, адже я 10 років дихала пилом від нігтів та матеріалами; проблеми зі шлунково-кишковим трактом через нерегулярне харчування; онкологія та видалення щитоподібної залози.

І це все — у 30 років.»

Альона, ексмайстриня нейл-сервісу
(Прізвище приховано з міркувань захисту чутливих даних)

Marie Claire, як підписанти Глобального договору ООН та Принципів прав і можливостей жінок від ООН Жінки в Україні, в складі Burda Media Україна, вирішили об’єднати зусилля з брендом міжнародної мережі майстерень нігтьової естетики MVK, який не лише комунікує цінності поваги до людей, поза межами гендерних стереотипів, а й є генератором власних стандартів в індустрії: зонування студій, ергономічного дизайну меблів, методологій робочих процесів.

Команда бренду, за рекомендацією редакції, також пройшла бізнес-навчання з Принципів розширення прав та можливостей жінок, і разом ми створили практичний гайд із п’яти правил організації безпечного простору, які сприяють захисту здоров’я жінок, зайнятих у нейл-індустрії.

Ми доповнили матеріал порадами інших практиків і готові запропонувати його у відкритому доступі для всіх, хто замислюється — з чого почати розробку власних стандартів для побудови стійкого та відповідального бізнесу. Запрошуємо поділитися цим гайдом і з вашою майстринею — у вдячність за її роботу та з турботою про її стан.

Гігієна та стерильність

У цьому стандарті варто врахувати: 

  • виділену зону з обладнанням для професійної стерилізації;
  • чіткий протокол дезінфекції, який надруковано і розміщено у полі зору;
  • за контроль усіх етапів стерилізації має відповідати окрема, уповноважена особа — ці функції можна закріпити за сумісництвом за умов обмеженого ресурсу команди. Але — закріпити;
  • всі засоби індивідуального захисту — маски, рукавички, витяжки, стерильний інструмент — має надавати салон, що гарантує безпеку і для працівниць, і для клієнта. Не залишайте це «на совісті» виконавців;
  • речові модулі, опитувальники для клієнтів із проханням повідомити, у разі наявності захворювань, що можуть передаватись через кров або аерогенним шляхом, — для посилення протоколу безпеки та захисту. Врахуйте, що така інформація від клієнтів відноситься до чутливої, має правильно зберігатися та мати додатковий рівень захисту від розголошення. 

Ергономіка простору

У цьому стандарті варто врахувати:

  • переймати кращі практики, ініціювати власні розробки ергономічного дизайну меблів, який знижує навантаження на спину, шию та кисті рук — використовувати меблі відповідної або змінної висоти (залежно від росту людини), сидіння зі спинками та регуляцією, захист на кутах від травм тощо;
  • оптимізувати зонування простору з розміщенням основних робочих станцій таким чином, щоб пересування поміж ними під час надання послуги економило енергію та сили працівниць;
  • стандартизувати зручну уніформу: тканини з підвищеними гігроскопічними якостями, комфортні силуети та посадка, повноцінна розмірна сітка. Майстриня має економити час та енергію на виборі щоденного стилю, і нічого не має заважати протягом дня;
  • при виборі матеріалів, засобів праці та протоколів послуги, обирати шлях мінімізації дрібного пилу, шкідливих парів тощо. До прикладу — для зняття гелевого покриття нігтів можна обирати фрезерні насадки з крупним малюнком різьби чи способи неінвазивного розчинення покриття.

Що ти бачиш 

У цьому стандарті варто врахувати:

  • захист від UV-випромінювання: шукайте лампи, які мають сертифікати безпеки та мінімізують вплив UV-випромінювання, наскільки це можливо. Доповнюйте робочу уніформу захисними окулярами;
  • у якості загального освітлення є показник, який обчислюється в люменах. Чим більше люменів, тим більше світла генерує лампа або інше джерело. Обирайте щонайменше 1 000-1 500 люменів для забезпечення комфорту очам під час роботи. Таке світло може бути локалізованим біля робочого простору;

враховуйте психологію кольору для розробки інтер’єрних рішень: за твердженнями фахівців, кольори синього, зеленого та сірого спектрів гармонізують простір та впливають на покращення стану нервової системи, використовуються в арттерапії.

Що ти чуєш

У цьому стандарті варто врахувати:

  • аудіомаркетинг, як і аромамаркетинг, потрібно окремо продумати для організації комфортного простору. Варто врахувати, що музика, відео, розважальний контент, який заповнює простір, має бути водночас нейтральним до смакових уподобань, збалансованим у повільності та енергійності для забезпечення комфорту і тонусу під час робочого дня;
  • перевіряйте простір на наявність додаткового і небажаного шуму: гучні сигнали обладнання, ламп, стерилізаторів, генераторів тощо, можуть впливати на ментальний стан при постійному повторенні;
  • під час розмови з клієнтами варто уникати дискусій чи протистоянь у, так званих, заборонених темах публічного діалогу: релігія, політичні крайнощі, здоров’я, плітки, помилки інших, скандали, конфлікти, оціночні судження тощо. Зрозуміло, що в умовах війни вкрай важливо зберігати людяний рівень емпатії, але не сприяти загостренню конфліктних ситуацій через порушення тригерних тем;
  • культура внутрішньої комунікації в колективі також може мати стандарт теплої, без ієрархічного тиску.

 

Що ти їси

У цьому стандарті варто врахувати:

  • побудову графіка відпочинку, робочих змін та перерв — зручного і гнучкого. До прикладу, працівниці та працівники можуть самостійно забронювати собі час у календарі для обіду та самі обирають, коли їм зручно виділити час на відпочинок — через зручні технологічні рішення, календарі, месенджери;
  • для балансу збереження репутації перед клієнтами та комфортом працівниць у зонуванні простору варто врахувати наявність відокремлення побутового приміщення для обіду;
    організацію простору відновлення: наприклад, у сучасних закордонних практиках зонування торговельних центрів, бізнес-лаунжів аеропортів і вокзалів — усюди, де простір перевантажений відвідувачами — набувають популярності «кімнати тиші» з приглушеним світлом, гарною звукоізоляцією та меблями для відпочинку і відновлення спокою;
  • надання персональної шафи чи полички для зберігання речей.

 

Висновки

Зараз не видається, що ці поради можуть бути вичерпними та вирішити всі складнощі, чи не так? Але і мета цього гайду по захисту здоров’я в нейл-індустрії — надихнути на зміни та пошук ваших власних кращих рішень.

Додавайте до цього, безумовно, неповного лістингу ідей, наприклад — лінію довіри, анонімну скриньку запитів допомоги в протидії домашньому насильству, матеріали з доступними програмами безкоштовної ментальної підтримки в зонах вільного доступу, «будильник» стакану води, фітнес-перерви для корекції постави, корпоративні заходи, формальні освітні інтенсиви, неформальні командні зустрічі — будь-що важливе та корисне з вашого досвіду.

На перший погляд може здатися, що такі підходи доступні лише великим і зрілим компаніям, які вже накопичили ресурс, а не маленьким студіям на старті.
Але варто поглянути на це з іншого боку: цей тип сервісу, принаймні сьогодні, будується саме на людях.

Тож підхід, заснований на турботі про команду, є виграшним як із прагматичних, так і з ціннісних міркувань. Адже кожен крок, що ставить людину — чи то клієнта, чи то команду — в центр процесів, наближає всіх нас до взаємоввічливого та сучасного суспільства, здатн

Текст: Юлія Броско, на основі рекомендацій і за сприяння команди MVK.

Фото: Олена Чикільова, mamarazzi.in.

Слідкуйте за новинами в

  Який манікюр зараз в тренді: найяскравіші дизайни літа 2025 на довгі та короткі нігті

Поділись:

Також читайте