Закрити
UA
Краса

Sustainability Talk: етичний косметичний бренд Lac Sante

Поділись:

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainable Talk ми говоримо про свідоме споживання та знайомимо вас з українськими сталими брендами, які не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. Тому ми хочемо представити косметичний бренд Lac Sante, адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання, варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із засновницею бренду Наталею Редько.

Як народилась ідея створення бренду?

Ми започаткували нашу компанію в м. Саки, Крим. Було бажання створити впізнавану якісну українську мінеральну косметику. Оскільки основним джерелом сировини, з якої вироблялась продукція, були лікувальні грязі Сакського озера, виникла ідея назвати компанію Lac santé, що у перекладі з французької значить «Озеро здоров’я». Перша лінійка складалась всього з 8 найменувань косметики, виробленої з Сакської грязі та її віджиму, вулканічної грязі з керченського півострова та бентонітової глини.

Розкажіть про ваше виробництво: звідки ви берете іншредієнти для створення своєї продукцї, упаковки?

На жаль, від Сакської грязі довелось відмовитись після анексії Криму, хоча весь маркетинг та ідеологія бренду будувались саме з акцентом на неї. З 2015 року мінеральні грязі брали зі Слов’янського, Куяльницького, Бердянського родовищ.

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Як на мене, найголовніше в роботі sustainable бренду – це відкритість в комунікації, освітній аспект й баланс в комунікації. Для того, щоб ідеї стійкого розвитку та свідоме споживання стали більш “своїми” для аудиторії про це потрібно говорити, пояснювати нюанси, ділитись цікавими фактами, розвіювати міфи, але ні в якому разі не повчати, це скоріше схоже на дружбу. Звичайно, важливо, щоб усі члени команди розділяли цілі бренду та були його амбасадорами. Не можна змусити людину щось полюбити – це завжди про щирість.

Як війна повливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

В перший же день війни всі співробітники роз’їхались: хто в тероборону, а хто став біженцем.    2  місяці ми не працювали, потім завдяки замовленням від постійних клієнтів запустили роботу. На час війни ми втратили доступ до всіх родовищ грязі, наші основні клієнти – санаторії також призупинили надання бальнеологічних послуг. Більшість покупців косметики також роз’їхались хто-куди.

Як український споживач реагує на вашу sustainable продукцію?

Частіше за все, якщо це перший контакт – дивуються якості. Коли люди зовсім не знайомі з брендом – інколи існує ціновий бар’єр, проте уже постійним клієнтам розповідати в деталях про якість компонентного складу і тому подібні речі не доводиться. Наприклад, продукти із нашої лінійки HOME SPA часто називають жартома “легальними наркотиками”. Буває, що люди звикли до певних консистенцій чи “ефектів”, як очищення до скрипу і очікують того ж від натуральної косметики, але вона працює інакше, тому повідомлення “а як правильно мити голову вашим шампунем” чи “як краще вмиватись гідрофільною олійкою” мають місце бути і це нормально, ми завжди раді відповісти. Також довгий час стикалися із міфом про обов’язково неякісний та дешевий український продукт, але здається ця фаза сприйняття українського бізнесу уже позаду.

Чим ви надихаєтесь при створенні косметичних лінійок?

Увесь асортимент було перезапущено декілька років тому і структура лінійок була продумана наперед. Ми дослідили потреби споживачів, виділили основні напрямки в догляді, подумали що такого особливого можемо запропонувати саме ми і почали тестувати формули й комплементарність усіх засобів. На це пішло десь трішки більше року. Компонентний склад продукту завжди обумовлений такими факторами: 1) направленість дії, 2) доступність компоненту на ринку для нішового виробника, дослідженість його дії, наявність відповідних сертифікатів 3) формула завжди працює комплексно, тому тут діє магія і знання професійних технологів, за кожною формулою стоїть дуже важлива дослідницька робота.

Сфера натуральної косметики насправді дуже динамічна і технологи повинні постійно тримати руку на пульсі. 4) Ми намагались зробити наші лінійки інтуїтивно зрозумілими (BASIC, LOVE YOUR AGE, NO PROBLEM…і тд), тим не менше, на сайті є доступний гайд та декілька публікацій про те, як комбінувати засоби між собою. Ідея в тому, що догляд не повинен бути перевантаженим й в ідеалі людина може мінімізувати свій щоденний догляд до декількох базових флаконів.

Ми не додаємо нові позиції в асортимент тільки щоб розширити його. Кожна позиція грає свою роль. Лінійку для волосся ми розробили після численних запитів і прохань від клієнтів, тому і оновили пінку для обличчя чи відкоригували інтенсивність сироватки NO PROBLEM. Перед початком війни ми тестували 3 нових продукти, але так і не встигли їх випустити і на усі з них ми отримували довгий час запити від постійних клієнтів та зібрали спеціальну тест-команду добровольців для апробації нових засобів для людей з різним типом шкіри, вподобаннями ароматів та текстур. Це був надзвичайно цікавий досвід створення чогось нового разом із клієнтами. Надіюсь ми повернемося до цього процесу згодом.

Читайте також: Найкраще для мам і малюків: британський бренд Little Butterfly London вийшов на ринок України попри війну

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І Як можна змотивувати людей до цього?

Відповідальне споживання вимагає  певного рівня самоорганізації та свідомості,  а більшість покупок люди роблять імпульсивно, керуючись емоціями. Крім того, дуже часто еко продукція коштує дещо дорожче, ніж масмаркет, та не завжди її можна купити у магазині біля дому/роботи. Як правило, потрібно витратити час, щоб детально ознайомитись з продукцією і підібрати те, що саме тобі підходить. Тобто свідоме споживання потребує зусиль зі сторони людини, до яких не всі готові.
Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Моє життя точно  змінилось, оскільки тих, хто  виробляє та споживає екопродукцію, об’єднують спільні цінності. Тобто ти стаєш частиною дійсно крутого ком’юніті. Потрохи твоє життя «обростає» новими якісними «зеленими» продуктами, які стають частиною тебе.

Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

Однією із глобальних проблем, що турбує – це поводження з тваринами. Тестування на тваринах, використання натурального хутра, ставлення до домашніх тварин, їх безконтрольне розмноження. Вважаю, що тварини не повинні бути жертвою людської ницості та жорстокості.