Закрити
UA
Краса

Sustainability Talk: український етичний бренд косметики DOTYK

Поділись:

Все буде свідома Україна!

В межах редакційного Sustainability Talk ми говоримо про свідоме споживання і акцентуємо увагу на тому, що українські сталі бренди не зупинили своєї роботи, навіть під час війни. На цей раз хочемо познайомити вас з DOTYK , адже своїх героїв, що стоять на варті свідомого споживання варто знати в обличчя. Сьогодні говоримо із співзасновницею бренду Христиною Яремою.
 
 
Як народилась ідея створення бренду?

Ще у 2016 році я почала цікавитись безпечною для здоров’я косметикою та стилем життя zero waste. На той час в Україні не було брендів косметики з безпечним складом та щоб запаковано не в пластику.

Тому довелося створювати косметику для себе власноруч. Я вичитувала властивості компонентів та рецепти косметики у всіх доступних ресурсах і так народилися 2 продукти, які до сьогодні є нашими бестселерами (звісно, з удосконаленнями): безпечний дезодорант, який працює і масло для тіла, яке допомагає навіть дуже сухій шкірі. 

Згодом подруги почали просити і їм зробити баночку дезодоранту, чи крему. А вже у 2017 році мій хлопець з бізнес-жилкою сказав: “Слухай, а чому б нам не створити свій бренд косметики?” І я, чомусь, без зайвих вагань погодилась. Так ми, 19-річні студенти створили DOTYK зі стартовим капіталом 4000 грн. 

Згодом я вступила на 3-річну програму навчання у Британії зі створення Natural Organic Skincare, ми створили сучасну лабораторію і до команди доєдналася мікробіологиня. За 6 років бренд сильно трансформувався. З невеликих партій натуральної косметики для локального споживача доріс до співпраці з крутими українськими брендами та вийшов на міжнародний ринок у США. 

Розкажіть про ваше виробництво: звідки ви берете інгредієнти для створення своєї продукції, упаковки?

Ми не втомлюємось збирати найякісніші компоненти з усього світу для наших засобів. Тож ми відвідуємо міжнародні конференції та виставки з новітніми компонентами. Так от минулого року ми були на найбільшій косметичній виставці у Парижі, де були представлені найсучасніші косметологічні дослідження та найбільш інноваційні компоненти. Звідти ми привезли чимало швейцарських компонентів та купу ідей для розробок нових формул.

Ми ніколи не будемо економити на собівартості інгредієнтів, тому обираємо лише найцінніші та найрідкісніші компоненти для засобів. Ми надаємо перевагу якісній коричневій скляній тарі. Наші баночки не пропускають сонячних променів та не б’ються при транспортуванні чи падінні. Таким чином наше пакування є довговічним та безпечним. Також ми приймаємо тару назад. Кожна клієнтка може відправити нам баночки. Після отримання ми їх миємо, стерилізуємо і використовуємо повторно. Окрім того, наш бренд плавно переходить на друк по тарі аби зменшити кількість сміття від наклейок.

Що найголовніше у роботі sustainable бренду?

Ніколи не збиватися з курсу, на який вказує моральний компас бренду. Тобто при прийнятті будь-якого, навіть дрібного рішення ми повертаємось до своїх цінностей, щоб переконатися, що ми не відходимо від них.

 

Як війна повпливала на вашу роботу? З якими труднощами довелося зустрітися?

Найбільшою складністю виявився імпорт. Адже ми привозимо більшість компонентів з Європи, а тару замовляємо контейнерами з Азії. Проте зараз більшість процесів стабілізувались. Разом з тим, ми почали експортувати нашу косметику в США великими партіями. Для нас дуже цінно, що в українському бренді побачили потенціал в час війни і захотіли співпрацювати саме з нами.

Як український споживач реагує на вашу sustainable продукцію?

Дуже і дуже добре. Раніше, ще у 2017-2019 екологічність була нашою провідною “фішкою”, через яку нас обирали свідомі споживачі. Зараз екологічність трансформувалася в базу, якої від тебе очікує клієнт. Тобто ти цим нікого вже не здивуєш, але якщо у тебе немає цієї цінності, то, ймовірно, клієнт тебе не обере. І це прекрасно, що український споживач диктує виробникам такі правила.

Чим ви надихаєтесь при створенні косметичних лінійок?

Всім, що оточує. Наприклад, на створення візуалу та пакування нас надихнула естетика фільму “Великий Гетсбі”, інтер’єр неймовірно красивого ресторану The Ivy та кольори улюбленого планера.

Для нас розробка нового засобу – це найсакральніший процес в житті бренду. Від моменту народження ідеї до її реалізації минає в середньому 1 рік.

  • Все починається із запиту. Наприклад, все частіше клієнти просять про антивіковий крем.
  • Тоді я тижнями вичитую властивості інгредієнтів, які вирішать саме цей запит. Читаю новітні дослідження та вишукую найякісніших постачальників.
  • Далі вмикається творчість: я намаюся поєднати компоненти у одну симфонію, витвір мистецтва. Мені важливо, щоб компоненти розповідали одну історію, а не були відірвані одне від одного. Так, наприклад, зараз ми розробляємо ідеальний антивіковий крем. Зібравши список компонентів,  які найкраще впораються із запитом, я побачила, що більшість з них мають морське походження: морський еластин, екстракт чорної ікри, морський колаген, спіруліна і багато іншого. Тому до складу увійдуть саме морські супер-герої, а крем буде мати назву Mermaid. Така ж історія з іншими засобами. Так до складу гелю для вмивання Matcha я надихалася японською чайною церемонією, тому до складу входять різні варіації та форми зелених чаїв.

Читайте також: Sustainability Talk: український етичний бренд косметики [M]2O

Як ви вважаєте, чому так важко перейти на відповідальне споживання? І як можна змотивувати  людей до цього?

Важко тому, що люди бачать цей процес дуже глобальним і складним. Людям часто видається, що “зелений” стиль життя вимагає повного перевороту в житті, а у них немає для цього ні енергії, ні знань. Хоча, насправді, це звичайні щоденні малесенькі вибори: кинути в сумку торбинку, щоб не брати в магазині кульок, замовити продукт у локального виробника, взяти із собою reusable пляшку для води та багато інших маленьких супергеройських рішень.

DOTYK мотивує клієнтів до відповідального споживання естетикою та якістю. Тобто ми створюємо красивий продукт із якісним та дієвим складом, який готовий стати улюбленим засобом кожної. А екологічність продукту “йде в подарунок”.

Чи змінилося ваше життя після переходу на «зелену сторону»?

Так, однозначно. У нас з’явилося більш цілісне сприйняття світу та розуміння історії кожної речі. Кожен предмет долає той, чи інший шлях до кінцевого споживача і саме цей шлях визначає його sustainability. Побувавши “по ту сторону” створення продукту, ми почали розуміти, яким продуктам слід надавати перевагу. І це: локальний виробник, безпечні складники, розумне пакування та ніякого мас-маркету.

Але найціннішим є відчуття, з яким ти лягаєш спати: усвідомлення, що ти сьогодні трошки врятував світ не роблячи нічого екстра-важкого. Просто роблячи маленькі правильні вибори на користь зеленої планети в бізнесі та в побуті.

 
Якби вам випала можливість вирішити одну глобальну проблему, то щоб це було?

З початком повномасштабного вторгнення важко мріяти про щось крім миру, та до 2022 ми страшенно мріяли про світ без сміття. Світ, де немає зайвих речей, де кожен робить покупки виважено, оточуючи себе лише улюбленими речима, які мають цінність та не захаращують своє життя і планету непотребом.