Інтерв’ю Ізабель Аджані про фільм «Маскарад», стервозність, секс та ейджизм
Суперзірка французького кіно актриса Ізабель Аджані розповідає про зйомки в комедії «Маскарад» Ніколя Бедоса та критикує свою героїню Марту. В авантюрній комедії режисера Ніколя Бедоса «Маскарад», яка вийде на великі екрани 8 березня, у суперзірки французького кіно Ізабель Аджані – одна з головних ролей. Вона зіграла Марту, старіючу актрису, ексцентричну, талановиту і все ще привабливу.
Про що ви подумали, коли прочитали сценарій «Маскараду»?
Отже, я прочитала це, і коли закінчила, хід моїх думок був приблизно такий: «О! Диявол! Цей прощальний вальс неймовірний – це прощання з цілісністю, безкорисливими бажаннями, з довірою, з моральними бар’єрами будь-якого роду. Кожен персонаж тут гірший за іншого! У тому числі й моя героїня Марта, ця «актриса і мучениця», яка, на мою думку, одягає маску стерви, щоб захистити себе від жорстокості світу, в якому живе.
Вас це не лякало?
Ми з Ніколя Бедосом хотіли спробувати. Я хотіла зіграти жінку, яка більше не вірить у свої здібності спокуси, за винятком тих випадків, коли вони коштують їй цілого статку у вигляді альфонсів. При цьому вона на межі непритомності з істерією при одній тільки думці про забуття або занепад своєї кар’єри, її поглинає нарцисична лють, коли вона розуміє, що більше не захоплює інших! Ні, страшно мені не було – було цікаво, адже гра персонажів – головне завдання у нашій сфері діяльності. Тому я з ентузіазмом підписалася на цей образ, несимпатичної, мстивої, зневажливої… гарпії, що зламана зрадою.
Ви вважаєте Марту несимпатичною?
Так, тому що вона несимпатична, попри все! Якби вона просто заспокоїлася на кілька хвилин, подивилася на речі в перспективі, зрозуміла, що вона ще не старезна, а лише жертва власних страхів. І якщо вона припинить спілкування з незрілими чоловіками, які уникають ознак старіння у протилежної статі, вона буде чарівною.
Ви занадто суворі до Марти.
Ніколя боявся, що я згладжу її «руйнівний запал», а це саме те, що цікаво втілювати. Я не збиралася використовувати пом’якшувальні засоби: зосередилася на тому, щоб грати справжню стерву, щоб називати речі своїми іменами! Ніколя навіть кілька разів просив мене бути трохи менш їдкою.
Марта дуже змінюється, коли Адріан робить їй пропозицію.
Так, ця пропозиція ніби заліковує всі рани та приниження. П’єр грає дуже добре, натякаючи, що навіть якби він мав приховані мотиви спочатку, тепер усе змінилося, вони будуть разом, про що вона мріяла. І оскільки бідна жінка зазнала різних зрад, вона вірить йому.
Як знімали ту страшну сцену, коли Марта кохається з Адріеном, а він дивиться фільм із молодою актрисою, щоб збудитися…
По-перше, під час монтажу Ніколя вирізав першу частину епізоду, в якому я танцювала щось на кшталт стриптизу, як у «9½ тижнів» під пісню Жанни Шераль, яка мала викликати в нього ерекцію (сміється). Адріан дивився скам’янілим на Марту. З актором П’єром Ніне все було легко: ми були як дві професійні горошини в одному стручці. Так, я велика шанувальниця свого партнера! Я надсилаю йому sms, повні захоплення, після перегляду його фільмів. Але щодо сцени з диваном, то я була дуже здивована, коли побачила готовий фільм: я не знала, що буде на екрані перегляду! На знімальному майданчику на екрані нічого не було. Ніколя сказав, що поставив би розпусну еротичну сцену… Насправді той фільм на екрані – його вибір.
Як ви одержали цю роль?
Ми випадково зустрілися, і я згадала про спільну роботу. На роль Марти він спочатку планував запросити іншу актрису, але вона була недоступна в призначені дати, тому він прийшов до мене, і я дозволила себе спокусити цією роллю. Для мене Ніколя Бедос – віртуозний режисер з унікальним стилем сучасного французького кіно, людина творча та дуже обдарована. Він здатний бути центром усієї кінематографічної машини: від написання сценарію до режисури, озвучування та редагування. Він свого роду Пігмаліон. Вміє знайти несподіваний ракурс для актриси і робить це чудово, як із Фанні Ардан, Дорією Тільє чи Марин Вакт.
Скажіть, важко співати capella без звуку перед великою аудиторією, як ви робите під час вечірки біля басейну?
У таких випадках я уявляю себе у захисному прозорому міхурі: це не відокремлює мене ні від кого і захищає від усіх. Ніколя зробив мені величезний комплімент після тієї сцени: «Я часто бачив свого батька та інших на сцені, але ти перевершила їх!» Я була ще більш задоволена, тому що він дозволив мені робити все, що захочу, в цей момент уявлення.
Правда, що ви опікувалися акторкою Марин Вакт?
Знаєте, на зйомках я легко стаю акторкою-матір’ю. Тепер ясно, що «Маскарад» призначений для демонстрації Марин Вакт. Вперше вона з’явилася у фільмі Франсуа Озона в ролі чарівної дівчини, що гіпнотизує тривожною красою з пасивністю характеру, яку Трюффо побачив у Катрін Денєв. Актриса іноді зустрічає режисера або знімається у фільмі, який стає головним у її житті. Для Марин таким фільмом зараз став «Маскарад».
А що для вас «Маскарад»?
В одному ряду з мозаїчними фільмами Майка Ніколса, Дугласа Сірка, Біллі Уайлдера… і навіть великого Хічкока!
Читайте також: МАРГО РОББІ ПРО РОБОТУ НАД ФІЛЬМОМ «ВАВІЛОН», СЕКС-СИМВОЛІВ ГОЛЛІВУДУ ТА ЗАПАЛЬНІ ТАНЦІ