Запобігання культурній загрозі та фінансуванню агресора
Блокування російських пісень – ініціатива, що є відповіддю на існуючу стратегічну загрозу, яку створює російський контент в українському інформаційному та культурному просторі.
Українські творці та автори закликають заблокувати завантаження і стримінг російських пісень.
Громадська організація “Українська агенція з авторських та суміжних прав” закликала органи державної влади розпочати діалог з офісами популярних стрімінгових платформ. Мета – блокування російських пісень, завантаження і стримінг на території України.
У зверненні наголошується на стратегічній загрозі російського контенту:
“Протягом багатьох років країна-агресор росія проводить щодо України системну інформаційну та культурну експансію, поєднуючи її з актами тероризму та прямим військовим вторгненням”.
Зокрема, росія вкладає величезні ресурси у створення та просування серед української аудиторії російськомовного музичного та аудіо-візуального контенту на музичних платформах та в соціальних мережах. Це має негативний ефект на українське суспільство.
“Ці випадки не лише сигналізують про проблему, а й демонструють приклад деструктивного ефекту – просування російських наративів та монетизації контенту країни-агресора за рахунок українських слухачів”, – зазначається у зверненні.
“Українська агенція з авторських та суміжних прав” надає приклади. Це пісня Sigma Boy російською мовою та трек Homey гурту AY YOLA, які нещодавно стали вірусними в Україні та очолили топ-чарти Apple Music Ukraine. Музиканти цих російських гуртів публічно відмітили суттєвий дохід від платних прослуховувань з України. Вони заявили, що направляють його на підтримку російських військових задіяних у війні проти України.
“Незважаючи на вибухи тисяч російських шахедів, сотень ракет, мільйонів снарядів та FPV-дронів, що принесли біду і смерть в українські сімʼї, незважаючи на сотні тисяч загиблих і поранених українських захисників на фронті, українці продовжують слухати російські пісні, а окупанти вкладати колосальні кошти для того, щоб просувати їх, а через них вживлювати пропагандистські наративи про “одну мову і один народ” серед української аудиторії. Важливо також зауважити, що до повномасштабного вторгнення і навіть протягом першого року після, певні українські лейбли мали договори і представляли російські музичні лейбли, такі як Warner Russia, просували російських артистів тут, а також робили релізи нових пісень, користуючись агрегатором Believe, який досі працює і заробляє в росії”, – розповідають в Агенції.
Українські автори, які підписали документ, зауважили, що українська музична індустрія воєнного часу не має достатньо ресурсу, щоб самостійно протистояти потужному російському медіакатку:
“Ми потребуємо підтримки зі сторони держави. Інакше ризикуємо програти боротьбу за серця, свідомість та плей-листи українців”.
Фото: Kelly Sikkema / Unsplash