Закрити
UA
Культура

Дарія Шаповалова: про українську моду, майбутнє та технології

Поділись:

Українська модна індустрія активно розвивається, але для стрімкого кроку вперед їй не вистачає кількох штрихів. Ми поговорили на цю тему з Дарією Шаповаловою – засновницею Mersedes-Benz Kiev Fashion Week і Kiev Fashion Technology Forum – і з’ясували, в якому напрямку варто рухатися молодим дизайнерам, чому мода і технології нерозривно пов’язані і чого очікувати від ринку онлайн-рітейлу. час.

Дарія Шаповалова

Про українську фешн-індустрію

Оскільки ми єдині в країні, хто займається експортом українських дизайнерів – через наше паризьке агентство та шоурум More Dash, я можу констатувати зростання продажів у 20-30% щосезонно. Це чудовий результат. Цього року відкрився ЦУМ і, незважаючи на плаваючий графік відкриття, проект значно і позитивно вплине на ритейл в Україні. Vogue змінив власника та головного редактора, до зміни власника готуються інші модні журнали – загалом цей рік був дуже складним, але загалом позитивним для локальної модної індустрії.

Якщо говорити про Україну, у фешн-індустрії все зростає та розвивається. У світі немає якогось нищівного зростання продажів. І це нормально, враховуючи, наскільки це є високо конкурентним ринком. Тим більше, що ми живемо в епоху over consumption. Подивіться на такі проекти як стиліст-чат бот Epytom, який вчить нас складати гардероб із 40 найпотрібніших речей. Цей проект створила моя подруга, яка живе в Сан-Франциско, – вона, як і багато моїх друзів, впевнена, що одягу в нас достатньо. У ситуації, коли мільйони хочуть витрачати гроші на гаджети, знання та подорожі, одяг стає продавати все складніше.

Дарія Шаповалова

Про молодих українських дизайнерів

Відкриттям року я вважаю бренд Marianna Senchina. Дизайнер братиме участь у одній дуже важливій світовій ініціативі вже у лютому. Крім того, вона вже підтвердила продаж у більш ніж п’яти статусних закордонних рітейлерах. Маріанна досить недавно почала, тому це відмінний результат.

Загалом молодим українським дизайнерам пробитися на ринок не складно, якщо робити якісний, зрозумілий продукт з адекватною ціною. Ринок в Україні великий та чуйний. Головне – чудово знати, що і кому продавати, що робити, як налагодити виробництво, канали продажів, потоваришувати з пресою, знайти своїх перших баєрів та supporters. У нас, до речі, все більше дизайнерів почали насамперед думати не про речі, а про те, як побудувати бренд, бізнес. Це правильно. І до речі, у нашому Kiev Fashion Institute найпопулярніший курс – саме бізнес, а це багато про що говорить.

Про Fashion Technology Forum

За кілька днів у Києві відбудеться перший Міжнародний форум індустрії моди та нових інформаційних технологій. Це тренд і я не хочу, щоб українська модна індустрія відставала. Технології та мода дуже активно взаємодіють у світі, а в Україні – ні. Моє завдання – це виправити, розповісти модному ком’юніті про те, як вони можуть підвищити продаж за рахунок правильного використання технологій. Раніше всі мріяли продавати приватним клієнтам, потім завдяки нам зрозуміли, що головне – це баєри великих магазинів, а тепер я хочу прищепити кожному дизайнеру те, що мають бути грамотно працюючі інтернет-магазини. Та й не лише магазини – подивіться, скільки існує цікавих технологічних рішень, як розвивається ринок та як сильно ми відстали.

Дарія Шаповалова

Про моду та технології

На перетині різних сфер часто з’являються унікальні проекти. Так сталося з фешном та технологіями. Згадаймо, наприклад, Net-A-Porter. Це теж свого роду проект на стику моди та технологій: хто 15 років тому думав, що ми купуватимемо одяг онлайн. А тепер ми купуємо її не просто онлайн, а ще й зі смартфона. А що вже казати про технологічні інновації у тканинах – там же можна робити дивовижні речі!

Всі зміни в моді надалі стосуватимуться технологій. Я відчуваю, на нас чекає час сильних змін. Тому наше завдання – встигнути за ними, а отже, потрібно першими знати про тренди. Саме про них говоритимуть багато речників майбутнього Міжнародного форуму індустрії моди та нових інформаційних технологій.

Про майбутнє електронної комерції та рітейлу

На мій погляд, майбутнє – у здоровій взаємодії онлайн та офлайн, так само як і в медіа. Журнали не зникнуть – просто зміниться стиль подачі, зменшаться їхні тиражі в офлайн, але збільшиться охоплення у соціальних мережах та Інтернеті. Так відбуватиметься і в торгівлі: змінюватимуться тренди, але сутність залишиться тією ж.

Статті на тему
Куди піти: перший міжнародний форум Kiev Fashion Technology Forum
Вечірка у київському бутіку Dolce & Gabbana
Тиждень моди у Мілані: українські дизайнери у списку найкращих зі Східної Європи

Фото: Анна Сандул
Також читайте