В Україні випустили особливий настінний календар на 2021 рік – його героїнями стали відомі неетнічні українки, які розповідають про ставлення українського суспільства до міжетнічних родин та, зокрема, жінок.
Календар під назвою “СВОЯ” зібрав історії тринадцяти героїнь – різних на вигляд та різних за етнічним походженням жінок, які живуть та реалізуються в Україні. Серед героїнь проєкту: популярна співачка Michelle Andrade, головна редакторка Української правди Севгіль Мусаєва, телеведуча Кароліна Ашіон, заступниця Міністра економіки України Світлана Панаіотіді, громадські діячки, фотографки, дизайнерки та та мисткині.
За задумом авторок, календар покликаний привернути увагу до мультикультурності українського суспільства, а також сприяти подоланню негативних гендерних стереотипів та міжетнічних упереджень серед українців.
“СВОЯ народилась після того, як ми з подругами почули історію тринадцятирічної дівчинки, яка живе і навчається в Києві. Через свій колір шкіри, вона щодня стикається із надмірною і часто негативною увагою. Нам захотілось показати цій дівчинці і тисячам тих, про історії яких ми не знаємо, що різних на вигляд і різних за походженням українок багато, і що кожна з них так само як і я – своя в Україні. Хочеться аби голос різноманіття був почутий, аби дівчатка та жінки, які стикаються з нетерпимістю, надихались історіями наших героїнь, і відчували себе своїми”
– Світлана Заліщук, співавторка ідеї.
Календар “СВОЯ” є колаборацією українських громадських діячок, професіоналів fashion-сфери (Наталія Осадча, fashion-директор ELLE Україна, Денис Маноха, фотограф Harper’s Bazaar, Vogue, ELLE) та відомих українських брендів The COAT by Katya Silchenko, Kacharovska та Guzema. Кожен охочий може завантажити календар на сторінці проєкту в інтернет-виданні УП.Життя.
“Цей календар є унікальним явищем. Ми об’єднали представників індустрії моди та українських громадських діячок бо віримо, що мода може і має стати джерелом цінностей, ефективним каналом комунікації ідей. Боротьба за права людини, боротьба проти будь-якої нетерпимості та дискримінації має стати модною”
– Наталія Бакуліна, продюсерка проєкту.
“Ми віримо у позитивний тон комунікації, у те, що мода і культура здатні творити зміни, яких часто важко досягти законами чи політичними ініціативами. Цим календарем ми показуємо, що боротьба за відкрите суспільство, повагу до етнічної чи будь-якої іншої інакшості, за гендерну рівність, може бути красивою, може бути модною”
– Світлана Заліщук, співавторка ідеї кампанії СВОЯ.
Героїні та авторки ідеї планують дарувати календар українським громадскьким діячам, лідерам думок, а також найбільш активним учасникам кампанії СВОЯ у соціальних мережах. Таким чином авторки проєкту хочуть сприяти позитивному висвітленню мультикультурності та толерантності у суспільстві, посилити голос жінок у медіа.
Календар “СВОЯ” став першим етапом великої соціальної кампанії, яка передбачає випуск документального фільму про переваги та труднощі життя і реалізації жінок різного етнічного походження в Україні, публікації їхніх історій у мережі та українських медіа.
Історії героїнь кампанії “СВОЯ” будуть публікуватись на порталі інтернет-видання УП.Життя та Instagram-сторінці кампанії. Окрім того, героїні кампанії закликають жінок неукраїнського етнічного походження ділитися у соціальних мережах своїми власними історіями під хештегом #SVOYA.
“Наші героїні уособлюють нову українську ідентичність як політичної нації, що об’єднує сильних і різноманітних. На 30-му, ювілейному році з дня проголошення Незалежності Україна продовжує творити свою нову ідентичність, невід’ємною частиною котрої є про-європейські прагнення та основоположні цінності демократії та захисту прав людини. Цей календар нагадуватиме і нашим політикам, і міжнародним партнерам про те, що Україна продовжує інтегруватися в європейський простір та поділяє основоположні цінності відкритого суспільства, мультикультурності та толерантності”.
– Севгіль Мусаєва, героїня кампанії СВОЯ.