Сила сучасної жінки, гармонія протилежностей та різнобарвне хутро – презентація взуттєвих колекцій в рамках Мілансього тижня моди.
Під час тижнів моди проходить серія ексклюзивних презентацій, де особливу увагу приділяють взуттю. Саме взуття завершує образ, надаючи йому характер та настрій. Made in Italy досі залишається символом найвищої якості, і всі провідні бренди виробляють свою продукцію саме на iталiйських фабриках.
Взуття здатне перетворити будь-який образ на яскраве модне висловлювання, підкреслюючи індивідуальність та стиль. Від класичних силуетів до сміливих експериментів, від вінтажних відсилок до ультрасучасних інновацій — дизайнери пропонують безкінечні можливості для самовираження.
Без сумніву, одним з найпомітніших трендів сезону стане взуття з анімалістичними принтами та хутром. А що ще? Нижче — провідні колекції взуттєвих брендів сезону осінь-зима 2025/26.
Бренд маніфестує бунтарську жіночність, натхненний естетикою рок-ікон 1990-х. Сміливі, незалежні та провокаційні, ці музи відмовляються залишатися в тіні, перетворюючи свою ексцентричність на джерело натхнення.
Чорний шкіряний тотал-лук з клепками, металевими деталями та пірсингом поєднується з витонченою чуттєвістю та викликами. В колекції представлені ботфорти з металевими елементами, ботильйони з шкіряними квітами та ланцюгами, а також готичні “мері-джейн” з шипами.
Дизайнери AGL грають на контрастах: м’яка штучна хутряна обробка сусідить з агресивними готичними аксесуарами. Колірна палітра будується на глибокому чорному, червоному, білому та відтінках землі, доповнених анімалістичними принтами. Кожна деталь — чи то шкіряні банти, чи то ефірні аерографічні переливи — підкреслює ідею свободи самовираження без компромісів.
Fratelli Rossetti представив колекцію “Я”, присвячену легендарним мокасинам Brera та їхнім шести унікальним версіям, кожна з яких відображає окрему особистість. Мокасини «Я iкона” втілюють безчасову елегантність, тоді як “Я дикий” відтворюють більш зухвалий образ з малюнком “гепард” та контрастними шкіряними вставками.
В “Я затишний” тепло і комфорт поєднуються з актуальними трендами, а “Я подвійний” привертає увагу яскравим контрастом кольорів, символізуючи багатогранність особистості.
“Я закомплексований” захоплює складними вишивками та текстурованими тканинами, в той час як “Я хрусткий” пропонує нове трактування класики через майстерну обробку шкіри.
Aquazzura запросили гостей до історичного Palazzo Gallarati Scotti, де розкішна архітектура стала ідеальним фоном для нової лінії. Натхнена елегантністю та майстерністю, колекція втілює сучасні форми з акцентом на витончену розкіш та практичність.
Виняткові матеріали, такі як замша, оксамит, металізована шкіра з тисненням під змію та прозора сітка, створюють гармонійне поєднання класики та новаторства.
Окрім фірмових туфель на високих підборах, бренд розширює асортимент за рахунок взуття на плоскій підошві та середньому каблуці для різних життєвих ситуацій. Включені відтінки мокко, баклажанового, ніжно-рожевого, а також яскравий аквамарин та смарагдовий.
Aquazzura продовжує свою традицію елегантності, пропонуючи взуття, яке ідеально поєднується з будь-яким образом, від ранкових прогулянок до вечірніх виходів.
Колекцiя “Троянда Вів’є”, натхненна подвійною природою троянди, символу крихкості та сили, романтики та рішучості, стала переосмисленням спадщини модного будинку. Креативний директор Герардо Феллоні втілив культовий квітковий мотив в елегантних деталях: скульптурних металевих бутонах, закручених шкіряних вузлах і повітряних смугах органзи.
У центрі уваги — оновлена модель Rose Vivier, де червона атласна троянда, виконана за ювелірною технологією, вінчає лаконічну форму туфлі. Клатч тієї ж лінії грає на контрастах: строгі геометричні лінії доповнені округлою ручкою з шипами, створюючи відчуття витонченої відчайдушності.
У палітрі колекції — яскраві відтінки рожевого, помаранчевого, зеленого і фіолетового, що передають життєрадісний дух марки. Дім додає нові версії каблука Virgule та легендарного Jewel Heel, який обожнювала сама Марлен Дітріх.
Завершальним акордом презентації стало хореографічне виконання балерин Паризькoï національноï опери, чиї плавні рухи, відображаючись у дзеркалах, нагадували легке розкриття пелюсток троянди.
Mach & Mach показали свій “Космос”. Натхненна астрономічною тематикою, лінійка занурює глядачів у світ, де майстерність та інновації поєднуються в ідеальній гармонії. Командою була створена спеціальна інсталяція в співпраці з міланською студією OBJECTS ARE BY та креативним колективом Mammafotogramma.
В центрі уваги — витончена техніка “плаваючих перлин”, що відображає ручну роботу та акцент на деталях, характерних бренду.
В декорі — сріблясті текстуровані елементи нагадують місячні поверхні, а взуття бренду — від моделей з подвійними бантиками до колекцій Orchid і Galaxy — розташовані як сузір’я, що обертаються в космічному просторі. Важливою нотою є скляний глобус, який розкриває тонкі деталі кожного виробу, створюючи ефект космічної подорожі.
Простір доповнює арочна тканинна відеопанель та величезний сріблястий місяць, який наповнює атмосферу світлом, підсилюючи відчуття містичного космосу.
Гармонія протилежностей, баланс елегантності, сміливості й тактильного задоволення від креативного директора Сандри Чой. Бренд наповнив колекцію глибокими текстурами, виразними силуетами та теплими відтінками — від коньячного і шоколадного до сяючого золота та благородного чорного.
Еклектичні поєднання матеріалів, включаючи м’яку наппу, оксамитову замшу та глянцеві зміїні принти, створюють ефектний візуальний контраст. Нові моделі взуття — від скульптурних туфель Farren і об’ємних лоферів Tylor до графічних ботильйонів Camie —досліджують пропорції та естетику архітектури.
Легендарна лінія Scarlett розширюється, представляючи балетки з корсетними ремінцями та ефектні туфлі з фірмовим каблуком у вигляді каплi. Делікатність зустрічається з бунтарством, а вечірній шик проникає в повсякденні силуети, створюючи унікальний стиль, де чуттєвість матеріалу стає головним акцентом.
Поетичне втілення італійського ремісничого мистецтва, натхненне природою регіону Марке. Величні вершини Сибілліні, залиті перлинним світлом, відобразились у теплій палітрі сезону: від верблюжого і терракотового до глибоких бордових акцентів.
М’яка замша, лакована і теляча шкіра створюють ідеальний баланс між традицією та інновацією, а культовий Arancio Santoni — яскравий колір заходу сонця — надає образам фірмову виразність. Підкладка з кашеміру та вовни мериноса посилює відчуття затишку, нагадуючи про зимові пейзажі.
Кристали, ручне фарбування та вишукані деталі перетворюють кожну модель на витвір мистецтва. Ця колекція — одіссея майстерності та пристрасті, де сучасний дизайн переплітається з вічною елегантністю та приурочена до 50-річчя бренду.
Бренд подарував витончене переплетення минулого й сучасного, в якому елегантність мінімалізму сусідить з містичною декоративністю.
Як справжній вікторіанський кабінет рідкостей, вона перетворює хаос і простоту в гармонійний союз, створюючи взуття та сумки, наповнені змістом і символікою.
Натхненний ентомологією, глибинами океану, ботанічними ілюстраціями та езотерикою, Amato Daniele представив вишивки з крилатими комахами, мушлями, квітковими мотивами та астрологічними знаками — це запрошення до подорожі світом спогадів, почуттів і мрій.
Назва “Жінка-метелик” виражає сміливий синтез традицій та інновацій. Черпаючи натхнення в знакових культурних епохах, Чезаре Казадей транслює їх через призму сучасної естетики, створюючи моделі для впевненої і вільнолюбної леді.
Ефектні леопардові принти, дзеркальна шкіра та текстуроване штучне хутро гармонійно поєднуються з глибокими відтінками карруби, амарени та синього тролля. Знакове взуття бренду представлене культовими моделями: чоботами Aurora з витонченою накидкою, ботфортами-трансформерами та ретро-платформами Patty.
Важливу роль відіграють і аксесуари, включаючи сумку Borsa Hobo та сяючий клатч Starlink. Casadei в черговий раз підтверджує свою майстерність, пропонуючи аксесуари, в яких елегантність зустрічається з силою, а жіночність — з зухвалістю.
Le Silla розмиває межі реальності та фантазії, створюючи чуттєву історію про силу та крихкість сучасної жінки. Надихаючись пicнею Virtual Insanity групи Jamiroquai, колекція балансує між вінтажними елементами та інноваційними матеріалами, відображаючи естетику ночей мегаполісів.
Ботильйони та чоботи з клітинною структурою, прикрашені гальванізованими носками, підкреслюють образ загадкової героїні. Західний стиль отримує нове прочитання у чоботах з бахромою та гострим каблуком, а анімалістичні мотиви розкриваються у високих ботфортах та взутті з поні.
Культові човники та мюлі отримують нові відтінки — від насиченого вишневого до глибокого синього кольору. Розкішна лінія Gilda переливається кристалами, а витончені туфлі Petalo доповнюються пелюстковими деталями.
Майстри втілюють спокусливу елегантність, що стала підтердженням справжньої краси та розкоші. Високе мистецтво та використання найбільш дорогоцінних матеріалів — основа по-справжньому гламурних моделей. Чисті та витончені силуети, виконані з найм’якшої шкіри, набувають вишуканої аури.
Деталі говорять самі за себе: золоті оздоблення та елементи, натхнені арт-деко, символізують повернення до архетипічної краси, яка відгукується в кожному часі.
Палітра відтінків замші для культових туфель включає понад 30 варіантів, від насиченого фіолетового — головного кольору сезону, до найвитонченіших коричневих тонів, від світлого Техасу до глибокого Мока.
Нова висота підбора 95 мм, доповнення до традиційних 85, 105 та 115 мм, вносить сучасну вишуканість і більш делікатний, жіночний стиль. В цілому, лінійка являє собою заворожуючу метафору повернення до класичної, незмінної краси.
У 2025 році Baldinini відзначає 115-річчя і приурочує його до важливих подій. Серед них — внесення бренду в престижний Реєстр історичних марок, що стало визнанням історичного та культурного внеску компанії в розвиток Італії, а також відкриття шоуруму в Мілані в самому центрі модного кварталу.
На сезон осінь-зима 2025/26 представляють моделі Dieci10, що символізують дату заснування бренду, а також нові моделі Triade та колоноподібний каблук, натхненні архівами Baldinini.
Stuart Weitzman втілив силу сучасної жінки, що об’єднує в собі вразливість та рішучість. З головного — елегантні силуети з акцентом на контрастність: від витончених човників на скульптурному каблуці до грубих черевиків на масивній підошві.
Палітра поєднує пудрові ягідні відтінки з природними тонами горіха та небесно-блакитного. В колекцію увійшли оновлені версії знакових моделей бренду, включаючи культові чоботи 5050 та лінійку Vinnie з геометричним каблуком.
Вперше представлена лінія аксесуарів, серед яких сумка Mia в універсальних варіантах. Декорації презентацiï, що поєднували індустріальний стиль та природні елементи, символізували багатогранність сучасної героїні бренду. Доповнила лінійку капсула з блискучих туфель, створена в колаборації з Swarovski.
Джузеппе Занотті повертається до витоків, модернізуючи ключові коди бренду. Мінімалізм і вишуканість форм поєднуються з витонченими декоративними акцентами, перетворюючи аксесуари на справжні витвори мистецтва.
Два ключові силуети – масивний блочний каблук і витончена шпилька – балансують між днем та ніччю, пропонуючи елегантні та сміливі рішення.
Геометрія ліній в моделях Brendha та Mya підкреслюється золотими деталями, а культові Venere та Intriigo блищать кристалами.
Новинкою сезону стали лодочки на 50-міліметровому каблуці — справжня альтернатива балеткам. В палітрі несподівані для зими рубіновий, смарагдовий та кавовий відтінки, доповнені класичним чорним.
Колекція “Золотий вік” стала справжнім триб’ютом до золотої епохи, вона втілює синтез ручної майстерності та яскравої креативності, де вишукана золота вишивка стає символом гармонії між традиціями та інноваціями.
Центральним елементом обрали моделі Cleo та новинки — мюлі та слiнгбеки, прикрашені кристалами, що створюють атмосферу екзотичних мрій. Елегантність проявляється і в моделях Full Crystal, де туфлі, черевики та балетки покриті сотнями блискучих кристалів, надаючи їм неперевершене сяйво.
Новаторська модель Wave з плавними лініями, що нагадують морські хвилі, прикрашена чорними кристалами, що додає сучасний графізм. Стриманий грайливий дух лінійки знаходить вираз у новому аксесуарі Spark — кільцевому браслеті у вигляді змії, усипаному каменями та виготовленому в яскравих металізованих і оксамитових тканинах.
На додаток до взуття, Rene Caovilla представив ексклюзивну лінію мінісумок, серед яких виділяється маленька Bucket bag, повністю покрита стразами та виконана в теплих золотистих відтінках, а також сумки Wave та BauleKo, що стали вишуканими акцентами колекції.
Текст: Тетяна Тука
Фото: надані брендами, Aquazzura, Gianvito Rossi, Mach & Mach, Amato Daniele — вiд автора