Ідеальні образи, які навіть понад півстоліття залишаються затребуваним “надихаючим матеріалом”.
Багато хто вважає, що захоплення кінематографа маленькими чорними сукнями почалося з фільму “Сніданок у Тіффані”. У першому кадрі героїня Одрі Хепберн з’являється рано-вранці у магазину відомого ювелірного бренду, одягнена в ідеальний елегантний образ, величезні окуляри і перлове кольє. Саме так почалося поклоніння режисерів найефектнішому жіночому вбранню. Проте, після тріумфального образу Холлі Голлайтлі в кіносередовищі з’явилося ще десятки маленьких чорних суконь, що стали не менш культовими. Втім, як і до “Сніданку у Тіффані” – образ Одрі не був першим у своєму роді. Досліджуємо знакові образи з картин – аналіз маленької чорної сукні – основи всіх основ.
Якщо ви всерйоз вирішили вивчити історію маленької чорної сукні у кінематографі, але почати радимо з картини 1944 року “Мати і не мати”. Пам’ятайте, легендарне виконання пісні Як мало We Знати Лорен Беколл у переповненому людьми барі? Чорна атласна сукня вільного фасону з вирізами на талії, довгими рукавами та V-подібним вирізом – класика військової вечірньої моди.
Фільми 40-х років жанру нуар породили один із найпопулярніших кінотипажів – Femme fatale. А першою відомою “жіною-вамп” стала двоособлива героїня Ави Гарднер зі стрічки “Вбивці”. Важливо, що саме образ, у якому ми вперше бачимо Кітті, від початку розставляє всі крапки над i, розповідаючи, дівчина якогось типу перед нами. Чорна атласна сукня з драпіруванням та ліфом-бантом, що переходить у бретельку на одне плече, придумала художник по костюмах Віра Вест, яку називали дизайнером haute жах.
Нарешті, ми дісталися того самого знакового “маленького чорного плаття”, автором якого є культовий Юбер де Жіванші. Відтінок глибокої ночі, облягаючий фасон, дуже вузьке, доповнене перловим кольє та довгими рукавичками — авторитетний образ, який після виходу картини копіювали багато знаменитостей, а режисери не відмовляли собі в задоволенні проводити fashion-аналогії.
Читай також: Чорно-біла класика: fashion-зйомка “Marly-le-Roi”
А ось і по-справжньому знаковий образ авторства Живанші, натхненний Одрі Хепберн. За логікою саме чорна сукня із щільної бавовни, в якій Сабріна з однойменної картини приходить на побачення з Лайнусом, мала стати культовою. Щільно облягаюча талія, пишна спідниця, декольте-човник, що приховує ключиці, яке отримало ім’я головної героїні — подібний фасон сукні після виходу картини в 1954 році став найпопулярнішим у світі.
Фільми з П’єром Рішаром — окрема історія, адже це не тільки годинник приголомшливого гумору, а й джерело модного натхнення. Напевно, всі пам’ятають трилогію для невдахи шпигуна-піаніста, початок якої було покладено в 1972 картиною “Високий блондин в чорному черевику”. Якщо ви дивилися фільм, то забути вже точно не могли. Маленька чорна сукня героїні Мірей Дарк авторства Хлопець Скеля – Вершина спокусливої моди. Скромне спереду, з високою горловиною та довгими рукавами, ззаду воно відкриває вигляд не лише оголену спину акторки, а й на саму верхівку куприка. Прикраса у вигляді тонкого ланцюжка лише акцентує увагу на не вульгарній, а важкій чуттєвості сукні.
Тепер переходимо до вивчення мінімалістичних 1990-х, причому лаконізм тут відчуватиметься починаючи з відсутності яскравого декору і аж до мінімальної довжини. Чорне плаття-майка виглядає спокусливо, відкриваючи вид на ідеальні ноги Керрі. Недарма цибуля вважається однією з найсексуальніших за всю історію серіалу.
Читай також: Палетка квітів: Pantone оголосив 10 найпопулярніших відтінків сезону весна-літо 2020.
Стати дівчиною Бонда — все одно, що отримати світову ліцензію на право називати себе однією з найкрасивіших і найсексуальніших серед існуючих на планеті дівчат. Героїня Єви Грін Веспер – типова Femme фатальний, Якої для того, щоб виділятися в натовпі, потрібна лише ідеальна маленька чорна сукня і червона помада. Максі-довжина, облягаючий фасон, розкішний сатин, широкі бретелі і глибоке декольте – ніякої химерності, а лише нескінченна привабливість.
Героїня Ольги Куриленко із чергової картини “Бондіани” відкриває еру нового силуету маленької чорної сукні. Його можна носити, як виявилося, не лише ввечері та в рамках урочистостей, а й у парі з кобурою та вогнепальною зброєю. Досить сміливе декольте, щільне облягає фігуру фасон, міді-довжина, “повітряна” спідниця і дивовижний розріз – просто, елегантно і буденно.
Крихітка Дженні – володарка титулу “королеви гранжу” серіалу “Пліткарка”. Вона амбітна і неймовірно талановита – протягом усіх 6 сезонів сама вигадує собі вбрання. Втім, коли вона приміряє дизайнерське вбрання, її краса досягає нового рівня замилування. Чорна облягаюча міні-сукня, прикрашена готичними блискітками та драпіруванням – приклад ідеального МПП покоління міленіалів.
Сподіваюся, ви ще пам’ятаєте ту саму знакову сукню з кінострічки “Сабрина”? Одне з численних МПП, у якому героїня Рейчел Броснахен з’являється на своїх стендапах точно повторює фасон культового образу Одрі. Навіть бантики на плечах були збережені. Ретро-образи з серіалу “Дивовижна місіс Мейзел” заслуговують на окрему статтю, адже не дарма телефільм називають найстильнішим за останнє десятиліття.
Том Форд не тільки створює ідеальні богемні образи для найгламурніших, найбагатших і найзнаменитіших, але й знімає естетично шикарне кіно. Його остання робота “Під покровом ночі” – ода сильної та впевненої в собі жінці, яку у стрічці втілює героїня Емі Адамс. І, звичайно, у гардеробі сучасної дами обов’язково має бути маленька чорна сукня міді-фасону- з довгими рукавами, формату “футляр”, з неймовірним декольте.
Маленька чорна сукня виглядає ефектно і на знімках із чергової червоної доріжки, і на кадрах зі знакових кінострічок. І нехай вас не бентежить його найменування: перше слово в стабільному терміні не завжди потрібно розглядати так прямолінійно. Відсутність яскравого декору, елегантний силует та знаковий відтінок – ода грації та жіночої краси у найкращих традиціях Коко Шанель. У гардеробі кожної дівчини має бути хоча б парочка ідеальних МПП — натхнених знаковими кінообразами або ті, що допомагають вам ставати героїнею власного фільму.