В рамках проекту “5 суконь – 5 історій успіху» від бренду ділових суконь ЛІТА К Книжковий сомельє в BOtaN Альона Іванова поділилася своїми секретами успіху.
— З чого розпочиналася ваша бізнес-кар’єра?
— З того, що у 18 років я почала жити сама, без батьків, одразу після школи пішла працювати паралельно з освітою. І взагалі люблю працю. Мені здається, початок був саме тоді. Хоча до своїх бізнес-проектів у ті часи було ще далеко.
— Як ви шикували свій шлях до успіху?
— Ну, я ще на ньому поки що, на шляху. Щиро кажучи, конкретного плану побудови своєї кар’єри в мене ніколи не було. Можливо, з ним справи пішли б інакше, але мені більше подобається бути в моменті і прислухатися до себе. Завдяки цьому у мене в житті було кілька крутих поворотів, я жодного разу не працювала на нелюбимій роботі і ще ніколи не шукала роботу цілеспрямовано. У мене навіть немає резюме. Завжди все складалося якось само собою, робота знаходила мене сама і я вибирала з кількох пропозицій.
Читайте також: ДІЛОВИЙ РОЗМОВ: 8 ПИТАНЬ ДО СВІТЛАНИ МУСІЙ
— Як сильно змінився ваш характер у бізнес-середовищі?
— Ніяк не змінився, сподіваюся, хоч загальні враження від життя стають багатшими. Робоча сфера життя допомагає мені набувати нових навичок, а від якихось, навпаки, відмовлятися: наприклад, я вже майже не боюся публічних виступів, майже вільно говорю українською, вже не реагую гостро на відверту дурість. Знаю і вмію працювати в різних ритмах і припиняти роботу іноді, щоб перезавантажитися або просто тому, що бездіяльність може бути продуктивнішою за дії. Все це пізнається у праці, на досвіді та з часом.
— Хто став для вас прикладом для наслідування?
— У різний час прикладами для захоплення були різні люди, частіше це не відомі персонажі, а якісь реальніші, близькі історії. З широко відомих можу назвати хіба що Ксенію Собчак. Я із задоволенням спостерігаю за її кар’єрою, розвитком, багато чого в ній мені імпонує. У тому числі стиль та зовнішній вигляд.
– Як створювали ідеальний для себе діловий образ?
— До одягу у мене дві головні вимоги – комфорт та зручність. Так, я знаю, що це синоніми, але решта для мене вторинне. Обожнюю натуральні тканини, зручні силуети, якщо річ ще й гарна – це удача. У мене, звичайно, є й незручні ефектні речі, але їх я одягаю добре якщо один раз. Те саме стосується взуття.
Читайте також: ДІЛОВИЙ РОЗМОВ: 8 ПИТАНЬ ДО ТЕТЯНИ ЛУКИНЮК
— Чи зіткнулися з якимись проблемами під час підбору ділового гардеробу?
— З цього приводу я пам’ятаю одну історію. Я працювала у великій автомобільній корпорації, там не було офіційного дрес-коду чи статуту, але негласно, звичайно, від усіх очікувався суворий діловий стиль в одязі. Я його загалом дотримувалася, але доповнювала яскравими аксесуарами — кольоровими колготками чи взуттям на платформі. Загалом, я постійно дратувала начальство та писала пояснювальні у відділі кадрів. Не знаю нічого принизливішого, ніж пояснювальні, пішла звідти. Більше проблем з діловим гардеробом немає, як і ділового гардеробу здебільшого.
— На вашу думку, чи існує стереотип, що візуальний образ та обрана ділова цибуля може впливати на бізнес — стосунки з партнерами?
– Так, і не дарма. Зовнішній вигляд це канал комунікації, як будь-який інший. Своїм виглядом кожна людина щось транслює світові, тому казати, що зовнішній вигляд не впливає на стосунки з партнерами, я не стану. Але думаю, що вплив одягу не вирішальний. Поки що вона на вас є – ви цілком можете претендувати на бізнес-відносини з партнерами.
— Чи є щось, чого й досі не вистачає у діловій моді України?
— Якби ви бачили, що на мені зараз, ви б не стали ставити мені це питання.