Бути, а не здаватися: Хто такий Пітер До, та чому всі fashion-інсайдери говорять про нього
Володар призу LVMH, учень Фібі Файло і надія всього модного світу Пітер До – ім’я, що за три роки стало прозивним у галузі. Його знають і люблять усі без винятку поціновувачі якісних, функціональних речей поза трендами в дусі Old Celine. За три роки у своїй майстерні в Брукліні він і четверо його близьких друзів відродили ательє «старої школи» – індивідуальний підхід, унікальність і майстерність найвищого класу.
Пітер До народився і виріс на невеличкій фермі у В’єтнамі, а в 14 років із родиною переїхав до Філадельфії. У старших класах він зацікавився створенням одягу з переробленої сировини, усвідомивши, що саме цим хоче займатись у майбутньому. Впродовж навчання у Технологічному інституті моди у Нью-Йорку Пітер став володарем кількох престижних премій у царині моди. Після отримання LVMH Graduates Prize у 2014 р. його було запрошено до французького Будинку моди Celine, де його творчою наставницею стала сама Фібі Файло. За два роки кропіткої праці пліч-о-пліч із пані Файло він удосконалив навички тейлорингу і вивчив усі тонкощі позачасового і якісного дизайну. Здавалося б, після благословення коуча такого рівня майбутнє визначене. Та замість того, щоби найближчі кілька років лишатись у тіні Фібі Файло чи пробиратися на вершину Олімпу крізь безліч Будинків моди інших брендів (як це зараз робить іще один талановитий учень Деніел Лі, що працює в Bottega Veneta), Пітер До обрав власний шлях.
Він звільнився, повернувся до Нью-Йорка, влаштувався на роботу в Derek Lam, де міг заробляти на життя і, маючи на той момент значний досвід, планувати створення власної лінії. Перш за все він звернувся до своїх друзів – Лідії Сукато, яка тоді працювала у дизайні в Calvin Klein, Вінсенту Го з відділу продажів Celine, фотографу Ан Нгуйєн і Ву, що стилізував його випускну університетську колекцію. Переслідуючи єдину ідею створення бренду за правилами нью-йоркського ательє «старої школи», всі погодилися.
Так у 2018 р. народився бренд Peter Do, де не порожніми словами є правильний баланс між роботою й особистим життям, екологічність і, найголовніше, повільна мода – якісний одяг, що ніколи не вийде з моди за сезон. Наразі Peter Do – це 14 працівників, які повністю забезпечують життєдіяльність бренду: від друку до виробництва, від розробки продукту і дизайну до продажів і маркетингу. Ніякого аутсорсу. Живуть, працюють, тусуються і насолоджуються всіма процесами. Інстаграм – головний канал просування бренду. Він забезпечує понад 10% від усіх продажів і працює як віртуальний шоу-рум. Аудиторія може почуватися частиною обраної спільноти, спостерігаючи за деталями створення колекцій чи просто за тим, як команда замовляє піцу, грає з собакою До чи збирає меблі від Ikea. Такий автентичний підхід до маркетингу, коли тобі не нав’язують купити річ, а дають можливість відчути наближеність до бренду і тих, хто його створив, робить його більш унікальним, упевнений Пітер.
Хоча До і працює у стилі мінімалізму, дизайн його одягу мінімалістичним не назвеш. Це неймовірно складні й продумані конструкції, до того ж створені для реального життя і реальних жінок. «Тиха, чуттєва, але потужна естетика», – зауважує модельєр. Попри очевидний комерційний успіх (звідси і переважно спортивний стиль у колекціях усіх світових дизайнерів) Пітер вірить у якісний одяг поза тенденціями. Дизайнер перш за все приділяє увагу якісним тканинам, посадці й можливості носити річ роками. Граючи за законами стійкого бренду с основним правилом Less is more («менше, але краще»), Peter Do виробляє продукцію лише на замовлення, випускаючи тільки дві колекції на рік і часто працюючи з залишками тканин попередніх колекцій, щоби не витрачати зайвих ресурсів.
Читай также: Добавить в закладки: 14 самых ожидаемых сериалов 2022 года
Його естетика має відсилання до Comme des Garçons і Celine (зрозуміло чому), та Пітер До сповнений рішучості створити власний стиль. Його також охрестили новим Мартіном Марджелою, через те що обидва приховують свої обличчя на публіці, не бажаючи, щоби особистість дизайнера була головнішою за те, що він створює. Наразі одяг бренду Peter Do носять Соланж, Бейонсе і Зендея (до того ж платять вони за нього самі, а не отримують у подарунок), а також найвпливовіші представники модної індустрії.
Плани на майбутнє – розширювати лінійку аксесуарів, випускати предмети інтер’єру і відкрити бутики по всьому світові. Та водночас він стежить за своїм темпом і все робить розмірено. Пітер не хоче гнатися за мільйонними продажами, збільшуючи виробництво бренду до всесвітніх розмірів, що неодмінно означатиме зменшення витрат і перенос виробництва, наприклад, до Китаю, внаслідок чого постраждають якість і унікальність Made in New York. Але ж у цьому душа бренду. А все, що вони роблять, вони роблять дуже продумано, дуже гарно і дуже якісно. А для гарного потрібен час. Less is more, як уже говорилося.
Автор тексту: Інна Сословська