
Чому фешн знову закохався в хутро
Chloé, Rabanne, Nina Ricci та багато інших брендів продемонстрували хутряні деталі на подіумах, однак відповідь на питання про «хороше» й «погане» хутро виявляється доволі складною.
Місяць моди завершився, і результати показів очевидні: ми масово носимо ремені, схиляємося до надвеликих перлів, а широкі шаровари ось-ось заполонять вулиці – за це можна подякувати Chloé. Та, здається, найпомітніший тренд, що з’явився майже на кожному подіумі – від відомих будинків моди до нових імен — може виявитися найбільш суперечливим: хутро повертається після багаторічних кампаній проти нього. І, схоже, ставлення починає змінюватися.
Щоб швидко окреслити картину: Gabriella Hearst зробила вінтажне пальто з норки головною зіркою показу, Elie Saab представив хутряні шуби, взуття та сумки, додавши «розкішний завершальний штрих», згідно з примітками до показу, а Fendi створив пухнасті шуби, що нагадували шкіру лисиці, норки чи соболя, але були виготовлені з овчини – про це ще поговоримо пізніше.

Elie Saab FW 2025/2026. Фото: Elie Saab
Натуральне чи штучне?
Тренд уже встигли охрестити як «boom boom» — тобто повну протилежність тихій розкоші. Багато модних будинків підхопили пухнасту естетику за допомогою штучного хутра: Chloé, Nina Ricci, Rabanne та інші. Але перш ніж вказувати пальцем, яке хутро «добре», а яке «погане», як це роблять численні фанати моди у соцмережах, варто зрозуміти: коли йдеться про хутро, все не так однозначно — і я кажу це як людина, що їсть м’ясо, але колись заплакала, знайшовши в мами в шафі шапку з кролячою опушкою, що якраз і доводить, наскільки питання іронічне й водночас непросте.

Chloé FW 2025/2026/ Фото: www.chloe.com
«Цей новий інтерес до натурального хутра йде від дуже молодих споживачів, 18–22 років, які вважають, що справжнє хутро є більш сталим, оскільки воно довговічне та може бути перероблене», — пояснює Ів Саломон, засновник однойменного люксового хутрового бренду.
Що каже статистика
Це підтверджує й The Guardian: перегляди відео про вінтажні шуби в TikTok зросли на 243% за останній рік, а пошукові запити Google «vintage fur coats» підскочили на 688% з січня 2023 року. Очевидно, ключове слово тут – «вінтаж».
Відчувши цю зміну, Yves Salomon у 2020 році створив «ресурсний пакт», щоб суттєво скоротити виробництво нового хутра завдяки повторному використанню, переробці та апсайклінгу наявних шкур. Бренд також пропонує ці послуги клієнтам у своєму лондонському магазині на Conduit Street.
Габріела Герст теж вловила вінтажний сигнал: подіумне пальто вона створила зі старих норкових шуб, придбаних в Італії, розпоротих і вручну зібраних заново. Хоча, звісно, вінтажного хутра обмежена кількість, тож нам потрібне інше, масштабніше рішення.

Gabriela Hearst FW 2025/2026. Фото: www.gabrielahearst.com
«Штучне хутро колись вважали етичною альтернативою натуральному, але його екологічні проблеми важко ігнорувати», — каже Б’янка Фолі, засновниця та редакторка Sustainably Influenced.
«Більшість штучного хутра виготовляють із синтетичних матеріалів, таких як акрил і поліестер, які виділяють мікропластик у довкілля та не розкладаються», — продовжує вона, підкреслюючи недоліки матеріалу, який колись вважали дружнім до тварин. Втім, якщо ви категорично проти використання шкіри тварин, але хочете підтримати образ, — це справді ваш варіант, і багато брендів довели, що штучне хутро може виглядати особливо вишукано на подіумах цього сезону.
Новий гравець – овчина
Іншим рішенням, схоже, стає овчина. «Оскільки овчина є побічним продуктом м’ясної індустрії, його часто позиціонують як більш сталу альтернативу штучному хутру», – пояснює Фолі, а Саломон додає, що це «єдиний естетичний і натуральний люксовий матеріал, який зрештою може імітувати хутро».
Саме тому цього сезону ми здебільшого бачили овчину на подіумі – Chloé, Zimmermann та Fendi експериментували з овчиною різними способами, створюючи розкішні вироби, які за класифікацією більше нагадують шкіру.

Zimmermann FW 2025/2026. Фото: www.zimmermann.com
Для багатьох із нас, хто споживає продукти тваринного походження, овчина може бути безпечним компромісом, і я прогнозую, що ми бачитимемо дедалі більше цього матеріалу, оскільки тренд продовжує розвиватися.
кінцевий Вибір за споживачем
Але питання, чому «boom boom» — пухнастий тренд — так потужно проявився на останніх Тижнях моди, зараз найбільше цікавить редакторів. Дехто вважає, що це реакція індустрії на «borecore» або відображення нашого зростаючого інтересу до вінтажного стилю, тоді як інші стверджують, що тут грають роль політичні фактори. Врешті-решт, як показав підйом естетики «mobwife», усе зводиться до того, чого хочемо ми, споживачі.

Rabanne FW 2025/2026. Фото: www.rabanne.com
Отож, тепер, коли тренд уже впевнено закріпився, настав час робити свій вибір найпотужнішим способом — через власний гаманець, особливо коли тенденцію підхопить мас-маркет. Натуральне хутро, штучне чи овчина — вибір за вами.
Фото обкладинки: Elie Saab
Адаптувала: Євгенія Власенко
Автор:
Більше від
- LITKOVSKA презентує різдвяний дроп та кампанію про мрію, яка веде крізь життя
- Дженна Ортега вибирає Bevza — образ зірки на червоному хіднику кінофестивалю в Марракеші
- У Києві пройшла предчитанка книги Ukrainian Fashion Week SS26 CATWALK від Ukrainian Fashion Publishing
- Katerina Kvit відкриває зимовий сезон новою колекцією Après-Ski
- Оксамитові смокінги та деконструйовані піджаки у святковій колекції Andreas Moskin