Закрити
UA
Мода

Digital-етикет: правила поведінки

Поділись:

Поняття digital-етикет з’явилося понад 20 років тому й означає правила поведінки в цифровому середовищі, які схвалюються суспільством.

Якщо ми хочемо звернутися з проханням до людини або домовитися про зустріч, бажано спочатку написати їй у мессенджері. Останнім часом стало поганим тоном одразу ж телефонувати. Попередньо краще з’ясувати, чи буде їй зручно розмовляти і коли. Як правильно поводити себе в режимі digital-спілкування розовіла Аліна Скібінська, експертка з міжкультурних комунікацій та сучасного етикету.

Як правильно почати спілкування

Важливо пам’ятати, що ваше перше повідомлення може стати єдиним. Якщо воно не сподобається співрозмовнику, він може вас заблокувати, перемістити в спам. Тому потрібно повідомити все для того, щоб людина прийняла рішення, чи хоче вона з вами спілкуватися. Відповідно, перше повідомлення не може містити одне слово «привіт». Щоб людина зрозуміла, чи хоче вона з вами спілкуватися, вам потрібно представитися, розповісти, хто ви і чому їй пишете. Бажано одразу викласти суть свого прохання, пропозиції.

Використоввувати смайли та емодзі в листуванні

Важливо пам’ятати, кому ви пишете повідомлення. Яскраві смайли та смішні гіфки мультперсонажів краще залишити для розмов із рідними та близькими людьми. При цьому потрібно розуміти, що навіть у спілкуванні з друзями краще використовувати тільки ті смайлики, які трактуються однозначно. Незрозуміло, що означає смайлик зі складеними руками: вдячність чи прохання. Іноземець не зрозуміє, що права кругла дужка – це усмішка, тому що смайлики у вигляді дужок застосовують тільки в нашій країні.

 Надсилання скріншотів у приватному листуванні

Робити скріншоти приватного листування з друзями та пересилати їх іншим людям – вершина невихованості та демонстрація неповаги. Я наполегливо не рекомендую цього робити.

Читайте також: Топ-3 м’яких навичок для жорсткої реальності від Наді Перевізник

 Надсилати аудіо- та відеоповідомлення

Одна з особливостей діджитал-етикету: завжди думати, чи буде зручно людині прослухати повідомлення просто зараз. Тож не ображайтесь, якщо ваші аудіоповідомлення будуть прослухані не одразу й навіть не ввечері, коли у людини буде можливість залишитися наодинці. Пам’ятайте, що в етикеті ми завжди керуємося одним правилом: наскільки це буде доречно? Чи не поставить ваше повідомлення когось у незручне становіще? І не варто забувати про оточуючих, яким ви можете заважати своїм голосом, записуючи повідомлення в кафе чи у транспорті.

 Додавання друзів у групові чати

Дуже грубим порушенням цифрового етикету є додавання людини в різні групи за інтересами у Вайбері чи Телеграм без її відома. У такому разі приватний номер телефону людини можуть побачити всі учасники. Не забувайте, що не всі готові ділитися приватними даними з незнайомими людьми.

 Банальні гіфки як привітання з днем народження чи розсилка картинок до 8 Березня

Подібні привітання завжди вважалися проявом поганого тону. Важливо пам’ятати, що привітання (навіть на словах) – це не тільки ознака уваги та поваги до людини, а й прояв характеру взаємовідносин. Ви не захотіли витратити дві хвилини на те, щоб написати декілька приємних слів із привітаннями своїй колезі – це демонстрація вашого ставлення до неї. Якою б яскравою та кумедною не була привітальна мерехтлива гіфка, вона не нестиме жодного смислового навантаження без особистого звернення до вашої колеги.

 Звук телефону в публічних місцях

Якщо ми говоримо про сучасний етикет, то останнім часом заведено вимикати звук телефону в публічних місцях – інакше він може комусь заважати. І навіть звук клавіш на вашому телефоні може дратувати людину, яка сидить поруч із вами.

 Куди класти телефон, коли ви перебуваєте в публічних місцях

Якщо вас запросили до кафе, класти мобільний телефон на стіл не прийнято. По-перше, це негігієнічно. По-друге, створює про вас враження неспокійної людини, яка залежить від свого ґаджета. Більше того, на зустрічі в кафе гортати стрічку Інстаграм під столом і лайкати фото – поганий тон. Пам’ятайте, тим самим ви говорите своїй подрузі: «Розмова з тобою мені нецікава. В телефоні у мене більш важлива справа».

 Скорочення слів у мессенджерах

Хочу звернути увагу, що в листуванні не можна скорочувати слова ввічливості «спс», «бдлск» тощо. Вони існують, щоб продемонструвати співрозмовнику наше позитивне ставлення, вдячність, вибачення. Коли ви використовуєте подібні скорочення, то ніби економите на позитивному ставленні, й це, звісно, не викликає приємних емоцій.

Важливо завжди пам’ятати, що сучасні норми та правила поведінки створюють атмосферу загальної поваги, і якщо ви їх дотримуєтесь, ви тим самим демонструєте свою вихованість, а також ставлення до оточуючих. Будьте ввічливими і тактовними навіть в онлайн-спілкуванні!

Фото: unsplash.com