UA
    RU

    Реакція fashion-ком’юніті на війну в Україні

    Fashion-журналістка та колумністка Marie Claire Ukraine Ксенія Ковальова про реакцію fashion-ком’юніті на війну в Україні.

    Карл Лагерфельд

    Триває тиждень моди у Парижі. У 2022 році дизайнери обрали головною темою тижня людину і людську працю. З настанням метаверсу дуже важливо було б наголосити, наскільки дорогоцінним є ручне виробництво та предмети одягу, пошиті людьми. Як і сама людина, чиє бачення, чия ментальність надає виробу сенсу. Якби арт-директори тільки могли собі уявити, наскільки «гуманістичний» посил показів буде відповідати трагічним новинам лютого-березня 2022 року.

    24.02 Російська Федерація розпочала військові дії проти України. Ведення війни проти всіх правил воєнного часу, геноцид місцевого населення та пропаганда — дивлячись на все це весь світ почав швидко реагувати, вводячи санкції та закриваючи постачання товарів для російського ринку. Індустрія моди відгукнулася на найжахливіші події першою.

    Реакція fashion-ком’юніті на війну в Україні-Фото 2

    Майже відразу після початку війни про свою позицію на підтримку України заявили Balenciaga — вони повністю очистили свій Instagram-аккаунт, залишивши лише фотографію прапора України у стрічці. Бренд заявив про рішучі наміри поширювати інформацію про те, що відбувається в Україні, через власні сторінки в соціальних мережах. Більше того, як і решта членів Kering, Balenciaga заявили про фінансування на підтримку біженців, які були змушені залишити країну. GUCCI, Alexander McQueen, Bottega Veneta, Saint Laurent вже виділили кошти на UNHCR, а також зробили окремі внески до фондів гуманітарної допомоги. Valentino виділили на допомогу українцям 500 тисяч євро. Таку ж саму суму пожертвували біженцям GUCCI. Talbots поставили понад 8000 посилок із взуттям для мирного населення в Україні у рамках гуманітарної підтримки. Armani провели показ у цілковитій тиші, коментуючи це «бажанням висловити підтримку та повагу до українського народу в ці важкі часи». Не залишилися осторонь і Only The Brave Foundation (серед яких Diesel, Maison Margiela, Marni, Viktor&Rolf, Amiri, Jil Sander), які також фінансово підтримують біженців з України та допомагають їм розпочати нове життя в Європі. Деякі ж запровадили власні санкції проти Росії. ASOS, H&M, Nike, Nannushka, Net-a-Porter та Puma зупиняють усі поставки до РФ. Глобально до вирішення питання підійшли LVMH, які розпочали активну підтримку 150 українських співробітників.

    Керрінг

    Війна в Україні стала потужним ударом у світі моди не лише в етичному та моральному аспектах, а й, звичайно ж, у плані економіки. Росія та Україна становили сумарно 5% загального ринку споживачів luxury goods&items, серед яких 2% замикала на собі Україна. Тепер же, під час економічних труднощів у країні, спричинених війною, Fashion-індустрія зазнає суттєвих фінансових втрат. Як коментують у Європейському Союзі, санкції проти Росії також завдають удару по Європейській економіці, але при цьому залишатися байдужими в ці часи просто не є можливим.

    Ізабель Марант

    Дизайнерка Ізабель Марант підтримала Україну заявою на офіційній сторінці бренду в Інстаграм

    Крім брендів, будинків мод та економістів, нашу країну у цій війні підтримує весь арт та медіа-простір Європи та світу. Christopher Kane, Nick Knight, а також баєри Browns, Dower Street Market та редактори I-D, Dazed, The Face попросили всіх, навіть глухонімих, брати активну участь і підтримати Україну в ці часи. Звичайно не можна забувати і про знаменитостей і моделей, які регулярно висловлюють підтримку жителям України — як тим, хто залишився в улюблених містах та рідній країні, так і тим, хто був змушений залишити будинок через бойові дії. Серед тих, хто відкрито та активно реагує на події в Україні: Kanye West, Demna, Елтон Джон, Анджеліна Джолі, Мадонна, Стівен Кінг, Дженіфер Еністон, Кайлі Дженнер та Зендая.

    Баленсіага

    Звичайно ж, українські дизайнери не залишаються осторонь і ведуть активну війну в інформаційному та медіа-просторі. DRESSX випустили діджитал-сукню у жовто-синіх тонах, щоб українці могли побачити у соціальних мережах як їх підтримує весь світ. Ienki Ienki, Sofiya Kvasha, Sleeper, Ruslan Baginsky, Ksenia Shnaider, як і всі представники світу мистецтва та моди в Україні, кинули всі сили на те, щоб підтримати українців у ці важкі часи. Київ завжди був найважливішим центром світу моди. Сюди прилітали дизайнери та баєри на Ukrainian Fashion Week. Тут було зосередження культури та автентичності української моди нового покоління. Моди усвідомленої та відмінної своїм культурним кодом. Знаючи все це і бачачи, які роботи, яку естетику несли у світ українські дизайнери, кожен, по всій Земній кулі, від невеликої лавки дизайнера-початківця до мас-маркету, став на підтримку нашої країни в цій безжальній війні, в якій ми обов’язково переможемо.

    Автор: Ксенія Ковальова

    #ВсеБудеУкраїна!

    Фото: офіційна Інстаграм сторінка @isabelmarant, @balenciaga, @kering_official, @milanfashionweek, @karllagerfeld

    Читайте також: АРТ-ТИЛ: СУЧАСНІ УКРАЇНСЬКІ ХУДОЖНИКИ ПРО ВІЙНУ З РОСІЄЮ

     

    Статьи по теме