Український мас-маркет бренд жіночого одягу JUL об’єднався з етнографічним візуальним щоденником Ukrainian Folks для створення спільного молодіжного дропу.
Головним завданням колаборації стала інтеграція українського фольклору в сучасний контекст. Для цього JUL та Ukrainian Folks використали три українські народні пісні та один романс: “Несе Галя воду”, “Ой, у вишневому саду”, лемківську “Чом ти не прийшов” та “Чорнії брови, карії очі” — романс авторства мовознавця Костянтина Думитрашка, який через широку розповсюдженість часто хибно вважають народною композицією.
До колекції увійшло десять футболок в різних кольорових варіаціях та написах, але не оригінальних, а перекладених на англійську мову музичними сервісами. Так, “Галя несе воду” стала Galya carries water, “Ой, у вишневому саду” — Oh, in the cherry orchard, “Чом ти не прийшов” — Why you haven’t come, “Чорнії брови, карії очі” — Black brows, brown eyes. Ці композиції були обрані не лише через свою популярність, а й завдяки видатним рімейкам: “Несе Галя воду” та “Чом ти не прийшов” у виконанні “Тріо Маренич”, “Ой, у вишневому саду” Ніни Матвієнко та “Чорнії брови, карії очі” Анатолія Солов’яненка. До колаборації також увійшли дві махрові сумки — рожева з білою вишивкою Galya carries water та жовта з аналогічним написом блакитного кольору.
Читай также: Afternoon Tea — це естетика пізнання нового та про проведення часу зі смаком
“Одного разу я помітила як смішно музичні сервіси перекладають на англійську мову назви українських народних пісень та романсів. Я одразу подумала про те, чому б не перенести ці назви на більш зрозумілий для сучасної молоді формат — мерчевий одяг. Власне, мені здається, що основна проблема роботи креативних індустрій з етнографічним спадком полягає в тому, що більшість обирає складний, застарілий спосіб донесення культурно-національної ідеї, який не є релевантним для молоді. Він навіть крінжовий, і тим самим викликає супротив. Ми з Юлею Логвін вирішили всю цю історію перевернути — можливо занадто традиційні музичні композиції інтегрувати в сучасність. Тому що ми не бачимо сенсу будувати старе на старому. Традиційному потрібна сучасна форма, інакше створене не відповідає ні минулому, ні сьогоденню”, — коментує колаборацію Настя Івченко, авторка Ukrainian Folks, співзасновниця бутикової комунікаційної агенції Public Kitchen.
“Ми продовжуємо нашу перепрошивку традиційного українського через сучасність, тому що весь наш спадок можна трансформувати в молодіжну історію. І ми в JUL завжди будемо шукати те, як подати це в такій формі, якої ні у кого не було. І цього разу нам також це вдалося”, — коментує колаборацію Юлія Логвін, засновниця та креативна директора бренду JUL.
Автором графічного дизайну футболок став Антон Синиця.
Колекція доступна до придбання з 28 червня на сайті бренду jul.ua.
Фотограф: Настя Ковальова
Стиліст: Таня Немченко
JUL — український мас-маркет бренд жіночого одягу.
Ukrainian Folks — візуальний щоденник етнографічних українських див, що не претендує на глибинну експертність в народознавстві.